اخبار فرش ماشینی

یونسکو، صنایع نساجی کاشان را ارزیابی می‌کند

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کاشان از ورود کارشناسان صنایع دستی سازمان یونسکو برای ارزیابی و بررسی صنعت نساجی کاشان به این شهر خبر داد.

احمد دانایی نیا اظهار کرد: گروه ارزیابی صنایع‌دستی یونسکو پس از معرفی کاشان به‌عنوان نامزد شهر جهانی صنایع نساجی سنتی به مدت دو روز از مجموعه‌ها و کارگاه‌های نساجی سنتی شهرستان کاشان بازدید خواهند کردند.

وی افزود: کاشان پیش از این به‌عنوان شهر ملی نساجی سنتی معرفی شده است و امیدواریم پس از بررسی و بازدید ارزیاب‌های جهانی یونسکو از ظرفیت‌های صنعت نساجی این شهرستان و کسب شاخص‌های لازم، این شهر به‌عنوان شهر جهانی نساجی سنتی انتخاب و معرفی شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان، تصریح کرد: سازمان جهانی یونسکو برای هر تصمیم خودارزیابی‌های مقدماتی و اولیه را برای انتخاب کاشان برای شهر جهانی نساجی سنتی انجام داده و بر این اساس برای بازدید میدانی گروه ارزیاب‌های صنایع‌دستی یونسکو به مدت دو روز در کاشان حضور خواهند داشت.

دانایی نیا تأکید کرد: قابلیت‌ها و ظرفیت‌های کاشان در حوزه نساجی سنتی توسط بخش دولتی در اداره میراث فرهنگی و فعالیت بخش خصوصی در کارگاه‌های کوچک و بزرگ در بافت تاریخی شهر موجب شد که وزارت میراث فرهنگی، کاشان را نامزد شهر جهانی نساجی سنتی به سازمان یونسکو معرفی کند.

وی گفت: دیدار از مرکز هنرهای سنتی و صنایع‌دستی کاشان، کارگاه‌های خانه‌های تاریخی، کارگاه رنگرزی و زیلوبافی، زری‌بافی، پارک علم و فن‌آوری، بازار و کاروانسرای امین‌الدوله و فروشگاه‌های صنایع دستی، کارگاه شعربافی و خانه نساجی از جمله برنامه‌های این تیم خواهد بود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کاشان، افزود:گشایش دبیرخانه شهر ملی در موزه تخصصی نساجی سنتی کاشان از دیگر برنامه‌های سفر دو روزه ارزیاب‌های جهانی صنایع‌دستی سازمان یونسکو در کاشان است.

دانایی اظهار کرد: صادرات، ترویج و توسعه صنایع‌دستی، جاذبه‌های گردشگری، میراث فرهنگی و میزان فعالیت تشکل‌های غیردولتی در شهرها و روستاها از شاخص‌های مورد توجه شورا برای ثبت ملی است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×