اخبار نساجی

برندهای نساجی و مد پایدار در هند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

بسیاری از مردم برای صنایع دستی و سوغاتی های نفیس به هند سفر می کنند، اما هندوستان همچنین یکی از تولیدکنندگان پیشرو نساجی و پوشاک در جهان است. از سال ۲۰۱۴، نزدیک به ۶۰۰ میلیون مصرف کننده نساجی در هند وجود دارد که بسیاری از آنها درآمد قابل توجه در حال رشد دارند.

به طور سنتی کشورهای توسعه یافته مانند ایالات متحده آمریکا، کانادا و بریتانیا بزرگترین مقاصد صادراتی تولیدکنندگان نساجی جهان بوده است. جامعه هند به سرعت در حال تغییر و رشد است به همین دلیل خرده فروشان بزرگ و کوچک بیشتری به دنبال توسعه تجارت خود به هند هستند.

برخی از کشورهای آفریقایی در حال حاضر شروع به همکاری با تولید کنندگان هندی کرده اند، مانند همکاری اخیر بین کشور لاگوس در آفریقا با اتاق بازرگانی و تجارت هندوستان.

Five P Venture Pvt. Ltd

شرکت Five P Venture Pvt  در سال ۲۰۱۳ با ماموریت حفاظت و نگهداری از میراث بافندگی نساجی شهر  Chennimalai در جنوب هند تاسیس شد.

هدف شرکت Five P این است که با نشان دادن شیوه‌های تولید منصفانه به عنوان کلید یک مدل کسب‌وکار سودآور، مصرف پوشاک پایدار را تقویت کند. آنها از طریق ارتباط با بافندگان، صنعتگران، طراحان و برندها، آنچه را که مشتریانشان نیاز دارند، تولید می کنند.

مشتریان می توانند با Five P با فرمول ۵ مرحله ای آن ایجاد کنند:

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

۱. انتخاب جنس نخ و الیاف به کاررفته
۲. انتخاب رنگ
۳. بافت نمونه
۴. تولید نمونه
۵. تایید نمونه بافته شده

لباس های باکیفیت بازیافتی از دیبلا هند

Dibella هند لباس های باکیفیت ارائه می کند که از مواد بازیافتی ساخته شده است. این شرکت در بنگلور واقع شده است و همچنین دارای دفتر مرکزی اروپایی در آلمان است.

Dibella هند متعهد است از طریق توجه دقیق به اصول تجارت منصفانه، تولید بی ضرر برای محیط زیست و بازیافت مواد بسته بندی، پوشاک و منسوجات پایدار را به مشتریان خود ارائه دهد.

این کسب‌وکار از ایده‌های محصول جدید با هدف تبدیل آن‌ها به محصولات پایدار که در آزمون زمان مقاومت می‌کنند استقبال می‌کند.

سفری به سیستم بازسازی ECONYL®

Pratibha Syntex

Pratibha Syntex، یک تولیدکننده بزرگ و یکپارچه محصولات نساجی بافتنی (نیتینگ)، یک شرکت پایدار گرا است که به دنبال تولید ارگانیک در سراسر زنجیره ارزش است.

Pratibha به ۳۵۰۰۰ کشاورز، ۱۰۰۰۰ کارگر و برندهای پوشاک در بیش از ۲۰ کشور کمک می کند. علاوه بر تولید پنبه، الیاف و پارچه برای پوشاک، Pratibha Syntex همچنین در ابتکارات اجتماعی برای کمک به ایجاد اشتغال برای زنان در روستاهای هند مشارکت دارد.

این برند طیف وسیعی از محصولات را تولید می‌کند، از لوازم ضروری گرفته تا لباس‌های مد روز و با تعدادی از برندهای برجسته مانند Patagonia و Fruit of the Loom همکاری می‌کند.

 

لباس های ارگانیک از برند No Nasties

No Nasties که در سال ۲۰۱۱ تأسیس شد، ۱۰۰٪ لباس های ارگانیک، تجارت منصفانه و وگان تولید می کند. اخلاق برند تمرکز زیادی بر روی مقابله با نقش صنعت نساجی در بحران آب و هوا دارد، با این وعده که هر محصول تأثیر مثبتی بر روی کره زمین دارد و هرگز منفی نیست.

این شرکت با شعار “سیاره مثبت”  بیان می کند برای ساختن، ارسال و حتی شستن و پوشیدن آن، CO2 بیشتری نسبت به تولید هر محصول از هوا حذف خواهد کرد.

برخی از راه‌هایی که No Nasties روی پایداری تمرکز می‌کند، استفاده از پنبه ۱۰۰٪ ارگانیک، کارخانه‌های دارای گواهی تجارت منصفانه و بسته‌بندی‌های بازیافتی و نوآورانه است.

برند Doodlage و ارایه محصولات بازیافتی نساجی

Doodlage بر بازیافت ضایعات نساجی پس از مصرف در مجموعه‌های کوتاه و محدود تمرکز دارد. موادی که در شرکت های نساجی به عنوان ضایعات باقی مانده است، بیشتر برای تولید لوازم جانبی، محصولات مبلمان نرم و کاغذ برای ساخت بسته بندی و لوازم التحریر استفاده می شود.

آنها با صنعتگران در واحدهای تولیدی دوستدار محیط زیست در سراسر جهان شریک می شوند تا یک محصول دست ساز اصیل را به مشتریان خود ارائه دهند. تمام لباس‌ها و پارچه‌های Doodlage در کارخانه‌هایی با رعایت اصول تجارت عادلانه تولید می‌شوند و بسته‌بندی آن‌ها بدون پلاستیک طراحی شده است.

منسوجات همپ از شرکت B Label

B Label یک نام تجاری توسط شرکت HEMP بمبئی (BOHECO) است که لباس های ساخته شده از الیاف HEMP طبیعی را تولید می کند. HEMP یک منسوجات بسیار پایدار است زیرا با حداقل آب رشد می کند، به آفت کش ها یا قارچ کش ها نیاز ندارد، به بازگرداندن مواد مغذی حیاتی به خاک کمک می کند، مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش، کربن منفی و ماندگاری طولانی دارد.

این شرکت لباس های ساخته شده از الیاف همپ با کیفیت بالا و همچنین منسوجات خانگی مانند رومیزی و روکش کوسن تولید می کند.

محصولات B Label را می توان در مناطق مختلف هند از جمله دهلی نو، گوا، احمدآباد، پونا و اوتاراکند یافت. این شرکت همچنین در بمبئی فروشگاه های پاپ آپ دارد.

لازم به ذکر است الیاف همپ در سراسر جهان به ویژه کشورهای اروپایی مورد توجه قرار گرفته و بسیاری از اراضی کشاورزی اروپا در حال کشت روز افزون گیاه همپ هستند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×