اخبار نساجی

بی‌اعتنایی شرکت های آلمانی به تحریم‌ها

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست اذعان کرد

گسترش روابط با ایران

بی‌اعتنایی شرکت های آلمانی به تحریم‌ها روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در گزارشی نوشت شرکت های آلمانی با وجود تحریم‌ها روابط تجاری چندین میلیارد یورویی خود با ایران را حفظ کرده اند و این روابط همچنان رو به گسترش است.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس، روزنامه صهیونیستی جروزالم پست طی گزارشی نوشت به رغم تحریم ها صدها شرکت آلمانی و ایرانی روابط تجاری در حال افزایشی با یکدیگر دارند.

بر اساس این گزارش یکی از شرکت‌های آلمانی همکار با ایران، غول مهندسی «هرننچ» شعبه بادن- وورتمبرگ است که به نظر می‌رسد تجهیزات سنگین حفر تونل به ایران ارسال می‌کند و برخی از این تجهیزات ظرفیت حفاری تا عمق ۶ هزار متر را دارند.

یک نماینده این شرکت تایید کرد که شرکت مهندسی و خدمات حفاری هرننچ منحصرا تجهیزاتی را که صراحتا برای کاربردهای غیرنظامی مانند ساخت تونل مترو، لوله‌های فاضلاب و خطوط انتقال آب است، به ایران می فروشد.

به نوشته این گزارش، صادرات کالایی که می‌تواند برای اهداف نظامی و غیرنظامی به کار رود تحت عنوان «کالاهای دارای کاربرد ۲ گانه» به تایید اداره فدرال کنترل اقتصادی و صادرات آلمان «بی‌ای‌اف‌ای» نیاز دارد. این شرکت اعلام کرده که مبادلاتش با ایران توسط این اداره تایید شده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

ولکر اندرز سخنگوی اداره فدرال کنترل اقتصادی و صادرات آلمان گفت: این اداره در سال ۲۰۱۱، مجوز برای صادرات ۷ کالاهای دارای کاربرد ۲ گانه به ایران به ارزش حدود ۸۶۰ هزار یورو را صادر کرده است.

وی افزود: «بی‌ای‌اف‌ای» به ۵۷۹ درخواست مجوز داده است از جمله کالاهای صنعتی که شامل تحریم‌ها علیه ایران می‌شوند. ارزش این معاملات آلمانی – ایرانی کمی بیش از ۶۵ میلیون یورو است.

در اواخر ماه گذشته، اداره آمار فدرال آلمان اعلام کرد: تجارت ۲ طرفه با ایران در سال ۲۰۱۱ مجموعا نزدیک به ۴ میلیارد یورو بوده است که از این میزان حدود ۳ میلیارد یورو را صادرات آلمان به ایران و ۷۷۸ میلیارد یورو را صادرات ایران به این کشور تشکیل می‌دهد.

بر اساس این گزارش، با وجود تحریم های اتحادیه اروپا مبنی بر ممنوعیت تجارت فناوری نفت و گاز با ایران از سال ۲۰۱۰، شرکت هرننچ در مهم‌ترین نمایشگاه تجارت نفت ایران در سال ۲۰۱۲ شرکت کرده است. برای شرکت در این نمایشگاه، شرکت‌ها باید هزینه ثبت‌نام خود را به بانک ملت که تحت تحریم‌های اتحادیه اروپا و آمریکا قرار دارد، بفرستند.

بر اساس این لیست دیگر شرکتی که فعالیت طولانی‌مدت با ایران دارد، شرکت «مرک» غول شیمیایی و دارویی است و شرکت «لیند متریال هندلینگ» تولیدکننده بیل‌های مکانیکی نیز از دیگر شرکت‌های همکار با ایران است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×