اخبار نساجی

واکنش شدید رحیمی به توکلی و عسگر اولادی

 

 

به فاصله کمی از پیشنهاد احمد توکلی مبنی بر احیای نظام توزیع کوپنی، معاون اول رییس‌جمهور میزان کالاهای ذخیره شده در کشور را کافی دانست و با این اظهارنظر نسبت به ایده توکلی و چند تن دیگر از چهره های اقتصادی واکنش منفی نشان داد.

توکلی در مصاحبه با مهر گفته بود: «با توجه به دو برابر شدن ارزش ارز و کاهش شدید ارزش پول ملی باید دولت تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم را تضمین کند و این امر نیز راهی جز ارائه کالاهای اساسی مثل برنج، گوشت، شیر و روغن به صورت کوپنی ندارد.»

وی با بیان اینکه باید به سبد کالاهای اساسی مردم یارانه تعلق گیرد، تصریح کرده بود: «تنها راه برای حفظ انقلاب و نظام و تامین امنیت غذایی مردم این است که اقلام اساسی مورد نیاز مردم به شکل کوپنی تامین شود.»

پیش از این نیز اسد الله عسگراولادی در گفت‌و‌گو با یکی از نشریات هفتگی تنها راه جلوگیری از اقتصاد کوپنی را اقتصاد مقاومتی خوانده بود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

حجت الاسلام خاموشی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی هم در جمع اعضای هیات‌های مذهبی کشور با اشاره به وضع اقتصادی موجود خطاب به دولت گفته بود: «به داد مردم برسید، دولت کوپن برنج و روغن به مردم بدهد، باید دولت به وضعیت اقتصادی مردم در طبقات پایین رسیدگی کند.»

با این وجود محمدرضا رحیمی درخصوص مطرح شدن موضوع فشار اقتصادی به مردم و لزوم ارائه کوپن کالاهای اساسی برای کاستن از این فشار گفت: «‌ما به اندازه کافی ارزاق و کالاهای اساسی در کشور ذخیره کرده‌ایم. بنده در سفر به استان خوزستان هم اعلام کردم که دولت حدود ۲۰ میلیارد تومان برای تامین ارزاق مردم کنار گذاشته و نیاز به کوپنی شدن اجناس نیست.»

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×