اخبار فرش ماشینی

صنعت فرش و کفپوش در خاورمیانه و آینده آن

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

فرش و کفپوش یکی از صنایع درآمدزا در جهان است. در این یادداشت قصد داریم آینده صنعت فرش و کفپوش خاورمیانه را در بازه سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۶ ارزیابی کنیم. همچنین قصد داریم یک تحلیل عمیق و روان از بازار به شما ارائه دهیم و به صورت مفصل در مورد چندین مولفه اصلی که می‌تواند بر ساختار بازار در دوره ارزیابی اثرگذار باشد صحبت کنیم.

ما در این یادداشت عمیقا به تاریک‌ترین زوایای بازارهای پراکنده در سراسر خاورمیانه می‌پردازیم و برخی از داده‌های بسیار مهم و آینده‌نگر را که با رفتار بازار مرتبط هستند، ارائه خواهیم کرد. با توجه به بررسی‌های انجام شده بازار فرش و کفپوش در ناحیه خاورمیانه چندین برابر رشد خواهد کرد و نرخ رشد مرکب سالانه ۵% را به ثبت خواهد رساند.

خاورمیانه مهد بافندگی است. بافندگان زیادی در این منطقه وجود دارند که محصولات فوق العاده‌ای تولید می‌کنند. در بازارهای خاورمیانه مجموعه محصولاتی در حوزه فرش و کفپوش در حال گسترش و رشد هستند. با توجه به رشد صنعت گردشگری، املاک و مستغلات و سرمایه گذاری‌های جدید، اقتصاد در این منطقه جغرافیایی در حال رشد است. مجموعه این رونق اقتصادی سبب پیشرفت بازار فرش و کفپوش در خاورمیانه خواهد شد.

بازار خاورمیانه برخی از بهترین محصولات نظیر چمن مصنوعی، فرش، موکت و همچنین انواع کفپوش‌های لمینت را به نقاط مختلف جهان صادر می‌کند. با توجه به اینکه تقاضا برای این محصولات در سراسر جهان حداکثر است، طبق این تحلیل بازار، تقاضا برای این محصولات در چند سال آینده افزایش خواهد یافت. بر اساس این گزارش، بازار کفپوش و فرش خاورمیانه علاوه بر صادرات به مشتریان تجاری داخلی نیز پاسخ خواهد داد.

چالش‌های بازار فرش و کفپوش خاورمیانه

باتوجه به اینکه مشتریان این بخش توجه زیادی به جزئیات محصول دارند و همچنین حاضر هستند برای به دست آوردن محصولات با کیفیت بهتر پول بیشتری بپردازند، این بازار بسیار چالش برانگیز خواهد بود. تولید کنندگان برای پاسخگویی به نیاز این دسته از مشتریان توانایی‌ها و مهارت‌های خودشان را افزایش می‌دهند. ارائه این محصولات سفارشی سبب می‌شود که تولیدکنندگان در بخش رقابتی بازار سرپا بمانند.

سهامداران عمده‌ بازار فرش و کفپوش خاورمیانه به صورت پیوسته در حال اصلاح سیاست‌های تولید خود هستند. آن‌ها سعی دارند از استانداردهای سازگاری با محیط زیست تعیین شده توسط مجامع معتبر پیروی کنند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

بازار فرش و کفپوش با توجه به نوع کاربرد محصول به دسته‌های مختلفی از قبیل بخش‌های مسکونی، دفاتر بازرگانی، بیمارستان‌ها و لوازم مربوط به مراقبت‌های بهداشتی، کاربردهای صنعتی، خودروها و خرده فروشی‌ها تقسیم می‌شود. در این بازار از مواد اولیه متنوعی استفاده می‌شود که از جمله آن می‌توان به پلی پروپیلن، پلی استر، نایلون و مواد دیگر نام برد. با توجه به افزایش مشتریان، گسترش اقتصاد منطقه خاورمیانه و همچنین افزایش تقاضا برای استفاده از کفپوش در موسسات آموزشی، بیمارستان‌ها و بخش هتلداری، در این دوره بازار روبه رشد ارزیابی می‌شود.

تجزیه و تحلیل کفپوش خاورمیانه و تقسیم بندی بازار فرش بر اساس نوع محصول

محصولات بازار فرش و کفپوش خاورمیانه مواردی از قبیل فرش، موکت تافتینگ، فرش ماشینی، چمن مصنوعی، کاشی فرش، کفپوش‌های وینیلی و کفپوش پارکت لمینت را در بر می‌گیرد. همچنین این محصولات را بر اساس مواد اولیه استفاده شده می‌توان به کفپوش‌های تهیه شده از پلی پروپیلن، نایلون، پلی استر و الیاف دیگر تقسیم کرد. این محصولات بر اساس کاربرد و محل استفاده نیز به استفاده در منازل مسکونی، دفاتر بازرگانی، خرده فروشی‌ها، هتلداری، مراقبت‌های بهداشتی و بیمارستان‌ها، موسسات آموزشی، خودروسازی، کاربردهای صنعتی و غیره تقسیم می‌شوند.

تجزیه و تحلیل بخش‌های مختلف

از بین مواد اولیه استفاده شده در صنعت فرش و کفپوش خاورمیانه، کفپوش‌های تهیه شده از جنس نایلون در دوره ارزیابی بیش از ۴۰% از سهم بازار را به خود اختصاص خواهند داد. جدا از این مورد مواد اولیه دیگر نیز به رشد بازار مذکور کمک شایان توجهی خواهند کرد. در حوزه کاربرد نیز، بخش مسکونی سبب رشد قابل توجه بازار خواهد شد. همچنین بخش موارد مصرفی خودرو و هتلداری نیز نتایج مثبت و قابل توجهی را در این دوره به دنبال خواهند داشت.

تحلیل منطقه‌ای

کشورهای قطر و کویت سهم قابل توجهی در بازار فرش و کفپوش خاورمیانه خواهند داشت. از آنجایی که کشور قطر در سال ۲۰۲۲ میزبان جام جهانی فوتبال خواهد بود، گردشگران زیادی را جذب خواهد کرد. جذب گردشگر در حاشیه این رویداد ورزشی بزرگ سبب رونق اقتصادی و به تبع رشد بازار فرش و کفپوش در این کشور خواهد شد. بجز قطر کشورهای دیگر خاورمیانه نظیر امارات، مصر، ایران، کویت، بحرین، عمان و ترکیه نیز توسعه خوبی را در بازار به نمایش خواهند گذاشت.
برخی از نقش افرینان اصلی فعال در بخش فرش و کفپوش منطقه خاورمیانه عبارتند از:
• Cerner Corporation
• Care Fusion Corporation
• Kirby Lester LLC
• Swisslog Holdings AG
و غیره

ترجمه: فاطمه معتمدی

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×