اخبار فرش ماشینی

یادداشت‎ ‎تفاهم همکاری‌های صنعتی ایران و ترکیه امضا شد‎

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

با امضای یادداشت‎ ‎تفاهم همکاری بین ایران و ترکیه، دو کشور همکاری‌های خود را در زمینه صنایع مختلف‎ ‎به‌ویژه صنایع نساجی، خودرو و صنایع انرژی بر گسترش می‌دهند. به گزارش پایگاه اطلاع‎ ‎رسانی وزارت صنایع ومعادن ،  این یادداشت تفاهم را علی‌اکبر محرابیان وزیر صنایع و‎ ‎معادن ایران و نیهات آرگین وزیر صنایع و تجارت ترکیه سه‌شنبه شب در تهران امضا‎ ‎کردند‎.
‎به موجب این یادداشت تفاهم، طرفین به‌منظور ارتقای همکاری‌های صنعتی،‎ ‎زمینه‌های مختلفی را به عنوان همکاری اولویت‌دار تعیین کردند که از جمله آنها‎ ‎می‌توان به صنعت خودرو و تامین قطعات، صنایع ساختمان، صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات‎ ‎کشاورزی و صنایع چوب و کاغذ اشاره کرد‎.

‎براساس این یادداشت تفاهم به‌منظور‎ ‎ایجاد سرمایه‌گذاری‌های مشترک در دو کشور و در کشورهای ثالث در زمینه صنایع یاد‎ ‎شده، طرفین بر حمایت از بخش خصوصی و تجارت جهانی تاکید کردند‎.
‎همچنین به موجب‎ ‎یادداشت تفاهم همکاری امضا شده بین ایران و ترکیه، طرفین رضایت خود را از امضای‎ ‎یادداشت تفاهم مذاکرات گروه کاری مشترک در زمینه ایجاد منطقه آزاد صنعتی مشترک مرزی‎ ‎در خاک جمهوری اسلامی ایران و ترکیه، ابراز و تاکید کردند این شهرک در زمان مناسب‎ ‎در منطقه مرزی دو کشور تاسیس شود‎.
‎اجرای پروژه‌های مشترک برای توسعه همکاری بین‎ ‎صنایع کوچک و متوسط دو کشور و ایجاد فضای مناسب برای توسعه همکاری در چارچوب سازمان‎ ‎همکاری اقتصادی (اکو) و گروه دی ۸ از دیگر موارد یادداشت تفاهم امضا شده بین ایران‎ ‎و ترکیه است‎

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×