اخبار نساجی

مالیات شرکتهای تولیدی ۵ درصد کاهش می‌یابد

اولین دادگاه ویژه مالیاتی دهه فجر افتتاح می‌شود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

رئیس سازمان امور مالیاتی از افتتاح اولین دادگاه ویژه مالیاتی در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: مالیات شرکتهای تولیدی از ۲۵ درصد به ۲۰ درصد کاهش می یابد.

اکسپورتنا: داود منظور گفت: پیش بینی کرده ایم که مالیات بر شرکت های تولیدی از ۲۵ درصد به ۲۰ درصد کاهش یابد و نرخ مالیات بر بخش های غیرتولیدی افزایش یابد.

او ادامه داد: در بخش های دیگر مالیات هم قصد داریم به سراغ منابعی برویم که به نوعی فرار مالیاتی محسوب می شوند، در این بخش خاکستری مالیات، کسانی به عنوان مؤدی مالیاتی شناسایی نشده اند و بدون پرداخت مالیات مشغول فعالیت اقتصادی هستند، در این خصوص می توانیم با برنامه های ویژه تور مالیاتی را گسترش دهیم و این افراد را به جمع مؤدیان مالیاتی بیفزاییم.

آقای منظور گفت: در همین راستا، در تحقیقاتی میدانی پی برده ایم بخش عظیمی از کسانی که از دستگاه پوز استفاده می کنند مالیات نمی دهند بنابراین در سه ماهه اخیر پس از ساماندهی مصرف کنندگان دستگاه های پوز، شاهد آن بوده ایم که تغییر فزاینده ای در تعداد مؤدیان مالیاتی اتفاق افتاده است.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: سوء استفاده از کارت های بازرگانی را می توان شیوه دیگری از کلاهبرداری و فرار مالیاتی عنوان کرد، در این شیوه هم مانند حساب های استیجاری، کارت های بازرگانی به نام پیرمرد و پیرزنی روستایی صادر می شود و پس از استفاده های بی رویه بسیار، پس از مدتی این کارتها مسدود می شود و در نهایت حتی حساب یارانه بگیری این افراد روستایی به خاطر سوداگری عده ای سودجو و کلاهبردار مسدود می شود.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور تصریح کرد: طبق توافق با قوه قضائیه، اولین دادگاه ویژه مالیاتی در دهه فجر افتتاح خواهد شد یعنی یک دادگاه تخصصی مالیاتی خواهیم داشت و موارد فرار مالیاتی را به دادگاه ارجاع می دهیم و امیدواریم با برخورد قاطع بتوانیم جلوی این پدیده شوم را بگیریم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

آقای منظور ثبت شرکت های صوری را دیگر شیوه فرار مالیاتی عنوان کرد و افزود: این شرکت ها که عمدتاً وجود خارجی ندارند معمولاً به نام فردی بر روی کاغذ ثبت می شود و به نام آن شخص انواع فعالیت های تجاری صورت می گیرد و پس از بررسی و بازرسی ها معلوم می شود اعضای هیأت مدیره آن شرکت ها بعضاً هیچ گونه اطلاعاتی از تجارت و فعالیت اقتصادی ندارند و فقط از نام این افراد سوء استفاده به عمل آمده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×