اخبار فرش ماشینی

مناسب‌ترین کفپوش برای حیوانات خانگی

مردم استرالیا علاقه زیادی به نگهداری از حیوانات خانگی دارند. در واقع یکی از بالاترین نرخ‌های نگهداری از حیوانات خانگی در دنیا متعلق به این کشور است. حدود ۵.۷ میلیون خانوار در استرالیا دارای حیوانات خانگی هستند. بالا بودن امار مربوط به نگهداری از حیوانات خانگی دلیلی برای اهمیت کفپوش‌های دوستدار حیوانات خانگی در این کشور است.

اگر شما هم در خانه خود از حیوانات نگهداری می‌کنید، لازم است که در هنگام خرید کفپوش نکاتی را مدنظر قرار دهید. مهم‌ترین مواردی که در خرید کفپوش مناسب برای حیوانات خانگی بایستی در نظر داشته باشید عبارتند از:

۱. دوام کفپوش (منظور از دوام ویژگی‌هایی نظیر استحکام نهایی، مقاومت در برابر سایش و همچنین مقاومت در برابر پارگی است.)
۲. مقاومت در برابر لکه شدن
۳. مقاومت در برابر جذب بو
۴. امکان نگهداری و نظافت راحت
۵. مقاومت در برابر خراشیدگی
۶. خدمات پس از فروش مناسب

اگر شما هم جزء افرادی هستید که از حیوانات خانگی نگهداری می‌کنید، در ادامه این یادداشت با ما همراه باشید. ما به شما چند نمونه از بهترین کفپوش‌ها را معرفی خواهیم کرد.

 

فرش

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

معمولا افرادی که از حیوانات خانگی نگهداری می‌کنند، به فرش به عنوان یک کفپوش مناسب فکر نمی‌کنند. درحالیکه بسته به شرایط و کاربری، یک فرش مناسب می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای این افراد باشد. امروزه تکنیک‌های بافت فرش و به تبع آن فرش‌های تولیدی از جهات مختلف پیشرفت‌های سریعی داشته‌اند.

بخشی از فرش‌های موحود در بازار کنونی دارای ویژگی‌های فیزیکی و مکانیکی مناسبی برای کاربری مورد نظر ما دارند. این فرش‌ها انعطاف پذیری و استحکام بالایی در برابر پارگی و سایش دارند. همچنین دارای خصوصیاتی از قبیل مقاومت در برابر جذب بوها و مقاوم در برابر لکه شدن هستند که آن‌ها را به محصولی دوستدار حیوانات خانگی تبدیل می‌کند.

شما با راه رفتن بر روی فرش نرمی و گرما را احساس می‌کنید. فرش همچنین دارای خصوصیت عایق است. بنابراین طبیعی است که برخی از خانواده‌های دارای بچه و حیوانات خانگی برای پوشش کف اتاق خواب و نشیمن فرش را ترجیح دهند. اگر شما هم به دنبال راحتی و گرما در منازل خود هستید می‌توانید از کفپوش‌های پرزدار مثل فرش برای تامین این احساس استفاده کنید.

زمانی که می‌خواهید برای منزل خود فرش تهیه کنید بایستی به نکاتی از قبیل دوام و مقاومت در برابر سایش، مقاومت در برابر جذب بوهای نا مطبوع، مقاومت در برابر لکه شدن، قابلیت تمیز کردن و حذف راحت لکه‌ها و همچنین ضمانت و خدمات پس از فروش مناسب توجه کنید.

 

کاشی‌های وینیلی و کفپوش‌های چوبی

یکی از گزینه‌های مناسب برای خانه‌هایی که در آن‌ها از حیوانات خانگی مراقبت می‌شود، کفپوش‌های وینیلی هستند. علت این است که این کفپوش‌ها بسیار انعطاف پذیر هستند و همچنین در برابر سایش و پارگی مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهند. نگهداری و تمیز کردن این دسته از کفپوش‌ها نیز بسیار راحت است.

یکی از امتیازاتی که کفپوش‌های وینیلی نسبت به سایر گزینه‌ها دارند این است که، موهای حیوانات خانگی درون این کفپوش‌ها به دام نمی‌افتند و روی سطح باقی می‌مانند. درنتیجه می‌توان این موها را به راحتی از سطح کفپوش جارو و تمیز کرد. پس می‌توان این دسته از کفپوش‌ها را برای افرادی که نسبت به حیوانات خانگی آلرژی دارند مناسب دانست. کاشی‌ها و تخته‌های وینیلی نیز ظاهر بسیار زیبا و متنوع هستند.

همچنین از نظر قیمت مقرون به صرفه هستند. همچنین لازم به ذکر است که کفپوش‌های وینیلی عاری از هرگونه مواد فلزی سنگین هستند. در نتیجه استفاده از آن‌ها برای کودکان و نوزادان نوپا گزینه ایمنی هستند.
اگر قصد استفاده از کاشی و تخته‌های وینیلی در منازل خود دارید، لازم است به موارد مهمی از قبیل مقاومت در برابر سایش، دوام و طول عمر، راحتی در مراقب، نگهداری و تمیز کردن توجه داشته باشید.

توصیه های مهم برای صاحبان حیوانات خانگی در هنگام خرید فرش

کفپوش لمینیت

یکی از نگرانی‌هایی که درمورد نگهداری از حیوانات خانگی وجود دارد، خراشیده شدن کفپوش منزل توسط حیوانات است. کفپوش لمینت بهترین گزینه برای رفع این نگرانی شماست. لمینت دارای ویژگی‌های فیزیکی مناسب از جمله سختی بالا و مقاومت بالا در برابر خراشیده شدن است.

علت این مسئله این است که لمینت‌ها دارای یک لایه خارجی و پوشش رزینی هستند. در نتیجه برای خانواده‌هایی که دارای حیوانات خانگی هستند گزینه کناسب و کاربردی است.
کفپوش‌های لمینتی خواص متنوعی دارند. نگهداری لمینت‌ها بسیار ساده است و بسیار کم نیاز به تعمیر پیدا می‌کنند. این کفپوش‌ها بوی بد را به خود جذب نمی‌کنند. برای تمیز کردن این دسته از کفپوش‌ها به محلول و مواد تمیزکننده خاصی نیاز نیست و درصورت کثیف شدن به راحتی تمیز می‌شوند.

همچنین از نظر ظاهری تنوع بسیار زیادی دارند. لمینت‌ها در سبک‌های متنوع و طرح‌های زیبا در بازار موجود هستند و می‌توان گفت به خوبی پاسخگوی سلایق مختلف خواهند بود.
اگر علاقه‌مند به استفاده از کفپوش‌های لمینتی هستید، بایستی نکاتی از قبیل مقاومت کفپوش در برابر خراش و سایش، خواص ضد آب لمینت و همچنین گارانتی معتبر محصول خریداری شده را مدنظر قرار دهید.

 

سخن پایانی

اگر در منزل خود از حیوانات خانگی نگهداری می‌کنید، یکی از چالش‌های رو به روی شما انتخاب کفپوش مناسب است. سطح منزل شما بایستی در عین حال که راحت است، خواص فیزیکی مناسب و مقاومت بالایی داشته باشد و همچنان زیبا و به روز باشد. درنتیجه در هنگام خرید کفپوش مناسب به جنس، مقاومت سایشی و مقاومت در برابر پارگی، جذب بو و همچنین نحوه تمیز کردن و تعمیر و نگهداری از آن توجه کافی را داشته باشید.

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×