اخبار نساجی

سالاری خبرداد: ۶ ماهه معادل یکسال سوخت از ایران صادر شد

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با اشاره به آغاز شمارش معکوس برای صدور نخستین محموله بنزین هواپیما از ایران، گفت: صادرات فرآورده های نفتی ایران در ۶ ماهه نخست امسال معادل کل سال ۱۳۸۹ بوده است.
به گزارش خبرگزاری مهر، جلیل سالاری در نشست دومین کنفرانس مدیریت بهینه سازی مصرف انرژی با اشاره ایجاد سامانه های مختلف عرضه حامل‌های مختلف انرژی، گفت: در حال حاضر با هماهنگی ایجاد شده میان دستگاههای مرتبط قاچاق سوخت کاهش یافته است.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با اعلام اینکه در نیمه نخست سالجاری معادل یکسال قبل صادرات ۵ فرآورده نفتی داشته ایم، تصریح کرد: به زودی ایران صادرکننده بنزین هواپیما هم خواهد شد.

این مقام مسئول تاکید کرد: چرا که هم  اکنون با هدفمندی یارانه ها وکاهش مصرف انرژی در کشور در مجموع توانسته ایم در ۶ ماهه دوم سال موجودی سوخت نیروگاه ها را افزایش دهیم.

وی همچنین با اشاره به افزایش تولید بنزین در کشور تا سقف ۵۲ میلیون لیتر، بیان کرد: با اقدامات توسعه ای در سطح پالایشگاهها در شرایط فعلی تولید بنزین افزایش یافته است.

به گفته این عضو هیئت مدیره شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران در کنار افزایش ظرفیت تولید بنزین  سبد سوخت خودروها توسعه یافته و در بخش سی.ان.جی هم رشد قابل توجه ای حاصل شده است.

وی در خصوص اهداف برگزاری دومین کنفرانس مدیریت بهینه سازی مصرف انرژی، توضیح داد: این کنفرانس تلاش دارد تا فعالیتهای بخش خصوصی را به خصوص در ساخت کاتالیست‌های پتروشیمی که کیفیت و راندمانی مشابه تولیدات خارجی دارد را افزایش دهد.

همچنین داوود منظور معاون برنامه ریزی معاونت نظارت راهبردی رئیس جمهور با اشاره اینکه گامهای اصلی در هدفمند سازی یارانه ها برداشته شده است، بیان کرد: در فضای اجرای قانون هدفمندی یارانه ها شاهد تحولاتی هستیم که نشان داده اصلاح قیمت ها رفتارهای عمومی مردم در مصرف را تغییر و اصلاح کرده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

این مقام مسئول، ادامه داد: بیان مشکلات، تجربه های خوب و چالشهای این حوزه موضوعات خوبی است که در این کنفرانس و محورهایش دیده شده و قانون اصلاح الگوی مصرف به خوبی برجسته شده است.

منظور تصریح کرد: کنفرانس دوم مدیریت بهینه سازی با شرایط یاد شده رونق بیشتری خواهد داشت، بر این اساس بر حضور حداکثری مجموعه دانشگاهی و مسئولین تاکید شده است .

وی افزود: در حالی که برنامه پنجم توسعه هفت ماه است ابلاغ شده است باید تمام ظرفیت ها را به کار گیریم تا اصلاح الگوی مصرف به صورت واقعی و کامل اجرا شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×