اخبار نساجی

ضرورت تولید محصولاتی که ارزش افزوده بیشتری دارند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

یک کارشناس کشاورزی با تاکید بر اینکه باید محصولاتی مانند زعفران که ارزش افزوده‌ی بیشتری دارند، تولید کنیم، خاطرنشان کرد: اگر در زمینه‌های تولید، توزیع، فرآوری، بسته‌بندی و بازاریابی محصولات استانداردهای بین‌المللی را رعایت کنیم، میزان صادراتمان افزایش می‌یابد.

علیرضا کرباسی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محصولات خاصی که در بازار جهانی دارای ارزش افزوده هستند را محصولات غیر مرسوم نامید و اظهار کرد:‌ بعضی از محصولات در الگوی کشت ما وجود ندارند؛ بخشی هم ممکن است از نظر شرعی مشکل داشته باشند.

وی ادامه داد: محصولی مانند خاویار چون قیمت بالایی دارد، با این‌که در کشور تولید می‌شود ولی مصرف آن پایین است.

عضو هیات علمی دانشکده اقتصاد کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد با بیان این‌که به دلیل ممنوعیت شرعی تولید بعضی از محصولات، ما مجاب به تولید نکردن آنها شده‌ایم، عنوان کرد: به جای این تولیدات می‌توانیم جایگزین‌های دیگری مانند زعفران، پسته، گیاهان دارویی که ارزش افزوده زیادی دارند، داشته باشیم. محصولاتی که تولید آن‌ها مشکل شرعی دارد، حجم خیلی کمی دارند و بازارشان محدود است.

کرباسی افزود: در یک کشور اسلامی نباید به هر قیمتی افزایش صادرات و ایجاد ارزش افزوده داشته باشیم.

این کارشناس کشاورزی تقویت بازارهای خارجی را برای افزایش صادرات محصولاتی مانند زعفران، داروهای گیاهی، خاویار و … موثر دانست و تصریح کرد: اگر در بخش تولید و فرآوری سرمایه‌گذاری کنیم می‌توانیم بازارهای بهتری داشته باشیم. همچنین ابزارهای مختلف تبلیغاتی برای شناساندن محصولات به بازارهای داخلی و خارجی موثر است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی در پایان با اشاره به این‌که از طریق شرکت در نمایشگاه‌ها، اینترنت و آگهی‌های تلویزیونی می‌توانیم بازارهای هدف بیشتری را شناسایی کنیم، افزود: اگر در زمینه‌های تولید، توزیع، فرآوری، بسته‌بندی و بازاریابی محصولات استانداردهای بین‌المللی را رعایت کنیم، میزان صادراتمان افزایش می‌یابد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×