اخبار نساجی

توسعه واحدهای نساجی با قوانین کهنه بیمه‌ای ممکن نیست

سعید حسین زاده، عضو هیئت‌مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران در گفت‌وگو با سایت خبری اتاق تهران درباره مسائل واحدهای پوشاک با سازمان تأمین اجتماعی گفت: صنعت نساجی و پوشاک از اشتغال‌زاترین صنایع کشور است اما فرصت طلایی کاهش بیکاری از طریق توسعه این صنعت به دلیل مشکلات مختلف مورد تهدید قرارگرفته است. یکی از چالش‌های  ایجادشده برای این صنعت، مشکلات ناشی از قوانین بیمه و تأمین اجتماعی است.

 حسین زاده گفت: بعضی از قوانین بیمه مربوط به زمانی است که واحدهای تولیدی زیر پله‌ای و کوچک سهم بزرگی از صنعت پوشاک داشتند. ازجمله این قوانین قانون معافیت از پرداخت سهم حق بیمه کارفرمایانی است که حداکثر ۵ نفر کارگر دارند. ایجاد صنعت‌های بزرگ و تولید انبوه باقیمت رقابتی باوجود قوانین کهنه در مسائل بیمه و تأمین اجتماعی ممکن نیست. باید قوانین بیمه را به‌گونه‌ای شکل داد که امکان افزایش نیروی کار و توسعه واحدهای صنعتی ممکن باشد نه اینکه قوانین مانع گسترش کار شود.

این فعال صنعت پوشاک ادامه داد: چند سال پیش مسئولان وعده دادند که به‌موجب آن واحدهایی که نیروی جدید  استخدام کنند از سهم بیمه کارفرما معاف می‌شوند. بعضی واحدهای تولیدی تعداد نیرو را تا ۲۰۰ نفر افزایش دادند اما متأسفانه مسئولان به گفته خودشان عمل نکردند و خیلی از کارگاه مجبور به تعدیل نیرو شدند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×