اخبار نساجی

تولید نفت لیبی تا ۱۵ ماه آینده عادی خواهد شد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

خبرگزاری فارس: دبیر کل سازمان کشورهای صادر کننده نفت اوپک تاکید کرد میزان تولید و صادرات نفت لیبی طی ۱۵ ماه آینده عادی خواهد شد .
خبرگزاری فارس: تولید نفت لیبی تا ۱۵ ماه آینده عادی خواهد شد

به گزارش خبرگزاری فارس عبدالله سالم البدری تصریح کرد لیبی می تواند حجم صادرات نفت خود را به بازارهای جهانی به طور کامل حداکثر طی ۱۵ ماه به حالت طبیعی و عادی باز گرداند . اما این مسئله تاثیر محسوسی بر سهمیه های تولید نفت در اوپک ندارد.
وی در حاشیه کنفرانس پول و نفت در پاسخ به سئوال خبرنگاران مبنی برمهلت افزایش صادرات نفت لیبی و اینکه این مسئله بر قیمت نفت و یا سهمیه های اوپک  تاثیر داشته یا خیر گفت فکر می کنم که از الان حداکثر طی ۱۵ ماه این اتفاق رخ دهد.
نفت لیبی کیفیت بالایی دارد و مصرف کنندگان معینی در بازار جهانی نفت در اختیار دارد .
میزان تولید نفت لیبی از ۱.۶ میلیون بشکه در روز پیش از آغاز درگیریهای داخلی به کمتر از ۱۰۰ هزار بشکه در ماه گذشته رسیده است . لیبی بزرگترین ذخایر نفت آفریقا را در اخیتار دارد . سبک بودن نفت لیبی موجب شده است تا کاهش تولید و صادرات نفت این کشور موجب افزایش چشمگیر قیمت نفت برنت دریای شمال شود .
برخی کارشناسان اقتصادی و انرژی بر این باورند که با افزایش تولید نفت لیبی قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال طی ماههای آینده به کمتر از ۹۰ دلار خواهد رسید . نشست آتی وزرای نفت اوپک قرار است ۱۴ دسامبر در شهر وین برگزار شود .

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×