اخبار نساجی

شما دروغگو هستید نه ما!/ دفاع جانانه از برنامه اشتغال‌زایی دولت

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

استاندار تهران با دفاع جانانه از برنامه اشتغال زایی دولت، گفت: عده ای می گویند برنامه اشتغالی دولت دروغ است و من می گویم شما دروغگو هستید و انصاف ندارید. دولت به دنبال تقویت اشراف زادگان، پس انداز کردن برای حزب، دسته و سهیم کردن اجداد خود در حکومت نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی تمدن امروز پنج شنبه در همایش بزرگ اندیشه سازان کارآفرین که به صورت همزمان در استان های کشور برگزار شده است، گفت: اشتغال به عنوان مهم ترین برنامه کشور و از اولویت های امسال دولت است که توسط مقام معظم رهبری در سال جهاد اقتصادی مطرح شده است.

استاندار تهران، اظهار داشت: ایجاد اشتغال نیاز به فراهم شدن مقدمات لازم آن دارد و به همین دلیل رئیس جمهور در هدف گذاری دولت طی سال جاری، ایجاد ۲.۵ میلیون شغل را اعلام کرده است.

تمدن با بیان اینکه عملا با اجرای طرح تحول اقتصادی، جهاد اقتصادی آغاز شده است، افزود: دولت در طرح تحول اقتصادی و سال جهاد اقتصادی۷ اولویت اصلاح نظام مالیاتی، اصلاح نظام بانکی و گمرکی، هدفمندی یارانه ها، ارتقاء بهره وری، ساماندهی نظام توزیع و ساماندهی پول ملی را پیگیری می کند.

وی خاطر نشان کرد: عدالت خواهی و اجرای عدالت در کشور و از بین بردن فاصله ها، کمک گرفتن از نیرو و سرمایه کشور نیز از دیگر اهدافی است که دولت مدنظر دارد تا آنها را دنبال کند.

استاندار تهران سهم این استان از ۲.۵ میلیون شغلی که قرار است طی سال جاری ایجاد شود را ۳۶۰ هزار شغل اعلام کرد و بیان داشت: در سال گذشته نیز ابتدا ۱۰۰ هزار و در نهایت نیز ۲۴۰ هزار فرصت شغلی در استان تهران ایجاد شده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

به گفته تمدن، آمارهای اشتغالی ایجاد شده در کشور و استان تهران به استناد تایید سازمان های مرتبط با این امر و همچنین بررسی لیست های بیمه ای با مشخصات وجود دارد و این گزارش از استان تهران به مسئولان ارائه شده است.

وی ادامه داد: حال در آستانه هجمه به خادمان کشور عده ای زبان باز کرده اند که این آمارها دروغ است و من می گویم که شما دروغگو هستید و انصاف ندارید. حسادت و کوردلی شما (منتقدین به تحقق برنامه اشتغالزایی دولت) باعث شده است تا از تریبون های رسمی کشور استفاده کنید و هرچه می خواهید بگویید.

استاندار تهران با اشاره به اینکه اساس کار دولت عدالت و رفع تبعیض است، افزود: دولت به دنبال تقویت اشراف زادگان و پس انداز کردن برای حزب و دسته و سهیم کردن اجداد خود در حکومت نیست.

تمدن خاطر نشان کرد: ما حاضر هستیم آمار اشتغال زایی سال ۸۹ را در معرض قضاوت همگان قرار دهیم. آنها باید از کارنامه سیاه دولت هایشان و درصد بالای بیکاری شرمسار باشند.

به گفته وی، “ما در استان تهران برای ایجاد ۳۶۰ هزار فرصت جدید شغلی تلاش خواهیم کرد اما در این زمینه چند مشکل پیش رو داریم که اولین مورد آن فرهنگ سازی در این زمینه است”.

استاندار تهران گفت: امروز ادارات کشور از مراکز پرحجم اشتغال شده است و لازم است تا به سمت اشتغال زایی مولد حرکت شود. براین منظور نیازمند حمایت سیستم بانکی هستیم که البته اصل بر این است که بدون تکیه بر سیستم بانکی شغل ایجاد کنیم.

تمدن با تاکید بر این مطلب که شرایط امروز به نحوی است که اشتغال زایی نیازمند حمایت سیستم بانکی است، بیان داشت: در اشتغال زایی استان تهران با توجه به تلاش در تمرکززدایی نیازمند تجدید نظر هستیم.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل تمرکز زدایی برخی تسهیلات مانند کارآفرینی را در تهران ممنوع کردیم اما باید گفت ۸.۵ میلیون نفر ساکن در این شهر نیازمند اشتغال هستند و البته برخی از مشاغل نیز به اقتضاء باید در تهران ایجاد شوند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×