اخبار نساجی

خرید و فروش آهن برای واحدهای صنفی جز ضرر چیزی ندارد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

رییس اتحادیه فروشندگان آهن‎آلات مشهد گفت: خرید و فروش آهن آلات توسط واحدهای صنفی پروانه‌دار چیزی جز ضررهای کلان برای آن‎ها ندارد و باعث می‎شود سرمایه آن‎ها به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش یابد.

به گزارش ایسنا منطقه خراسان، ماشاالله چوبکار در مورد مشکلات پیش روی واحدهای صنفی تحت پوشش خود بیان کرد: فروشندگان آهن آلات که در شهر مشهد خرده فروشان را تشکیل می‌دهد، به دلیل آنکه مجبورند کالاهای مورد نیاز خود را از تجار اصفهان و تهران خریداری کنند، عملا هیچ نقشی در تعیین قیمت‎ها ندارند و هر روز قیمت خود را از طریق همین تجار تعیین می‌کنند ضمن اینکه نوسان قیمت در روز آنقدر زیاد است که آهن فروش نمی‌تواند جنس فروخته شده خود را جایگزین کند.

وی در خصوص تاثیر طرح هدفمندی یارانه‎ها بر بازار آهن اظهار داشت: با توجه به سیاست سازمان بازرسی و نظارت و حمایت از حقوق مصرف کنندگان، بورس فلزات حق هیچگونه افزایشی را در قیمت‌های خود نداشت و این امر باعث ثابت ماندن قیمت آهن آلات و حتی کاهش مقطعی آن شد.

چوبکار ادامه داد: پس از افزایش قیمت‌ها در بورس فلزات، شاهد افزایش نرخ آهن و همچنین نامطمئن بودن بازار بودیم که عده‌ای سودجو با توجه به عرضه کم تولیدکنندگان و افزایش قیمت در بورس از این فرصت استفاده کردند و با احتکار و عدم عرضه کالاهای خود به بازار، قیمت آهن آلات را به دست گرفته و شوک‌های عجیبی به بازار وارد کردند.

رییس اتحادیه فروشندگان آهن آلات مشهد درباره راه‎های جلوگیری از چنین اقداماتی خاطرنشان کرد: نظارت بر عملکرد بورس فلزات ، عرضه کامل محصولات تولیدکنندگان به بورس، تخصیص بسته های حمایتی دولت به تولید کنندگان و ورود آهن فروشان دارای پروانه کسب معتبر برای خرید آهن آلات از بورس به جای شرکت های سوری می‌تواند از این قبیل اقدامات جلوگیری کند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×