اخبار نساجیمقالات نساجی

پنبه ارگانیک چیست؟

در پرورش پنبه به روش معمول از مقدار زیادی مواد شیمیایی استفاده می‌شود که تاثیر زیادی بر آب، هوا، خاک و سلامت مردم دارد.

پنبه ارگانیک با استفاده از روش‌ها و موادی که تأثیر مخرب کمی بر محیط زیست دارند، پرورش داده می‌شوند.

پنبه‌های ارگانیک از گیاهان غیر اصلاح شده ژنتیکی و بدون استفاده از هرگونه مواد شیمیایی کشاورزی مصنوعی مانند کودها یا سموم دفع آفات رشد می‌کنند.

علاوه بر این، سیستم‌های تولید ارگانیک باروری خاک را حفظ می‌کنند، استفاده از سموم دفع آفات و کودهای سمی را کاهش می‌دهند و باعث تقویت تنوع زیستی و چرخه‌های بیولوژیکی می‌شوند. پرورش و استفاده از پنبه ارگانیک مزایای قابل توجهی برای محیط زیست و کشاورزان و مردم دارد.

پرورش این نوع پنبه، به خاک آسیب نمی‌رساند، تأثیر کمتری بر روی هوا دارد و ۸۸٪ آب کمتر و ۶۲٪ انرژی کمتری مصرف می‌کند. تا سال ۲۰۲۵، دو سوم جمعیت جهان ممکن است با کمبود آب مواجه شوند. اما پنبه ارگانیک ۸۰٪ با باران تغذیه می‌شود و فشار بر منابع محلی آب را کاهش می‌دهد. عدم وجود مواد شیمیایی همچنین به معنای تمیزتر و ایمن‌تر بودن آب است.

پرورش پنبه ارگانیک کشاورزان و خانواده‌های آنها را نیز در امان نگه می‌دارد، به این صورت که آنها دیگر در معرض مواد شیمیایی سمی در مزرعه و یا از طریق آب و مواد غذایی قرار ندارند. مصرف کنندگان هنگام خرید پنبه ارگانیک، در زمینه صرفه‌جویی در مصرف آب، هوای پاک‌تر، خاک بهتر و معیشت کشاورزان سرمایه گذاری و مشارکت می‌کنند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

پنبه ارگانیک از دانه‌های پنبه ارگانیک پرورش می‌یابد. روغن دانه پنبه در انواع محصولات غذایی مانند کلوچه، چیپس و روغن نباتی مورد استفاده قرار می‌گیرد و همچنین به دام‌ها تغذیه می‌شود. بنابراین گرچه الیاف پنبه به طور مستقیم وارد بدن انسان‌ها نمی‌شود اما محصولات جانبی آن می‌توانند به رژیم‌های غذایی آنها راه پیدا کنند.

فرم ثبت نام سریع

جهت دریافت آخرین اخبار و رویدادهای نساجی و فرش ماشینی ایران و جهان در فرم زیر ثبت نام کنید

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×