اخبار فرش ماشینیاسلاید شونساجی و مردم

خالی بودن ۶۰ درصد ظرفیت تولید صنعت نساجی در کشور

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: ۶۰ درصد ظرفیت تولید صنعت نساجی در کشور خالی است.

شهرام طهماسبی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان زنجان، اظهار کرد: نساجی یکی از قدیمی‌ترین صنایع موجود و فعال در کشور است و در صورت داشتن تنظیمات مناسب می‌تواند بازارهای بزرگی را در کشور و منطقه به دست آورد.
این مسئول، نساجی را صنعتی پرسود، کم‌هزینه و اشتغال‌زا دانست و ادامه داد: در استان زنجان نیز به دلیل وجود نیروی انسانی کارآمد و بامهارت، موقعیت‌ جغرافیای مناسب و بازار مناسب، جذابیتی برای سرمایه‌گذاران ایجاد می‌کند.
وی افزود: حجم گردش پولی در صنعت نساجی در جهان ۱۵۰۰ میلیارد دلار است و در برخی کشورها ۱۵ تا ۲۰ درصد تولیدات خود را به منسوجات اختصاص داده‌اند و در ایران نیز پوشاک ۴ درصد سبد مصرفی خانوارها را به خود اختصاص می‌دهد که میزان قابل توجهی است و قریب به ۱۵ میلیارد دلار در این رابطه در کشور هزینه می‌شود.
طهماسبی با اشاره به سهم اندک این صنعت در ایران، تصریح کرد: ضروری است این بخش وارد زنجیره‌های تولید شده و خلاءها و مشکلات را حل کنند؛ چرا که ۶۰ درصد طرفیت تولید در این حوزه خالی است.
در ادامه این جلسه، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، اظهار کرد: صنعت نساجی از صنایع مهم و پایه است که نقش مهمی در رونق اقتصادی هر جامعه‌ای دارد.
ناصر فغفوری با اشاره به اینکه این صنعت کاربر بوده و نسبت به حجم سرمایه‌گذاری اشتغال‌زایی و ارزش‌افزوده بالایی دارد، ادامه داد: زنجان به عنوان قطب این صنعت است که دارای ابزار آلات و تکنولوژی به روز است.
وی افزود: ۹۵ واحد با اشتغال‌زایی ۶۰۰۰ نفر در استان وجود دارد که که در زمینه تولید نخ، رنگرزی و پوشاک فعالیت می‌کند.
فغفوری، تکمیل زنجیره‌های نساجی را از مهم‌ترین فعالیت‌های استان دانست و تصریح کرد: با راه‌ندازی واحد بزرگ پوشاک در زنجان، زنجیره تکمیل می‌شود و در حال حاضر ۱۰ درصد سرمایه‌گذاری و ۱۴ درصد اشتغال استان مربوط به صنعت نساجی است و استان زنجان از استان‌های موفق در این صنعت محسوب می‌شود.

 

[instagram-feed]

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×