اخبار فرش ماشینیمقالات فرش ماشینی

وندویل و انقلابی در ماشین آلات فرش بافی دستباف گونه هندلوک

VAN DE WIELE ماشین الات جدید خود را معرفی می کند ...

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

پس از معرفی Handlook Carpet Innovator HCiX2 با شانه  ۱۰۰۰ دندانه در متر در ۶ سال پیش، وندویل به کیفیت های فرش حتی بالاتر با شانه ۱۲۰۰ d/m دست یافت. اما امروزه غیرممکن ها ممکن شده است و ماشین فرش بافی وندویل HCiX2 با شانه ۱۵۰۰ هم وارد بازار شده است ، یک دستگاه قالی بافی با تراکم بالا و شگفت انگیز که فرش هایی با ظاهر دستباف گونه با حداکثر ۵ میلیون گره در هر متر مربع تولید می کند.

ساختار بافت سه راپیر، فرشی انعطاف‌پذیر را تضمین می‌کند که در پشت آن نخ‌های تار دیده نمی‌شود، درست مانند فرش‌های دستباف. Handlook Carpet Innovator HCiX2 به چندین سروموتور برای تولید فرش های ماشینی دستباف گونه با راندمان بالا با کیفیت برتر مجهز شده است.

 

VAN DE WIELE کیفیت فرش جدید انقلابی را معرفی می کند

ساختار بافت سه راپیر Handlook

به منظور بافتن فرش هایی با خاب تیز و صاف و بدون دیده شدن نخ های تار، وندویل ساختار بافت سه راپیری را همانطور که در شکل ۱ نشان داده شده است توسعه داده است. تکنیک سه راپیر مزایای زیادی به همراه دارد از جمله اینکه با استفاده از سه راپیر در بافت فرش، در مقایسه با کیفیت های مشابه بافته شده روی یک دستگاه ۲ راپیری، تولید تا ۵۰ درصد بیشتر است.

از آنجایی که فقط نخ‌های خاب کار در حال حرکت هستند و نخ‌های خاب ترکیب شده ثابت هستند، ماشین کارایی بافت بالاتری دارد و فرش‌ها پشت تمیزتری دارند. علاوه بر این، می توان از نخ خاب ضخیم تر استفاده کرد. نخ خاب ترکیب شده کاملاً مستقیم است و مصرف نخ خاب مرده را کاهش می دهد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

از آنجایی که تمام خابها به سمت پشت فرش می روند، تثبیت خاب عالی صورت میگیرد. به لطف سه راپیر، می‌توان برخی از رنگ‌ها را روی انتخاب داخلی تغییر داد و خطوط ترکیبی و نقاط دوگانه را به‌طور خودکار حذف کرد. با رعایت برخی از قوانین اساسی طراحی و هنگام استفاده از We@velink Design Master، یک طرح عالی در قسمت پشت و خاب روی فرش به دست می آید.

VAN DE WIELE کیفیت فرش جدید انقلابی را معرفی می کند

 

فرش های دستباف گونه با شانه ۱۵۰۰

هنگام بافتن کیفیت فرش دستباف گونه شانه ۱۵۰۰  و با تراکم ۱۵ ردیف خاب در هر سانتی متر، نتیجه فرشی با ۴.۵۰۰.۰۰۰ گره خاب در هر متر مربع است. اگر تراکم را کمی به ۱۶.۶ ردیف خاب در هر سانتی متر افزایش دهیم، به عدد شگفت انگیز ۵.۰۰۰.۰۰۰ گره خاب در متر مربع می رسیم.

متداول ترین نخ های استفاده شده اکریلیک هستند، اما بافت نخ هایی مانند پلی استر، بامبو نیز امکان پذیر است. وزن فرش مشابه فرش های دستباف گونه شانه ۱۰۰۰ و ۱۲۰۰  است.

VAN DE WIELE کیفیت فرش جدید انقلابی را معرفی می کند

ماشین HCiX2

دستگاه Handlook Carpet Innovator HCiX2 یک دستگاه بافندگی فرش سه راپیر است که مخصوصاً برای بافت فرش های دستباف گونه ساخته شده است. این دستگاه بر اساس سری innovator با قاب قوی و سخت، مجهز به چندین سروموتور برای افزایش انعطاف پذیری و بهره وری است.

شکل ۳ دستگاه قالی بافی HCiX2 را با شانه ۱۵۰۰ دندانه در متر با ۸ قاب رنگی در عرض ۳ متر نشان می دهد که البته می تواند در عرض ۴ متر نیز تولید شود. در Handlook Carpet Innovator HCiX2 حرکت برش هوشمند پیش بینی شده است. این حرکت با  سروو موتورها قابل برنامه ریزی  و کنترل است که ثبات بهتری را تضمین می کند و قطعات مکانیکی کمتری نیاز دارد. لبه های هوشمند سروو قابل برنامه ریزی برای دسترسی آسان و تنظیم عرض در زیر تخته کابین نصب می شوند.

VAN DE WIELE کیفیت فرش جدید انقلابی را معرفی می کند

 

برای بافت فرش دستباف گونه شانه ۱۵۰۰  به قاب های هوشمند نیاز است. یک سروموتور مجزا هر یک از ۱۲ قاب ورد را به حرکت در می آورد (شکل ۴ را ببینید). مزایای این سیستم بسیار زیاد است زیرا تمام پارامترهای زیر را می توان از طریق کنترلر به روشی کاربرپسند برنامه ریزی کرد: ساختار بافت، زمان بندی، بالابری، توقف و … از قاب های ۲×۲ برای نخ تار کشیده شده و محکم استفاده می شود. این اجازه می دهد تا تار محکم را در دو لایه قرار دهید، که منجر به راندمان بافت بالاتر، کنترل بهتر ارتفاع خاب و فرش هایی با تراکم بیشتر که به راحتی تا می شوند، می شود.

انتخابگر نخ پود هوشمند توسط محرک‌های خطی هدایت می‌شود که بین نخ پود ضخیم و نازک برای راپیرهای بیرونی سوئیچ می‌کند. ترمزهای نخ پود جدید و اکومولاتورهای به روز شده، ضامن قرار دادن صاف و درست نخ پود هستند. به منظور کاهش مصرف برق تمامی سروموتورهای فوق، دستگاه HCiX2 دارای گذرگاه انرژی می باشد. در گذرگاه انرژی، جریان انرژی بین موتورهای مختلف کنترل می شود.

 

ماشین ژاکارد بازطراحی شده و تقویت شده HCiX2، تنها با یک سلونویید در هر باند هارنیش، چهار موقعیت مورد نیاز برای بافت سه راپیر را  ایجاد می کند. تنظیمات نامتقارن و امکان منحصربفرد قرار دادن نخهای خاب در لایه های مختلف، کارایی را افزایش می دهد.

ظرفیت های بزرگ ژاکارد، تا بیش از ۴۸۰۰۰ سلونویید، کیفیت بافت را در تراکم های مختلف (از شانه ۳۰۰ تا شانه  ۱۵۰۰ )، در رنگ ها و تعداد متفاوت امکان پذیر می کند.

تصویر بافی و صنعت تابلو فرش

جدا از طرح‌های سنتی، Handlook Carpet Innovator HCiX2 کاملاً برای بافتن تصویر مناسب است. با این تکنیک، یک تصویر واقعی به طرحی تبدیل می‌شود که می‌توان آن را روی دستگاه قالی‌بافی با تراکم بالا بافت کرد. نتیجه یک فرش واقعی با حداکثر ۵ میلیون نقطه در متر مربع و جلوه های رنگی زیبای متعدد است و این تنها با ۸ رنگ خاب است. نمونه بافته شده با شانه ۱۲۰۰  در شکل ۵ نشان داده شده است.

این رویکرد نوآورانه درها را برای یک بازار بالقوه جدید باز می کند: به جای یک نقشه فرش طراحی شده سنتی که نیاز به طراح و صرف هزینه و … دارد ، می توان یک تصویر واقعی عکس را در زمان واقعی پردازش کرد و به طرحی تبدیل کرد که متناسب با ماشین بافندگی باشد. در تابلو بافی زمانبر ترین کار انتخاب و فراوری و اماده سازی عکسی است که می خواهید ببافید…

 

بازار رو به رشد فرش های دستباف گونه یا هندلوک

Handlook Carpet Innovator HCiX2 یک ماشین بافندگی سه راپیره جدید برای بافتن فرش های دستباف گونه بدون دیده شدن نخ های تار در پشت است. با استفاده از سه راپیر، ۵۰ درصد بیشتر از یک دستگاه راپیر دوبل تولید می شود. دستگاه HCiX2 مجهز به چندین سروموتور برای حرکت برش، لبه ها و محرک فریم ها است تا فرش هایی با کیفیت بالا با بالاترین راندمان ممکن را ببافد. با معرفی کیفیت ظاهری جدید در شانه ۱۵۰۰، انتظار می‌رود که تاریخ تکرار شود و کمپانی وندویل Van de Wiele بار دیگر مبتکر در توسعه کیفیت‌های جدید فرش باشد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×