اخبار نساجی

سفارش بزرگ ماشین‌ آلات گردبافی از یک کشور کوچک در غرب آفریقا!

قرارداد گروه کارل مایر ماشین آلات چله کشی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

بنین یک کشور کوچک در غرب آفریقا با چشم‌اندازهای روشن است. تنها در ۴۵ کیلومتری پایتخت آن کوتونو در بخش Abomey-Calavi ، منطقه صنعتی Glo-Djigbé (GDIZ)  به وسعت ۱۶۴۰ هکتار در حال ساخت است.

قراردادهایی با گروه کارل مایر برای دریافت ماشین آلات چله کشی امضا شده است. این شرکت اکنون چندین دستگاه را به غرب آفریقا تحویل خواهد داد. این ماشین‌ها برای تحویل در بهار ۲۰۲۳ برنامه‌ریزی شده‌اند و برای پردازش به پارچه‌های حوله‌ای و ملحفه‌ در نظر گرفته شده‌اند.

Peter Obrist، مدیر فروش در Karl Mayer Warp Preparation می‌گوید: «در بیشتر موارد، ما در مناطق نساجی رایج به مشتریان خدمات ارائه می‌دهیم. «بنین از منظر تجاری برای ما قلمروی کاملاً جدیدی است. ما مشتاقانه منتظر مشارکت در این پروژه هیجان انگیز هستیم که بر توسعه اقتصادی کشور تأثیر مثبت خواهد گذاشت.»

در این منطقه، محصولات کشاورزی محلی کاشت می‌شوند. محصولات محلی این منطقه عمدتاً شامل پنبه، آناناس، بادام هندی، آجیل شیا و سویا است.

انتظار می‌رود که گسترش ارزش آفرینی ملی در مجموع ۳۰۰۰۰۰ شغل ایجاد کند و در عین حال با فقر مبارزه کرده و جنبه رقابتی برند “ساخت بنین” را تقویت کند. ساخت و ساز این منطقه صنعتی در ژوئن ۲۰۲۱ آغاز شده و قرار است این پروژه در ۳۱ جولای ۲۰۲۲ افتتاح شود.

یک سرمایه‌گذاری مشترک میان پلتفرم‌های صنعتی مجتمع Arise (Aris IIP)، شرکت مالی آفریقا (AFC) و جمهوری بنین برای تقویت اقتصاد این منطقه تأسیس شده است. به همین منظور، Arise IIP به تنهایی قصد دارد ۵/۱ میلیارد دلار در این مورد سرمایه گذاری کند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

از مارس ۲۰۲۲، در مجموع ده شرکت از جمله نمایندگانی از صنعت نساجی، از قبل به GDIZ نقل مکان کرده بودند. به عنوان بخشی از یک پروژه خاص، تولید منسوجات خانگی قرار است تمرکز خاصی در منطقه صنعتی GDIZ باشد. این پروژه شامل ایجاد ظرفیت در بخش‌های ریسندگی، بافندگی حلقوی و تاری پودی با سرمایه‌گذاری در ماشین‌آلات نساجی از تولیدکنندگان مشهور است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×