اخبار نساجی

وزیر جدید تیرماه معرفی می‌شود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

معاون وزیر بازرگانی از ادغام قانونی دو وزارتخانه بازرگانی و صنایع طی یک ماه آتی و معرفی وزیر این وزارتخانه طی این مدت و همچنین مشخص‌شدن ساختار و معاونت‌های جدید طی سه ماه آینده خبر داد.

محمود دودانگه در گفت‌وگو با خبرنگار بازرگانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در مورد ادغام دو وزارت‌خانه بازرگانی و صنایع و معادن عنوان کرد: با توجه به این‌که مصوبه‌ دولت در مورد ادغام انجام شده و این مصوبه وجود دارد، طبیعتا انتظار می‌رود لایحه ادغام با نظر دولت برای مجلس ارسال شود و طبیعتا مجلس هم در آن فرصت زمان مشخصی که دارد، این لایحه را تصویب و ابلاغ کند.

وی ادامه داد: بعد از ابلاغ عملا دیگر ما با یک وزارتخانه به لحاظ قانونی طرف هستیم و عملا به لحاظ قانونی یک وزارتخانه تشکیل خواهد شد.

دودانگه با تایید این‌که به نظر او این اتفاق طی یک ماه آتی رخ خواهد داد، افزود: تا آنجایی که من اطلاع دارم هنوز لایحه‌ دولت به مجلس ارسال نشده است.

وی در مورد زمان مشخص‌شدن سرپرست وزارتخانه جدید نیز عنوان کرد: فکر می‌کنم رویه دولت همین باشد که طی این مدت هم لایحه را ارسال کرده و هم احتمالا وزیر پیشنهادی را معرفی می‌کند.

دودانگه در ادامه در مورد مدت زمان لازم برای ادغام این دو وزارتخانه اظهار کرد: ادغام این دو وزارتخانه به لحاظ قانونی که ظرف یکی دو ماه آینده با نظر مساعد مجلس و با توجه به علاقه‌مندی که در رابطه با یکپارچه‌شدن سیاست‌های تجاری و صنعتی وجود دارد، انجام می‌شود، منتها فرآیند واقعی ادغام که یکپارچه‌کردن تشکیلات و فرآیند‌های کاری است، در یک پروسه زمانی باید انجام شود که البته اکنون هم تا حدود زیادی شروع شده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی اضافه کرد: منتها برای آن سطوح زیرین ادغام که عملا یکپارچه‌کردن فرآیند‌ها، اطلاعات و برنامه‌هاست، امکان دارد نیاز به زمان بیشتری باشد.

معاون وزیر بازرگانی در واکنش به این موضوع که پیش از این برآورد شده بود فرایند کلی ادغام دو سال طول می‌کشد، بیان کرد: دو سال برای یکپارچه‌کردن کل فرآیند‌های کاری دو وزارتخانه است که طبیعتا در سطوح مختلف کاری باید انجام شود، وگرنه ادغام این دو دستگاه و یکپارچه‌شدن ساختار و تشکیلات در سطح کلان طبیعتا در زمان خیلی کوتاه‌تری انجام می‌شود.

وی با تایید این‌که ممکن است طی ماه‌های آتی معاونت‌های جدید مشخص شود، عنوان کرد: من فکر کنم ظرف دو، سه ماه آینده بعد از تصویب مجلس، یکپارچه‌شدن ساختار و تشکیلات انجام شود.

دودانگه در پایان تایید کرد که این سخن او به منزله آن است که معاونت‌های جدید طی این مدت مشخص می‌شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×