آرشیو مجلاتگزارش نمایشگاه ها

ده دلیل حضور در نمایشگاه ایتما میلان

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

نگارش : بهنام قاسمی – تحریریه مجله نساجی کهن

نمایشگاه ایتما برندی بی همتا در صنعت نساجی جهان است که توسط انجمن های نساجی کشورهای اروپایی یا همان CEMATEX برگزار می شود. ( CEMATEX شامل ۹ عضو است که شامل انجمن ماشین سازان نساجی کشورهای آلمان، ایتالیا، انگلستان، هلند، بلژیک، سوییس، سوئد، اسپانیا و فرانسه است)

۱- بزرگترین رویداد ماشین آلات نساجی جهان

ایتما میلان را می توان بزرگترین رویداد نساجی جهان به شمار آورد که با حضور بیش از ۱۶۰۰ غرفه گذار از بیش از ۴۴ کشور در فضایی بالغ بر ۲۰۰ هزار متر مربع و بیش از ۱۰۰ هزار بازدید کننده برگزار می شود و توسط بیش از ۲۴۰ انجمن، اتحادیه، سازمان، مجله و مطبوعات در سراسر جهان حمایت می شود.

نمایشگاه ماشین الات نساجی ایتما میلان ۲۰۲۳ در تاریخ ۸ لغایت ۱۴ جون ۲۰۲۳ در محل نمایشگاه های میلان برگزار خواهد شد.

۲- حضور پررنگ ایتالیایی ها

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نمایشگاه ایتما میلان ۲۰۲۳ توسط یک کشور قدرتمند و تراز اول در ساخت و توسعه ماشین آلات نساجی یعنی ایتالیا برگزار می شود.

در ایتالیا صدها شرکت سازنده ماشین آلات و قطعات نساجی در مقیاس جهانی وجود دارند که بخش زیادی از محصولات آنها صادراتی است. ایتما میلان بهترین فرصت است تا این شرکت ها در خانه خود بتوانند با هزینه بسیار کم آخرین دستاوردها و ماشین آلات جدید خود را در معرض دید بازدیدکنندگان مشتاق از سراسر جهان بگذارند.

۳- آخرین تکنولوژی ها و نواوری ها

یکی از دلایل مهمی که نمایشگاه ایتما تا این اندازه مهم و مورد توجه اهالی صنعت نساجی جهان است وجود روح نوآوری و خلاقیت در این نمایشگاه است. در واقع این یک سنت قدیمی است که شرکت ها باید در‌نمایشگاه ایتما با دستی پر حاضر شوند و حتما در غرفه خود محصولی جدید را به نمایش بگذارند.

به همین دلیل ایتما رویدادی منحصر به فرد است که در آن حضور نوآورانه یک الزام است.

۴- ملاقات همکاران و دوستان قدیمی

نمایشگاه ها و‌رویدادهای نساجی در سراسر جهان محل ملاقات با همکاران و دوستان قدیمی است و چه جایی بهتر از نمایشگاه ایتما و شهر میلان برای ملاقات دوستان قدیمی!

این روزها به قدری درگیری و مشغله کاری برای فعالان صنعت و تولیدکنندگان افزایش پیدا کرده که باید چنین فرصت هایی را مغتنم شمرد و در کنار انجام ملاقاتهای تجاری با دوستان قدیمی هم تجدید دیدار کرد.

۵- پرواز با دوبال:  تولید پایدار و دیجیتالی شدن

شاید بتوان گفت مهمترین ترندهای صنعت نساجی در ۴ سال گذشته مرحله دیجیتالی شدن صنعت نساجی و همچنین توجه به تولیدات پایدار، بازیافتی و دوستدار محیط زیست باشند.

موضوعاتی که ایتما برای آنها برنامه های ویژه ای دارد و هم برگزار کنندگان و هم شرکت های تولیدی تمرکز اصلی خود را در توسعه و معرفی راهکارها، محصولات و پروسه های منطبق با این اصول مهم قرار داده اند.

امروزه به قدری اهمیت تولیدات بازیافتی و دوستدار محیط زیست در بین مصرف کنندگان نهایی افزایش یافته که تولیدکنندگان محصولات نساجی و پوشاک که خود را با این اصول اساسی تطبیق نداده اند از بازار رقابت حذف خواهند شد. بنا براین به نظر میرسد ماشین آلات و پروسه های تولیدی منطبق با بازیافت و تولید پایدار در نمایشگاه ایتما ۲۰۲۳ میلان بیشترین سطح توجه را به خود جلب نماید.

۶- سمینارها و رویدادهای ارزشمند

در حاشیه نمایشگاه ایتما میلان ۲۰۲۳ ده ها سمینار آموزشی و اطلاع رسانی توسط شرکت های تولیدی و یا توسط برگزار کنندگان نمایشگاه برنامه ریزی و هماهنگ شده است که می توانید در حاشیه نمایشگاه و در وقت های خالی خود در این سمینارها و گردهمایی های ارزشمند بسته به زمینه کاری خود شرکت کنید و با آخرین اطلاعات روز آشنا شوید.

برای حضور در این رویدادهای جانبی نمایشگاه ایتما میلان ۲۰۲۳ بهتر است برنامه های موجود را از سایت ایتما بررسی کنید و در تقویم خود جای دهید.

۷- اولین سکوی پرتاب بعد از همه‌گیری کرونا

همه گیری کرونا در یک غافلگیری تمام جهان را درگیر کرد و کشورهای صاحب صنعت نساجی را درگیر مشکلات عمده ای کرد و به دنبال آن فروش ماشین الات نساجی در بسیاری از بازارها نیز با مشکلات عمده ای مواجه شد.

حال با عبور از دوران پاندمی کرونا صنعت نساجی وارد دوران تازه ای می شود و می توان گفت نمایشگاه ماشین آلات نساجی ایتما میلان ۲۰۲۳ اولین رویداد مهم صنعت نساجی پس از دوران کروناست که می تواند یک سکوی پرش برای ماشین سازان نساجی جهان به شمار آید.

شاید بتوان گفت ایتما تنها برند نمایشگاهی در صنعت نساجی جهان است که از پاندمی کرونا در امان بود و طعم تلخ کنسل شدن یا به تعویق افتادن را نچشید. پس از برگزاری موفق ایتما ۲۰۱۹ در بارسلون در  اوایل سال ۲۰۲۰  پاندمی آغاز شد و حالا با اتمام پاندمی در سال ۲۰۲۳ مجددا نمایشگاه ایتما را خواهیم دید.

این یک خوش شانسی بزرگ برای اهالی صنعت نساجی و پوشاک جهان است که می توانند دوباره در ایتما حاضر شوند. البته امیدواریم بعد از ایتما میلان با پاندمی جدیدی مواجه نشویم!

۸- لمس واقعی ماشین الات نساجی

این یک واقعیت است که هیچ کدام از نمایشگاه های ماشین آلات نساجی در جهان به اندازه ایتما شما را در  حس و حال واقعی ماشین آلات نساجی غرق نمی کند.

در طول سال گذشته تعداد زیادی از نمایشگاه های ماشین آلات نساجی در کشورهای مختلف برگزار شد که بسیاری از ماشین سازان مهم اروپایی  در آن شرکت داشتند اما حضور آنها صرفا به یک میز و صندلی در غرفه نماینده محلی خود محدود می شد و ماشین آلات و خطوط تولید واقعی به نمایش گذاشته نشد و حتی شرکت های بزرگ و غول های ماشین سازی دنیا نیز به نمایش بخش کوچکی از ماشین آلات و خطوط تولیدی خود پرداختند.

اما قضیه در نمایشگاه ایتما میلان ۲۰۲۳ به شکل دیگری رقم خواهد خود و تقریبا تمامی شرکت ها حضوری تمام عیار با آخرین خطوط تولیدی و ماشین الات خود خواهند داشت و بهترین فرصت برای فعالان صنعت نساجی در جهان است تا بتوانند آخرین ماشین آلات و نوآوری شرکت ها را از نزدیک ببینند و حتی لمس کنند.

این قضیه برای شرکت های ماشین ساز ایتالیایی به مراتب پررنگ تر خواهد بود چرا که نمایشگاه در خانه آنها برگزار می شود و از نظر لجستیکی، حمل و نصب و نمایش زنده ماشین در نمایشگاه ایتما به مراتب راحت تر هستند و هزینه های کمتری را متحمل می شوند.

۹- ‌میزبانی بی نقص به سبک ایتالیایی

انجمن ماشین سازان نساجی ایتالیا (ACIMIT) برای برگزاری هرچه بهتر نمایشگاه ایتما میلان ۲۰۲۳ سنگ تمام گذاشته است و به بهترین شکل برنامه های تبلیغاتی و معرفی نمایشگاه را برای جذب حداکثری بازدیدکنندگان و غرفه گذاران از سراسر جهان را در دستور کار قرارداده است.

انجمن ماشین سازان نساجی ایتالیا با همکاری سازمان توسعه صادرات ایتالیا و سایر نهادهای خصوصی و دولتی در ایتالیا به شکلی هماهنگ و موثر تمام قدم های لازم را بر میدارند تا ایتما میلان ۲۰۲۳ به یک رویداد بی نظیر و فراموش نشدنی تبدیل شود.

میزبانی نمایشگاه ماشین الات نساجی ایتما یک فرصت استثنایی برای ایتالیاست تا بتواند در یک ضیافت مثال زدنی تمامی خریداران ماشین الات نساجی ایتالیا از سراسر جهان را در زیر یک سقف جمع کرده و یک گام مهم در جهت افزایش فروش و صادرات ماشین الات نساجی ساخت ایتالیا بردارد.

قطعا ایتالیا به عنوان مهد توریست و گردشگری جهان تجربه ها و برنامه های کاملی برای برگزاری چنین رویدادی را دارد.

۱۰- زیبایی های میلان را از دست ندهید

 میلان پنجمین شهر بزرگ اروپا و دومین شهر بزرگ کشور ایتالیا است که به‌عنوان پایتخت مُد جهان و مرکز تجارت ایتالیا شناخته می‌شود و از نظر طراحی لباس و اقتصاد در دنیا شهرت فراوانی دارد. میلان ترکیب زیبایی از مدرنیته و تاریخ با گذشته‌ای الهام‌بخش و میراث فرهنگی غنی است. شاید شهر میلان اولین انتخاب هر گردشگری برای دیدن ایتالیا نباشد ولی دیدنی‌های زیادی دارد که تماشای هریک از آن‌ها خالی از لطف نخواهد بود.

مهمترین مکانهای دیدنی شهر میلان را می توانید در زیر مشاهده نمایید:

  • کلیسای جامع میلان (Duomo di Milano)

سفر به میلان بدون بازدید از این کلیسای شگفت‌آور غیرممکن است. کلیسای جامع میلان یکی از بزرگ‌ترین کلیساهای گوتیک دنیا است که چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای از تمام شهر میلان در پشت بام خود دارد. ارزشمندترین اثر درون این کلیسا، یک صلیب واقعی است که برخی بر این باور هستند که متعلق به «عیسی مسیح» بوده است.

  • محله ناویلی (Navigli)
  • گورستان مُنیومِنتال (Monumental Cemetery)
  • کاخ اسفورتسسکو (Castello Sforzesco)
  • نگارخانه‌ ویتوریو امانوئل دوم (Galleria Vittorio Emanuele II)
  • دومین هتل هفت ستاره جهان در در نگارخانه ویتوریو امانوسل دوم قرار دارد
  • تالار آلااسکالا (Teatro Alla Scala)
  • موزه هنر پیناکوتکا دی بِرا (Pinacoteca di Brera)
  • محله بِرا (Brera)
  • کلیسای آمبروز مقدس (Sant’Ambrogio)
  • پارک سِمپیون (Sempione)
  • پیاتزا دی مِرکانتی (Piazza dei Mercanti)
  • موزه پُلدی پِتزولی (Poldi-Pezzoli Museum)
  • رستوران تراموای اتمسفرا (ATMosfera)
  • گالری هنر مدرن (Civica Galleria d’Arte Moderna)
  • خرابه‌های رومی سن لورنزو (Colonne di San Lorenzo)
  • ورزشگاه سن سیرو (San Siro Stadium)

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×