اخبار فرش ماشینی

مصاحبه با مالک برندهای فرش ماشینی مرینوس دینارسو پادیشاه و الگانس ترکیه

ترجمه و تدوین: تحریریه مجله کهن

ما بزرگترین سرمایه گذاری را در ترکیه انجام خواهیم داد

گروه Erdemoğlu یکی از غول های صنعت ترکیه است. شرکت های مرینوس و دینارسو (دو عضو هلدینگ Erdemoğlu) که پیشرو در تولید فرش های ماشینی در جهان هستند و سهم بازار ۶ درصدی را در جهان دارند، با سرمایه گذاری هایی که تا سال ۲۰۲۳ تکمیل می شود، سهم بازار جهانی خود را به ۷ درصد افزایش خواهند داد.

SASA از سوی دیگر، یکی از شرکت های گروه، تولیدکننده پیشرو الیاف پلی استر ترکیه، هم از نظر گردش مالی و هم صادرات به رشد دو رقمی خود ادامه می دهد.

ابراهیم اردم اوغلو، رئیس هیئت مدیره هلدینگ اردم اوغلو که تا پایان سال ۲۰۲۱ با رشد ۱۲۰ درصدی بر مبنای لیر و ۵۰ درصدی بر مبنای دلار، به گردش مالی ۲۲ میلیارد لیره رسیده، با وجود فضای تورمی در اقتصاد ترکیه ، دستور کار سرمایه گذاری خود را متوقف نکرد.

ما بزرگترین سرمایه گذاری را در ترکیه انجام خواهیم داد
عکس از : سایت هولدینگ اردم اوغلو www.erdemoglu.com.tr

وی حتی بودجه سرمایه گذاری کارخانه پتروشیمی در شهر یومورتالیک را از ۱۳ میلیارد دلار به ۲۰ میلیارد دلار برای یک پیش بینی ۱۰ ساله افزایش داد. اردم اوغلو گفت: “تأثیر پایه ارز خارجی نیز در رشد ما وجود دارد، اما نرخ رشد واقعی ما نیز بسیار بالا است. سرمایه گذاری ها و افزایش تولید ما تاثیر قابل توجهی بر این رشد دارد. با توجه به اینکه در سال جاری با همان سرعت رشد خواهیم کرد. در سال ۲۰۲۲، من پیش بینی می کنم که به ۴۵ میلیارد لیر گردش مالی خواهیم رسید.”

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اردم اوغلو همچنین با ارقام اثبات می کند که این گروه هر ۱۰ سال یک بار گردش مالی خود را دو برابر می کند و می گوید: “سرمایه گذاری های ما همیشه ادامه دارد. ما آنچه را که از شرکت ها به دست می آوریم در سایر زمینه ها سرمایه گذاری نمی کنیم، بلکه آن را در تجارت خودمان سرمایه گذاری می کنیم. این سرمایه گذاری در یومورتالیک بزرگترین سرمایه گذاری ترکیه خواهد بود. ابراهیم اردم اوغلو رئیس هیئت مدیره هلدینگ اردوغلو به سوالات ما به شرح زیر پاسخ داد:

همه گیری کرونا برای گروه Erdemoğlu چگونه گذشت؟

در روزهای اولیه همه گیری، تعطیلی ۱.۵ تا ۲ ماهه در سراسر کشور وجود داشت. ما تمام کارخانجات خود را به جز  کارخانه الیاف SASA را تعطیل کردیم. در SASA، ما الیاف خام را برای بخش تولید پارچه های پزشکی تولید می کنیم. در آن زمان برای کمک به کشور و تامین نیاز بازار کارخانه الیاف SASA مجبور به فعالیت شد.

عکس: وب سایت شرکت ساسا www.sasa.com.tr

ما مواد اولیه صنعت منسوجات پزشکی و کادر درمان را در مواد بهداشتی تولید می کردیم. ما هیچ شرکتی را در ترکیه و حتی اروپا بدون مواد اولیه رها نکردیم. تقاضا برای الیاف بسیار افزایش یافت زیرا از الیاف تولیدی ما در بخش تولید ماسک استفاده می شود. پس از ۱.۵ ماه تعطیلی، افزایش باورنکردنی در تقاضا از سراسر جهان مشاهده شد. کارخانه‌های فرش ما و سایر بخش‌ها نیز به فعالیت کامل خود بازگشتند.

تا پایان سال ۲۰۲۱، هلدینگ Erdemoğlu حدود ۱۲۰ درصد بر اساس لیر ترکیه و ۵۰ درصد بر اساس دلار رشد کرده و به ۲۲ میلیارد لیر ترکیه رسید.

IBRAHİM ERDEMOĞLU، رئیس هلدینگ Erdemoğlu، برنامه سرمایه گذاری خود را با وجود محیط تورمی متوقف نکرد. وی حتی بودجه سرمایه گذاری کارخانه پتروشیمی در یومورتالیک را از ۱۳ میلیارد دلار به ۲۰ میلیارد دلار برای یک پیش بینی ۱۰ ساله افزایش داد. اردوغلو گفت: “ما تا پایان سال ۲۰۲۲ به ۴۵ میلیارد لیر لیر گردش مالی خواهیم رسید. این سرمایه گذاری در یومورتالیک بزرگترین سرمایه گذاری در ترکیه خواهد بود.”

چرا و چگونه تقاضا برای فرش های ماشینی افزایش یافت؟

وقتی مردم در خانه می مانند، نیازها و کمبودهای خانه را می بینند و وارد روانشناسی خرید آن می شوند. در زمان پاندمی کرونا یک رشد فوق العاده در صنعت فرش آغاز شد. ما تقاضای زیادی را به ویژه از سوی آمریکا و اروپا تجربه کردیم. آن زمان با تمام ظرفیت کار می کردیم. ما هیچ مشکلی از نظر تولید، تامین مالی، رشد یا سرمایه گذاری در دوره همه گیری نداشتیم. برعکس، ما به سرمایه گذاری خود ادامه دادیم.

شرکت فرش مرینوس
عکس از : وب سایت شرکت فرش مرینوس www.merinos.com.tr

ظرفیت تولید شما در فرش چقدر است؟

در حالی که برندهای مرینوس و دینارسو ما تا حد زیادی پیشرو در تولید فرش های ماشینی هستند و سهم بازار ۶ درصدی را در جهان دارند، با سرمایه گذاری هایی که انجام می دهیم تا سال ۲۰۲۳ به ۷ درصد سهم بازار خواهند رسید. ظرفیت تولید ماهانه ما حدود ۱۰ میلیون متر مربع است.

 هدف گردش مالی شما در سال ۲۰۲۲ چیست؟

گردش مالی گروه ما در سال ۲۰۲۰ حدود ۱۰ میلیارد لیر بود. در سال ۲۰۲۱، ما به ۲۲ میلیارد لیر ترکیه گردش مالی رسیدیم. نرخ ارز نیز اثر پایه دارد، اما رشد واقعی ما نیز بسیار بالاست. سرمایه گذاری ها و افزایش تولید ما تاثیر بسزایی در این رشد دارد. با توجه به اینکه در سال ۲۰۲۲ با همین سرعت رشد خواهیم کرد، پیش بینی می کنم که این رقم ۴۵ میلیارد لیره باشد.

ما آنچه را که از شرکت‌ها به دست می‌آوریم در حوزه‌های دیگر سرمایه‌گذاری نمی‌کنیم، بلکه در تجارت خودمان سرمایه‌گذاری می‌کنیم، زیرا سرمایه‌گذاری‌ها ادامه دارد. ما حتی از درآمدهای شرکت مخارج خصوصی خود را انجام نمی دهیم.

“ما به دنبال رشد واقعی هستیم”

ما با بررسی EBITDA، بدهی تجاری-مالی و تراز جریان نقدی، روند عملکرد شرکت را رصد می کنیم. با افزایش سریع تورم و همراهی نرخ ارز، پیگیری رشد کمی گردش مالی به جای گردش پولی برای گروه ما اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

موقعیت ارز

در این دوره که تورم و نرخ ارز تمایل به افزایش دارد، ارقام صادراتی شرکت های گروه ما بالاست و فروش ارز سهم قابل توجهی در فروش داخلی دارد. این واقعیت که بیشتر هزینه های ورودی ما به صورت ارز خارجی است و تشدید هزینه های سرمایه گذاری مبتنی بر ارز خارجی، اهمیت موقعیت ارزی خارجی، گردش موجودی و وام های بلندمدت ECA را برای ما افزایش داده است.

شرکت فرش مرینوس
عکس از : وب سایت شرکت فرش مرینوس www.merinos.com.tr

بیشترین سهم در رشد هلدینگ شما از کجا  به دست می آید؟

همه شرکت های ما در درون خود به رشد خود ادامه می دهند. در اینجا، بیشترین رشد از SASA به عنوان درصد حاصل می شود. به عنوان مثال، در حالی که نرخ گردش مالی SASA در داخل گروه در سال ۲۰۲۱ حدود  ۶۶ درصد بود، اکنون به ۷۰ درصد افزایش یافته است. قبلا این نرخ زیر ۵۰ درصد بود.

سرمایه گذاری های شما در سال های اخیر در چه مرحله ای است؟

ما در سال ۲۰۱۵ ساسا را ​​تحویل گرفتیم و در سال ۲۰۱۶ شروع به سرمایه گذاری کردیم. تا سال ۲۰۲۰ یک میلیارد دلار در ساسا سرمایه گذاری کردیم. سرمایه گذاری ۲ میلیارد دلاری در حال انجام داریم که در سال ۲۰۲۳ تکمیل می شود. به این ترتیب ۳ سرمایه گذاری انجام خواهیم داد. میلیارد دلار تا پایان سال ۲۰۲۳ پس از خرید SASA. ما پلی استر، الیاف پلی استر، نخ پلی استر تولید می کنیم. در حال حاضر ما شروع به سرمایه گذاری در مواد اولیه مورد نیاز خود کرده ایم. در نیمه اول سال آینده، PTA، ماده اولیه پلی استر را تولید خواهیم کرد. ما سالانه ۱.۶ میلیون تن PTA تولید خواهیم کرد.

من در مورد یک سرمایه گذاری بزرگ صحبت می کنم. در سال جاری، PTA وارداتی ترکیه بالغ بر ۱.۶ میلیون تن بوده است. در سال ۲۰۲۳، ما همه اینها را در SASA تولید خواهیم کرد. ترکیه دیگر PTA وارد نخواهد کرد. هزینه این سرمایه گذاری ۱.۱ میلیارد دلار خواهد بود.

شرکت فرش مرینوس ترکیه
عکس از : وب سایت شرکت فرش مرینوس www.merinos.com.tr

آیا سرمایه گذاری های دیگر برای افزایش ظرفیت بوده است؟

بله، و این یک فناوری جدید بود. زمانی که ما SASA را خریدیم، فناوری آن منسوخ شده بود. آخرین سرمایه گذاری فناوری در SASA در سال ۱۹۹۵ انجام شد. ما در حال بستن خطوط قدیمی و نصب خطوط جدید برای رقابت در مقیاس جهانی هستیم. ما SASA را به آخرین فناوری مجهز می کنیم. SASA یک مرکز تولیدی است که نمایانگر Industry 4.0T و حتی کمی فراتر از آن است.

ما از یک استراتژی رشد محور با سرمایه گذاری در اتوماسیون، نوسازی و ادغام در شرکت های صنعتی خود پیروی می کنیم. ما در خطوط تجاری سرمایه گذاری می کنیم که سهم بازار ما را در داخل و خارج از کشور افزایش می دهد، اهمیت استراتژیک برای کشور ما دارد، اشتغال را افزایش می دهد و به بستن کسری حساب جاری کمک می کند.

آیا امکان صادرات PTA وجود دارد؟

اگر معامله تملک زمین ما در یومورتالیک نهایی شود، دومین تاسیسات PTA را در تاسیسات پتروشیمی ایجاد خواهیم کرد که در آنجا محقق خواهیم کرد. یک تاسیسات جدید با ظرفیت ۱.۶ میلیون تن وجود خواهد داشت.

سرمایه گذاری های پلی استر ترکیه نیز ادامه دارد. در ۳ سال آینده نیاز ترکیه به بیش از ۱ میلیون تن سرمایه گذاری PTA ایجاد خواهد شد. PTA ماده اولیه اصلی الیاف نخ پلی استر است. جایگزین ۱.۵ میلیارد دلار واردات با قیمت های تقریبا فعلی خواهد شد.

شرکت فرش مرینوس ترکیه
عکس از : وب سایت شرکت فرش مرینوس www.merinos.com.tr

شما یک طرح سرمایه گذاری بسیار بزرگ در کارخانه پتروشیمی در یومورتالیک دارید. برنامه سرمایه گذاری شما در چه مرحله ای است؟

سازمان خصوصی سازی مناقصه حدود ۴ میلیون متر مربع از زمین دولتی را باز کرد. مناقصه در پایان اسفند ماه برگزار شد. در طرح توسعه سرمایه گذاری در ۲ فاز محقق خواهد شد. زمانی که معامله زمین به پایان برسد، بلافاصله ۴ میلیارد دلار در سال جاری سرمایه گذاری خواهیم کرد. پس از آن سرمایه گذاری پالایشگاهی را آغاز خواهیم کرد.

این سرمایه گذاری بزرگترین سرمایه گذاری ترکیه خواهد بود.» میزان سرمایه گذاری ما در عرض ۱۲ سال به ۲۰ میلیارد دلار خواهد رسید. سرمایه گذاری ها در طی مدت ۱۰ تا ۱۲ سال از امروز تکمیل خواهد شد.

آیا در این پتروشیمی برای بخش های مختلف مواد اولیه تولید می شود؟

واردات ترکیه تا سال گذشته در بخش شیمیایی، یعنی در بخش مواد اولیه، تقریباً ۱۸ میلیارد دلار بوده است. تخمین می زنیم که این رقم تا سال ۲۰۳۲ به ۲۵ میلیارد دلار می رسد، حتی می تواند بیشتر باشد. به لطف این سرمایه گذاری که در یومورتالیک انجام خواهیم داد، ۵۰ درصد از مواد خام وارداتی ترکیه برای پتروشیمی ها را تولید خواهیم کرد. به همین دلیل است که پروژه Yumurtalık یکی از پروژه های مهم ترکیه خواهد بود. تامین ۵۰ درصد از نهاده های وارداتی بسیار مهم از داخل کشور بسیار حیاتی است.

تورم بالا و نوسان نرخ ارز چه تاثیری بر روند مالی و سرمایه گذاری شما دارد؟

تمامی فروش های ما در ساسا بر اساس ارز خارجی است. بنابراین، ما چندان تحت تأثیر شرایط اقتصادی نیستیم. ما ۹۰ درصد تولید شرکت های فرش خود را صادر می کنیم. از این نظر، ما آنقدر تحت تأثیر قرار نگرفته ایم. این چیزی است که ما تحت تأثیر قرار می گیریم: افزایش CDS ترکیه و تضعیف اعتبار آن باعث افزایش نرخ وام شد. اما ما به راه خود ادامه می دهیم زیرا همیشه به این فکر می کنیم که “امروز چه کار می توانیم بکنیم”.

ما هیچ مشکلی نداریم یک فلسفه ای داریم که از پدرمان آموختیم. هیچ چیز مال ما نیست ما فقط مسئولیت داریم. ما در قبال کارکنان، تامین کنندگان، فروشندگان، شهر، کشور و جهان مسئولیت داریم. وقتی در چارچوب این مسئولیت دیدگاهی داشته باشید، حل مشکلات بسیار آسان تر می شود. این جوهر مبارزه است. ما گروهی هستیم که واقعاً به این فلسفه پایبند هستیم و آن را اجرا می کنیم. همه دوستان ما فلسفه مشابهی دارند. در این فلسفه با دوستانی که بازیکن تیم نیستند خداحافظی می کنیم.

وقتی ۲۰-۳۰ سال گذشته را در نظر بگیریم، فناوری در جهان بسیار سریع در حال تغییر است. هر شرکتی باید با این تغییر، این پیشرفت همراه باشد. صنعتگران ما بایدآخرین فناوری روز را در اختیار بگیرند، در غیر اینصورت نمی توانند موفق باشند. رقابت جدید از فناوری ناشی می شود.

ما شرکتی هستیم که همیشه از آخرین تکنولوژی، هر چه که باشد، استفاده می کنیم. ما قبل از ماشینی که سوار می‌شویم، ماشین‌ها و کسب‌وکارمان را تجدید می‌کنیم. زیرا این کار است که باعث می شود ما در آن ماشین بنشینیم.

من می خواهم دیدگاه شما را برای صنعت فرش کسب کنم. جایگاه صنعت فرش ترکیه را در کل تولیدات دنیا چگونه می بینید و آینده را چگونه می بینید؟

در زمینه فرش ماشینی ترکیه در حال حاضر ۵۰ درصد تولید جهان را در اختیار دارد. غازیانتپ در جهان یک نام قابل اتکا برای فرش ماشینی است. چین نمی تواند با ما رقابت کند. بگذارید خیلی واضح بگویم. همه دوستان ما در غازیانتپ به تولید و صادرات مشغول هستند. همه آنها به طور طبیعی از فناوری پیروی می کنند. آنها می توانند ما را به عنوان نمونه و پیشگام معرفی کنند، درست است. ترکیه امروز پیشروترین کشور جهان در صنعت فرش است و تا ۵۰ سال بعد همچنان کشور پیشرو خواهد بود.

 

راز موفقیت گروه شما چیست؟

وقتی حدود ۲۰ سال پیش وارد این صنعت شدیم فقط یک ماشین بافندگی فرش ساخت داخل داشتیم که ارزش فعلی آن فقط ۱۰ هزار دلار است. به مرور زمان تعداد بافندگی ها را زیاد کردیم. بعد از سال ۹۰ شروع به شرکت در نمایشگاه های فرش خارج از کشور کردیم. در آن زمان دیدیم که بازار فرش دنیا در دست بلژیکی هاست. آنها نزدیک به ۵۰ درصد سهم بازار داشتند. صادرات ترکیه تقریباً وجود نداشت.

فرش فرهنگ ماست. گفتیم بلژیکی ها چگونه می توانند در محصولی که فرهنگ ماست، حاکم جهانی شوند؟ و ما به راه افتادیم ما شروع به سرمایه گذاری در فناوری کردیم و این کار را گام به گام انجام دادیم، هر چه که نیاز بهترین بودن در جهان باشد. پس از انجام این کار، همه دوستان صنعتگر خود را در غازیانتپ جمع کرده و کارخانه خود را به آنها نشان دادیم. گفتیم «این سرمایه‌گذاری‌ها را انجام دهید، زیرا دنیا به این سمت می‌رود» و برای آنها پیشگام شدیم. مرینوس در آن زمان به عنوان یک مدرسه خدمت می کرد.

در صادرات فرش چه اعدادی وجود دارد؟

ما به عنوان مرینوس و دینارسو ۴۵۰ میلیون دلار صادرات داریم. به عنوان کشور ترکیه بیش از ۳ میلیارد دلار صادرات داشتیم. قالی بافی صنعتی است که ما بیشترین صادرات را به آمریکا داریم. ترکیه حدود ۸ میلیارد دلار به آمریکا صادر می کند که یک میلیارد دلار آن توسط صنعت فرش تولید می شود.

شما به بیش از ۱۰۰ کشور صادر می کنید. ارزیابی شما از صادرات فرش ماشینی چیست؟

آمریکا و اروپا در دوران کرونا برخی از استراتژی‌های خود را در مورد چین تغییر دادند. این برای ترکیه به عنوان یک شرایط بسیار مطلوب بود. این یکی از دلایل اصلی افزایش صادرات ما است. ما پیش بینی می کنیم که صادرات در دوره آتی همچنان افزایش یابد.

ما فکر می کنیم که تولید در ترکیه افزایش می یابد و جغرافیای نزدیک ترکیه به مرکز زنجیره تامین تبدیل می شود. کشور ما باید مواد اولیه اصلی مورد نیاز برای این کار را تولید کند و ما به عنوان ساسا این کار را انجام می دهیم.

صادرات گروه در سال ۲۰۲۲ چه خواهد بود؟

صادرات ما در سال گذشته ۸۵۰ میلیون دلار بوده که ۴۰۰ دلار آن از ساسا و ۴۵۰ میلیون دلار از فرش ماشینی بوده است. اگر در سال ۲۰۲۲ نوسانات عمده و بحران های دیگر در جهان رخ ندهد، کل صادرات ما حداقل یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار برآورد می شود. وقتی به ۲ ماهه اول نگاه می کنیم، صادرات ما به دلار نسبت به ۲ ماهه سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته است. این سرعت احتمالا ادامه خواهد داشت. متواضعانه صحبت می کنیم. می توانیم به ۱.۲ میلیارد دلار برسیم. رشد صادرات ساسا نسبت به ۲ ماهه اول سال گذشته ۹۲ درصد است.

 

درباره هلدینگ اردم اوغلو

هلدینگ Erdemoğlu از پنج زیر مجموعه یعنی شرکت های فرش پلی استر ساسا، فرش مرینوس، فرش دینارسو، فرش پادیشاه و فرش الگانس تشکیل شده است که در زیر به معرفی آنها پرداختیم:

الیاف پلی استر ساسا ترکیه
الیاف پلی استر ساسا ترکیه

ساسا یکی از تولیدکنندگان پیشرو در جهان در زمینه پلی استر، الیاف، فیلامنت، پلیمرهای مبتنی بر پلی استر، محصولات میانی و محصولات تخصصی است.

SASA که تولید خود را در صنعت پلی استر در سال ۱۹۶۶ آغاز کرد، در سال ۲۰۱۵ توسط هلدینگ Erdemoğlu خریداری شد.

ساسا از بدو تاسیس همواره روند رشد سریع خود را با سرمایه گذاری های بی وقفه خود حفظ کرده است. SASA که شامل برندهای فناوری نوبل، ICI و Dupont می‌شود، دارای زیرساخت‌های فنی قوی با امکانات تولید پیشگام و مرکز تحقیق و توسعه با ظرفیت بالا است.

برای اطلاعات بیشتر: https://www.sasa.com.tr/

 

شرکت فرش مرینوس
شرکت فرش مرینوس

مرینوس فعالیت تولیدی خود را تنها با دو قالیبافی توسط مهمت اردم اوغلو و خانواده اش در سال ۱۹۷۰ آغاز کرد و در دهه ۱۹۹۰ شتاب زیادی به دست آورد تا به برند غول پیکر امروزی جهان تبدیل شود. مرینوس در صنعت فرش ماشینی امروزی پیشرو جهانی است، در عین حال در تاسیسات یکپارچه خود، پارچه و انواع نخ و منسوجات خانگی تولید می کند که هر کدام دارای تمامی تجهیزات تکنولوژی روز در زمینه خود هستند.

مرینوس یک برند جهانی است که دارای استاندارد کیفیت و وجهه بین المللی است و با ساختار خود به اقتصاد کشور ترکیه کمک می کند که اولویت را به فعالیت های سازمانی در مقیاس اجتماعی می دهد.

برای اطلاعات بیشتر: https://www.merinos.com.tr/

 

فرش دینارسو ترکیه
فرش دینارسو ترکیه

دینارسو که در سال ۱۹۵۵ تأسیس شد، در سال ۲۰۰۵ به هلدینگ Erdemoğlu پیوست. این شرکت فرش های دیوار به دیوار، فرش های ماشینی تکه ای و نخ فرش را با نام تجاری Dinarsu تولید می کند.

Dinarsu که بزرگترین برند در صنعت فرش دیوار به دیوار یا همان وال تو وال در ترکیه است، در زمینه فرش دیوار به دیوار، چاپ دیجیتال فرش با تکنولوژی کروموجت زیمر و تولید نبافته در تاسیسات یکپارچه خود در Çerkezköy فعالیت می کند.

شرکت نخ Ak-Al که در سال ۲۰۱۱ به هلدینگ Erdemoğlu ملحق شد، امروزه با نام تجاری Dinarsu کار می کند. در کارخانه خود واقع در Zonguldak Alaplı، نخ های فرش ترکیبی اکریلیک و صد در صد اکریلیک تولید می کند. دینارسو با طیف وسیع محصولات، رویکرد نوآورانه و سرمایه گذاری های دقیق، گام های محکمی در جهت تبدیل شدن به یک برند جهانی برمی دارد.

برای اطلاعات بیشتر: https://www.dinarsu.com.tr/

 

فرش پادیشاه ترکیه
فرش پادیشاه ترکیه

Padişah Halı برندی است که توسط هلدینگ Erdemoglu در نوامبر ۲۰۰۴ به صنعت فرش ماشینی ترکیه معرفی شد.

Padişah Halı محصولات باکیفیت خود را که با فناوری پیشرفته تولید می‌شوند از طریق ۱۳ نمایندگی منطقه‌ای و تقریباً ۴۰۰۰ فروشگاه خرده‌فروشی به سراسر ترکیه ارسال می‌کند.

Padişah Halı با ساختار بازار و سرمایه‌گذاری‌های تکنولوژیک در روندی که از زمان تأسیس آن گذشته است، در میان سه برند برتر فرش در بازار داخلی قرار دارد.

برای اطلاعات بیشتر: https://www.padisah.com.tr/

 

فرش الگانس برند جدید مرینوس
فرش الگانس برند جدید مرینوس

این جدیدترین برند فرش زیر سقف هلدینگ Erdemoğlu است. فرش های مرینوس الگانس با امکانات یکپارچه مجهز به کلیه تجهیزات تکنولوژی روز تولید می شوند. Merinos Elegance Halı با الگوهای زیبا و شیک خود در مدت زمان کوتاهی قلب مصرف کنندگان را به دست آورده است.

برای اطلاعات بیشتر: http://merinoselegance.com/

 

منبع : وب سایت هلدینگ Erdemoğlu

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×