اخبار فرش ماشینیاسلاید شوجذاب‌ترین‌ها

نقشه های فرش ماشینی با چه نرم افزارهای طراحی می شوند؟

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

نرم افزارهای طراحی فرش

امروزه بسیاری از کارها را با فناوری های جدید انجام میدهند که نقشه کشی فرش نیز از آن مستثنی نمیباشد. با وجود آنکه بیش از سه دهه بیشتر از عمر نقشه های رایانه ای نمی گذرد، استفاده از این روش بسیار رایج شده است. نرم افزارهای خاصی که در زمینه نقشه کشی فرش ایجاد شده سبب سرعت بخشیدن به کار و صرفه جویی در منابع شده ، علاوه بر این در هر مرحله از کار طراحی امکان تغییر را نیز برای طراح فراهم می آورد.

در واقع دستگاه تصویر بردار رایانه قادر است تصویرها را به اطلاعات قابل پردازش تبدیل نماید. میتوان گفت از مزایای این روش برای طراحان فرش ، امکان انجام سریع و ساده در جهت تعویض رنگ ها و مقلوب کردن یا ترکیب رنگی با رنگ های دیگر میباشد. امروزه آموزش این روش بعنوان یک حرفه تخصصی مورد استقبال بخش زیادی از افراد جامعه قرار گرفته است و بسیاری از شرکت های طراحی و موسسات آموزشی اقدام به را ه اندازی کلاس های آموزش طراحی فرش کرده اند.

البته باید بدانید که طراحی فرش چندان هم کار آسانی نیست که بتوان در یک دوره یا بسته آموزشی به طور کامل آموخت و نیاز به تمرین و ممارست زیادی دارد.

نرم افزارهای طراحی فرش

در طراحی نقشه های فرش های ماشینی  به طور عمده از نرم افزارهای طراحی فرش مانند نرم افزار ندگرافیک (بزرگترین شرکت تولید کننده نرم افزارهای طراحی فرش ماشینی، کفپوش، طراحی و برش پوشاک و … از کشور هلند)  و نمونه های تقلید شده ایرانی آن استفاده می شود چرا که با توجه به حجم بالای تولید فرش ماشینی در ایران (بالغ بر ۸۵ میلیون متر مربع ) سرعت لازمه کار طراحان است.

همچنین طراحان به کمک این نرم افزارها می توانند از بانک اطلاعاتی آماده ای از نواع گل و ترنج و لچک و حاشیه فرش های ایرانی بهره ببرند و به طور مستقیم انها را در نقشه فرش استفاده کنند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

همچنین این نرم افزارها این امکان را می دهد که طراح بتواند به راحتی و سرعت بسیار بالا ابعاد و سایز بندی های مختلف را به هم تبدیل کند. مثلا طراح کافی است یک چهارم گوشه فرش را طراحی کند و به دلیل متقارن بودن طرح های کلاسیک آنرا ۴ بار تکرار کند  و یا پس از طراحی فرش ۱۲ متری با چند کلیک نقشه های فرش ۹ متری و ۶ متری و … را نیز از نرم افزار خروجی بگیرد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×