اخبار نساجی

پاتک حملات وسیع اقتصادی امروز استکبار ،جهاد اقتصادی است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

سبزوار- نماینده مردم شهرستان های سبزوار ، جوین ، جغتای و خوشاب در مجلس شورای اسلامی گفت:پاتک حملات وسیع اقتصادی امروز استکبار با جهاد اقتصادی است که مقام معظم رهبری بر آن تاکید کردند.
پاتک حملات وسیع اقتصادی امروز استکبار ،جهاد اقتصادی است
‘محمد رضا محسنی ثانی’ پنجشنبه شب در جمع شماری از مسوولان سبزوار، حضور نمایندگان مجلس در محضر مقام معظم رهبری به مناسبت سالروز مجلس را مورد اشاره قرار داد و افزود: دراین دیدار یکی از توصیه های مهم ایشان در مورد جهاد اقتصادی بود.

وی اظهارداشت: مقام معظم رهبری با توجه به اینکه تمرکز استعمار بر مساله اقتصادی ما شدت بیشتری گرفته و بیش از هر زمان دیگری برای فلج کردن نظام و دولت تلاش می کند فرمان جهاد اقتصادی را مطرح کردند.
وی با بیان اینکه امروز تمرکز دشمن حتی بیش از مسائل فرهنگی و هجمه فرهنگی و غیره بر مسائل اقتصادی قرار گرفته، هدف دشمن را ناامید کردن مردم و تحت الشعاع قرار دادن چرخه رو به سرعت اقتصادی کشور عنوان کرد.
وی بیان کرد: همچنانکه در دوران جنگ تحمیلی از تمام توان خود مایه گذاشتیم در این جنگ اقتصادی نیز باید با استفاده از تمام توان خود ظرفیت اقتصادی خود را به اندازه ای بالا ببریم که به اهداف برنامه و چشم انداز ۲۰ ساله کشور رسیده و در این جنگ پیروز شویم .

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی توصیه جدی بر عدم اختلاف و ایجاد تشت در بین مردم را یکی دیگر از تاکیدات مقام معظم رهبری به ویژه به دستگاه های مدیریت کشور ذکر کرد.
وی گفت:سازگاری و وفق و مدارا در درون مجلس و با مجموعه نظام در دستور جدی مجلس قرار گرفته است.
محسنی ثانی افزود: بر همین اساس مجلس در چهارشنبه گذشته با تشکیل وزارت امور زیر بنایی و ارتباطات با ادغام سه وزارتخانه مسکن و شهرسازی ، راه و ترابری و ارتباطات و فناوری اطلاعات موافقت کرد.
وی علت ادغام این سه وزارتخانه در وزارت امور زیر بنایی و ارتباطات را بعد زیر بنایی آنها عنوان کرد و گفت: وزارت راه و ترابری در حوزه فیزیکی و کلیه شئونات مربوط به حمل و نقل زمینی ، هوایی ، دریایی ، روستایی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در عرصه مجازی وزارتخانه هایی زیر بنایی هستند.
وی در مورد وزارت مسکن و شهرسازی نیز گفت: به جز حوزه مسکن که تصدی گری است بقیه قسمت ها مثل شهرسازی امر حاکمیتی می تواند باشد.
این نماینده مجلس با اشاره به اینکه بر اساس برنامه چهارم توسعه دولت باید حجم گسترده خود را کاهش می داد ، افزود: ادغام سازمان تربیت بدنی و جوانان بر همین اساس در لحظات آخر این برنامه انجام شد.
وی گفت: در دو ساله نخست برنامه پنجم توسعه نیز باید ۲۱ وزارتخانه به ۱۷ وزارتخانه کاهش یابد که در حال حاضر سه وزارتخانه با هم ادغام شدند.

دیگر نماینده مردم شهرستان های سبزوار ، جوین ، جغتای و خوشاب در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به توصیه رهبری مبنی بر نپرداختن به مسائل حاشیه ای، گفت: مسائل اصلی ما استقلال و عزت کشور ، مسائل جهان اسلام و مسائل آمریکا و اسرائیل است که نباید از آن غفلت کنیم.
‘ علی بروغنی’ با بیان اینکه مسائلی را که دشمنان مطرح می کنند برای درگیر کردن ما در درون است، افزود: باید همواره ابتکار عمل را درمقابل توطئه دشمنان حفظ کنیم و مواضع ابتکار عملی مواضع خط حزب الله است.
وی با اشاره به دیگر فرمایشات مقام معظم رهبری روحیه جهادی ، نپرداختن به مسائل حاشیه ای، معنویت و وحدت را چهار الزام درمورد تحقق جهاد اقتصادی عنوان کرد و گفت: با وجود معنویت دیگر الزامات را نیز خواهیم داشت.
وی تقویت تقوای جمعی در هر تشکیلاتی و حاکم کردن اصل خدا ناظری برای خود کنترلی را هم در راستای توصیه های مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس ضروری دانست .

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×