اخبار فرش ماشینی

صادرات بیش از ۶۵۰ میلیون دلار صنایع نساجی و پوشاک

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

در نیمه اول امسال صورت گرفت ‏: صادرات بیش از ۶۵۰ میلیون دلار صنایع نساجی و پوشاک

خبرگزاری پانا: مدیر کل صنایع نساجی، پوشاک، چرم و کفش و فرش وزارت صنایع و معادن گفت: صادرات صنایع نساجی و پوشاک کشور در نیمه نخست امسال بیش از ۶۵۰ میلیون دلار رسید.
به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از وزارت صنایع و معادن، مهدی اسلام پناه در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات، مواد اولیه، منسوجات خانگی و محصولات نساجی افزود: در حال حاضر ۱۴ درصد اشتغال حوزه صنعت کشور در صنایع نساجی و پوشاک است که این درصد از اشتغال صنعت نساجی و پوشاک کشور تقریباً ۵۰۰ هزار نفر را شامل می شود.

مدیر کل صنایع نساجی، پوشاک، چرم و کفش و فرش وزارت صنایع و معادن تصریح کرد: ۹ هزار و ۵۰۰ واحد نساجی و پوشاک فعال با ارزش افزوده قریب ۸ درصد در کشور تولید دارند.
وی با بیان اینکه بعضی از کدهای آیسیک نساجی و پوشاک در بحث هدفمند کردن یارانه ها جز رشته های آسیب پذیر است، بیان داشت: بر اساس کدهای آیسیک در بسته حمایتی صنعت و معدن خط ویژه اعتباری و تسهیلات کم بهره برای واحدهای نساجی کشور در نظر گرفته شده است.

اسلام پناه با اشاره به اینکه وزارت صنایع و معادن متولی تولید و حامی تولید داخلی است، افزود: واحدهای نساجی و پوشاک و چرم و کفش همزمان با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها در راستای تقویت منافع ملی و شکوفایی اقتصاد حمایت می شوند.
وی در خصوص نمایشگاه شانزدهم گفت:  امسال این نمایشگاه با حضور فعالتری نسبت به سالهای گذشته برگزار شد ودر آن ۱۳۸ شرکت از ۱۳ کشور خارجی و تعداد زیادی از شرکت‌های داخلی شرکت کرده اند که با رشد بیش از ۵۵ درصد مواجه شده که این خود حکایت از شکست توطئه های بین المللی است .

مدیر کل صنایع نساجی، پوشاک، چرم و کفش و فرش وزارت صنایع و معادن ابراز امیدواری کرد: این نمایشگاه دستاوردهای خوبی برای صنعت نساجی و پوشاک کشور داشته باشد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×