اخبار فرش ماشینی

تشخیص کالای رسمی از قاچاق

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

معاون بازرسی و نظارت سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: با اجرای پایلوت طرح شبنم امکان تشخیص کالای رسمی از غیر رسمی برای مصرف کننده در زمان خرید کالا فراهم می شود.
به گزارش  وزارت صنعت، معدن و تجارت، سید جواد تقوی گفت: اطلاع رسانی و تصمیم گیری از آنچه در بازار اتفاق میفتد در چارچوب نظام صنفی و قانون تعزیرات حکومتی است و به سازمان حمایت ابلاغ شده است.

معاون بازرسی و نظارت سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان افزود: شفاف سازی در جریان عرضه و تقاضا و رعایت حقوق مصرف کننده و برخورد با متخلف از هر حیث را از وظایف عمده سازمان حمایت عنوان کرد.

وی اجرای طرح شبنم (شبکه بازرسی و نظارت مردمی) را به منظور شفاف سازی و امکان ممیزی از سوی مصرف کننده در سطح عرضه و تقاضا و به هنگام خرید کالا مهم ارزیابی کرد و گفت:از ابتدای ابلاغ قانون نظام صنفی مبارزه با قاچاق کالا مطرح بوده که طرح الزام به داشتن برگ سبز گمرکی به هنگام ورود کالا اجرا شد که به دلایلی امکان رهیابی و تمیز کالای رسمی از غیر رسمی در آن وجود نداشت.

معاون بازرسی و نظارت سازمان حمایت تصریح کرد که اجرای طرح پایلوت شبنم درابتدا برای چهار گروه کالایی رایانه و تلفن همراه ،لوازم خانگی ،تجهیزات پزشکی و لوازم آرایشی در ستاد گروه کالایی انتخاب و پس از یافتن نقاط ضعف احتمالی به سایر گروه های کالایی تعمیم خواهد یافت.

سید جواد تقوی لیست گروه کالاهایی که از ابتدای آبانماه الزامی شده است شامل: لوازم خانگی شامل گوشی تلفن همراه ، موتور یخچال و فریزر، تلویزیون، مایکروفر، دوربین، کولر گازی، اتو، آبمیوه گیری سه کاره و پنج کاره ،جارو برقی، لوازم صوتی و تصویری. رایانه و ملحقات آن شامل :انواع چاپگر، انواع لپ تاپ، انواع مانیتور، انواع جوهرو تونر چاپگر دانست.

وی گفت: کالاهای مربوط به تجهیزات پزشکی شامل دستگاه های سنجش فشار خون ،دستگاه های گلوکومتر(سنجش قند خون)، نوارهای دستگاه سنجش قند خون و لوازم آرایشی و بهداشتی شامل انواع عطر و ادکلن، خوشبو کننده و اسپری و رنگ مو در این طرح آمده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

معاون بازرسی سازمان حمایت افزود: این طرح ضریب نفوذ بازرسی و کنترل کالاهای قاچاق و غیر مجاز را گسترش داده امکان سیاستگذاری و کنترل دولت در بخش کالا و خدمات را تقویت میکند ضمن اینکه اجرایی شدن سیاستهای ویژه دولت در کنترل بازار را تسهیل میکندو امنیت و جلوگیری از توزیع کالای قاچاق را افزایش میدهد.

تقوی نظارت پیشگیرانه به منظور رصد گلوگاه های تخلف با استقرار نیروهای بازرسی و بازرسی هوشمندانه با تعیین اولویت کالایی و پرهیز از بازرسی عمومی را از محورهای اصلی حوزه بازرسی همزمان با اجرای این طرح ذکر کرد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×