اخبار نساجی

تعداد کارآفرینان ایران؛ ۲ برابر متوسط جهانی/ سرعت رشد علم؛ ۱۱ برابر

وزیر تعاون تعداد کارآفرینان کشور را در مقایسه با سایر کشورها ۲ برابر اعلام کرد و ضمن اشاره به اینکه هم اکنون کشورمان در پذیرش رسیک مشاغل خطرآفرین بالاترین میزان را در جهان داراست، گفت: سرعت رشد علم در ایران ۱۱برابر دنیا است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد عباسی امروز پنج شنبه در همایش بزرگ اندیشه سازان کارآفرین که به صورت همزمان در همه استان های کشور برگزار شده است، گفت: طی چندسال گذشته ایران در جهان شناخته شده تر شده است به نحوی که اعلام شد سرعت رشد علمی کشورمان در مقایسه با سایر کشورها ۱۱ برابر شده است.

وزیر تعاون با تاکید بر اینکه این میزان سرعت رشد علمی باعث تعجب همگان شده است، اظهار داشت: امروز وقتی رئیس جمهور کشورمان در نقاط مختلف دنیا حاضر می شود همه برای دیدن وی حاضر می شوند.

عباسی با تاکید بر تلاش دولت بر رفع نگرانی و مشکلات خانواده ها و جوانان برای حل مسئله اشتغال، بیان داشت: از ۲ سال پیش که مسکن مهر در کشور هدف گذاری شد، بیشترین نگرانی از این موضوع در تهران وجود داشته است.

وی به ساماندهی و پالایش ۱.۵میلیون متقاضی مسکن مهر و معرفی آنان به وزارت مسکن و شهرسازی اشاره کرد و افزود: برخی گمان نمی کردند که تعاونی ها بتوانند به این نحو وارد حل مشکل مسکن کشور شوند.

به گفته وزیر تعاون، برخی کشورها می خواهند ما را تحریک کنند اما می بینیم که مردم خودشان وارد کارهای بزرگ می شوند و آن را به انجام می رسانند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

عباسی خاطر نشان کرد: هیئت دولت در زمینه اشتغال زایی به این نتیجه رسید که بخش تعاون از ظرفیت ها و قابلیت های مناسبی برخوردار است. هم اکنون نیز در سامانه ثبت نام کارجویان این وزارتخانه بیش از ۷۰۰ هزار نفر کارجو ثبت نام کرده اند.

وی تصریح کرد: هم اکنون از بین کارجویان ثبت نام شده ۱۴۰ هزار نفر در کل کشور اعلام کرده اند که می توانند به صورت سرگروه فعالیت داشته باشند و عده ای دیگر از کارجویان را نیز مورد ساماندهی قرار دهند، بنابراین با اتکاء بر این کارآفرینان می توانیم فرصت های شغلی مناسبی را برای کشور ایجاد کنیم.

وزیر تعاون به گزارش موسسه دیده بان کارآفرینی جهانی اشاره کرد و بیان داشت: این موسسه اخیرا اعلام کرده است که ایران بالاترین میزان پذیرش ریسک در کسب و کار خطرآفرین را دارد و همینطور درصد کارآفرینان در ایران به نسبت سایر کشورها نیز ۲ برابر متوسط جهانی است.

عباسی این مطلب را هم افزود که تاکنون ۸ هزار و ۵۰۰ طرح کارآفرینی با ظرفیت اشتغال زایی ۴۰۰ هزار نفری نیز دریافت شده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×