اخبار فرش ماشینیاسلاید شوجذاب‌ترین‌ها

ترافیک رفت و آمد در فرش به چه معناست؟

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

ترافیک رفت و آمد در فرش واژه ای است که به طور اوریجینال در زبان انگلیسی برای بیان میزان پاخور فرش مورد استفاده قرار می گیرد. هرچه قدر تعداد افرادی که از روی فرش در هر روز عبور می کنند بیشتر باشد ترافیک ان ناحیه بیشتر است. مثلا اگر یک هتل  را در نظر بگیرید که به طور کامل با کفپوش های نساجی فرش شده است میزان ترافیک رفت و آمد در اتاق شما کم، ترافیک کفپوش های راهروهای هتل زیاد و ترافیک کفپوش های ورودی و لابی هتل بسیار زیاد است. معمولا در چنین مکان هایی جهت تعمیر و نگهداری کفپوش ها با توجه به ترافیک هر محل عمر و زمان تعویض فرش یا موکت مشخص میشود. در منزل نیز توجه به ترافیک و میزان رفت و آمد هر محل برای انتخاب نوع کفپوش مهم است. یعنی انتخاب فرش های با استقامت و دوام بیشتر برای محل های با رفت و امد بالاتر و فرش های نفیس تر و حساس تر برای محل های کم رفت و آمد تر و مهم.

در تست های استاندارد و تشخیص میزان کیفیت فرش و انواع کفپوش ها نیز از دستگاه های مکانیکی کمک می گیرند که می تواند حرکت پا روی فرش و سطح تماس را به بهترین شکل پیاده کند و تکه ای از فرش را در دستگاه قرار می دهند تا حد تحمل آنرا اندازه گیری کند. از مهمترین عوامل در استقامت فرش در برابر ترافیک بالا می توان به نوع الیاف و مقامت سایشی الیاف ، تراکم فرش و انجام عملیات ویژه بر روی نخ فرش همانند هیت ست ، نوع خاب و بافت فرش و … اشاره کرد.

 

تحریریه مجله نساجی کهن

ارسال مقالات و ترجمه جهت انتشار در سایت : info@kohanjournal.com

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

فرم ثبت نام سریع

جهت دریافت آخرین اخبار و رویدادهای نساجی و فرش ماشینی ایران و جهان در فرم زیر ثبت نام کنید

[instagram-feed]

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×