اخبار نساجی

سازگار با محیط زیست و آینده: با سیستم های نوآورانه منسوجات نبافته شرکت اورلیکون (Oerlikon)

همه در مورد پایداری و تولید محصولات محیط زیست و بازیافتی صحبت می کنند و شرکت ماشین سازی اورلیکون – بخش ماشین آلات منسوجات بی بافت (Oerlikon Nonwoven) به ما نشان می دهد که چگونه این کار انجام می شود. در نمایشگاه تجاری منسوجات نبافته پیشرو جهان یعنی INDEX، که در ژنو سوئیس در تاریخ ۱۸ تا ۲۱ آوریل ۲۰۲۳ برگزار می شود، این شرکت سیستم ها و مجموعه محصولات خود را برای کاربردهای منسوجات نبافته برای راه حل های فنی، بهداشتی و پزشکی متعدد با تمرکز بر پایداری و کیفیت ارائه خواهد کرد.

بازدیدکنندگان و شرکت کنندگان در نمایشگاه ایندکس ژنو می توانند با کارشناسان منسوجات نبافته در غرفه ۲۳۱۴ ملاقات کنند و نگاهی دقیق تر به واحد شارژ hycuTEC، دارنده فعلی جایزه نوآوری FILTREX، بیندازند.

دکتر Ingo Mählmann، معاون فروش و بازاریابی در Oerlikon Nonwoven در مورد حضور این شرکت در نمایشگاه تکنولوژی های صنعت منسوجات بی بافت در ژنو سوئیس می گوید : «هنگام توسعه فناوری های خود، ما نه تنها بر کارایی سیستم و کیفیت محصول تمرکز می کنیم، بلکه بر پایداری، کارایی انرژی و حفظ منابع نیز تمرکز ویژه داریم. هدف اعلام شده ما این است که شریک پیشرو برای تولید راه حل های پایدار و سازگار با محیط زیست در صنعت منسوجات بی بافت باشیم.»

Ingo Mählmann می‌افزاید: «پلیمرهای زیست‌تخریب‌پذیر زیادی وجود دارد که می‌توانند برای تولید منسوجات نبافته استفاده شوند. در اینجا، ما می خواهیم از مشتریان خود برای تبدیل شدن به یک پیشگام در بازار در پردازش چنین پلیمرهایی حمایت کنیم. جایگزین‌هایی برای پلیمرهای استاندارد رایج امروزی مورد نیاز است و Oerlikon Nonwoven می‌تواند صلاحیت و فناوری‌های پردازش این پلیمرهای جدید را ارائه دهد.»

عنوان 2: برای تولید پایدار منسوجات نبافته - فناوری ایرلاید نبافته Oerlikon

منسوجات نبافته پلی لاکتیک اسید زیست تخریب پذیر

پلیمر زییت تخریب پذیر PLA (اسید پلی لاکتیک) ممکن است جایگزینی برای شرکت هایی باشد که می خواهند پارچه های نبافته پایدار تولید کنند. به عنوان مثال، فناوری‌های ملت بلون (meltblown) و یا اسپان باند (spunbond) شرکت اورلیکون برای پردازش PLA مناسب هستند. در نمایشگاه ایندکس ژنو INDEX، این شرکت نمونه‌ای از برنامه کاربردی را به نمایش می‌گذارد مانند ماسک‌های پزشکی دهان و بینی که کاملاً از پارچه‌های نبافته PLA ساخته شده‌اند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

حفظ منابع با hycuTEC

Oerlikon Nonwoven در مورد راه حل هیدرو شارژ HycuTEC خود، برنده جایزه نوآوری FILTREX 2022 شده است، این فناوری مصرف انرژی در پروسه تولید منسوجات بی بافت ملت بلون (meltblown) را به شدت کاهش می دهد. همچنین در این تکنولوژی راندمان فیلتر به بیش از ۹۹.۹۹٪ افزایش می یابد.

این فناوری نوآورانه می‌تواند فرآیند خشک‌کردن اضافی را کنار بگذارد و باعث صرفه‌جویی قابل توجهی در مصرف آب و مهم‌تر از همه انرژی مورد نیاز برای خشک‌کردن شود. این امر به نوبه خود، مصرف انرژی بسیار پایین را هم در فرآیند تولید و هم در کل طول عمر فیلتر hycuTEC تضمین می کند.

تولید دستمال مرطوب اکولوژیکی با تکنولوژی فانتوم

Oerlikon Nonwoven با فناوری Phantom خود یک فناوری نوآورانه برای تولید دستمال مرطوب ارائه می دهد. به عنوان مثال، دستمال مرطوب ساخته شده از خمیر و الیاف پلیمری. در اینجا، خواص خمیر و پلیمر به نحوی با هم ترکیب می شوند که خواص مواد اولیه را کاملاً متحد می کند.

ترکیب مواد می تواند تا ۹۰ درصد الیاف سلولزی را شامل شود که یک ماده خام تجدیدپذیر است. انتخاب یک پلیمر زیست‌ تخریب‌ پذیر باعث می‌شود که دستمال های مرطوب به روش کاملا «بدون پلاستیک» و سازگار با محیط زیست تولید شود. امروزه مصرف دستمال های مربوط در جهان به شدت در حال افزایش است و شرکت هایی که در زمینه تولید دستمال مرطوب زیست تخریب پذیر پیشرو هستند بازار آینده به ویژه در کشورهای اروپایی و آمریکا را در اختیار خواهند داشت.

در مقایسه با فرآیندهای معمولی مانند منسوجات بی بافت اسپان لیس (hydroentangled carded nonwovens)، فن‌آوری فانتوم مزایای زیست‌محیطی، عملکردی و هزینه‌ای را هم در کاربرد و هم در ساخت ارائه می‌کند: عدم استفاده از درهم‌تنیدگی برای تولید منسوج بی بافت باعث خشک شدن سریع تر می‌شود، بنابراین در انرژی مورد نیاز صرفه‌جویی قابل توجهی انجام می‌شود.

برای خشک کردن پارامترهای محصول مانند نرمی، استحکام، جذب کثیفی و جذب مایع را می توان با تنظیمات فرآیند بهینه کرد. فناوری فانتوم برای تولید کنندگان ساخت منسوجات بی بافت و دستمال های مرطوب انعطاف پذیر و با قدرت جذب بالا را امکان پذیر می کند.

فناوری ایرلید (Airlaid) : منسوجات نبافته پایدار ساخته شده سلولزی

الیاف سلولزی به عنوان ماده اولیه برای تولید منسوجات نبافته در حال حاضر از نظر پایداری و سازگاری با محیط زیست تقریباً بی رقیب هستند. فرآیند منسوجات بی بافت ایرلید شرکت اورلیکون راه حل ایده آل برای پردازش این ماده خام به محصولات پیشرفته برای طیف گسترده ای از کاربردها است.

امروزه، تقاضای زیادی برای راه‌ حل‌های تولیدی برای منسوجات نبافته با کیفیت بالا و سبک وزن و با سرعت‌ تولید بالا  وجود دارد که با فناوری جدید ایرلید اورلیکون همخوانی دارد.

 

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×