اخبار نساجی

نیاز ۱۵۰ هزار تنی صنعت نساجی به پنبه

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

پتانسیل خودکفایی و تامین ۱۰۰ درصدی نیاز صنعت نساجی در کشور وجود دارد و تنها این امر مستلزم مدیریت و برنامه ریزی است.

کاویانی گفت: علی رغم شرایط خشکسالی و آفت کرم غوزه در برخی استان‌ها، تولید از وضعیت مناسبی برخوردار است. براساس آمار ظرفیت اسمی صنایع نساجی ۴۷۰ هزار تن پنبه است، در حالی که طی سال‌های اخیر نیاز صنعت ۱۵۰ هزارتن پنبه بوده است.

به گفته مدیر عامل صندوق پنبه، تاکنون ۱۰۶ هزار تن پنبه تامین شده و از مجموع ۴۴ هزار تن مابقی نیاز صنعت، ۱۱ هزار تن پنبه در کارخانجات موجود است و برآورد می شود که تا پایان بهره برداری ۹ هزار تن دیگر تولید شود که با این وجود ۲۵ هزار تن تا پایان سال نیاز به واردات داریم.

او گفت: با توجه به پتانسیل تولید پنبه، امکان رسیدن به خودکفایی و تامین ۱۰۰ درصد نیاز صنعت نساجی همانند سنوات گذشته وجود دارد و تنها دستیابی به این امر نیازمند مدیریت و برنامه ریزی است.

بنابر آمار اعلامی صندوق پنبه، علی رغم شرایط خشکسالی و آفت کرم غوزه در برخی استان‌ها، اما تا اواخر ماه گذشته ۲۴۸ هزار تن وش وارد کارخانجات پنبه پاک کنی شد که از این میزان ۶۴ هزار تن پنبه محلوج استحصال شده و تا پایان دوره بهره برداری پیش بینی می‌شود که ۹ هزار تن پنبه دیگر هم تولید شود.

طبق اذعان مسئولان و کارشناسان سابقه تولید ۳۵۰ هزار تن پنبه در کشور را داشتیم که در شرایط فعلی امکان خودکفایی با توسعه ماشین آلات برداشت و اقتصادی بودن تولید وجود دارد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

بنابر آمارگمرک طی سنوات گذشته ۱۰۰ هزار تن پنبه مورد نیاز صنعت نساجی وارد شده است.

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×