نساجی و مردم

آشنایی با شرکت های تولیدکننده فرش ماشینی

شرکت فرش توس مشهد
این مجموعه بر اساس پیشرفت زمان و نیاز اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی در طی بیش از نیم قرن ایجاد شده است، درقدیم الایام با نبودن سیستم مکانیکی، فرش با سنت دیرینه با دستگاه های دست ساز و با به کار رفتن هنر دست بافته میشد. بنیان گزاران این مجموعه از سال ۱۳۲۹ فعالیت اقتصادی خود را شروع نموده و با ورود به سرزمین پر برکت خراسان فرش را طبق سلیقه مشتریان آماده عرضه به بازار می نمود تا اینکه رفته رفته فرهنگ مصرفی تغییر پیدا نمود و فرش ماشینی جایگزین فرش دستبافت شد و با انتقال تجربیات بزرگان به نسل بعدی و تلاش مدیران و پرسنل شرکت هنر دست و ماشین به هم آمیخته گردید و تولید فرش پر آوازه ایرانی بطور مکانیکی آغاز شد در این میان ورود ماشین آلات بافندگی با تکنولوژی روز دنیا توانست تحولی شگرف در این صنعت ایجاد نماید و با استفاده از مرغوبترین الیاف روز دنیا باعث گردید بهترینها تولید و روانه بازار گردد و این شرکت افتخار می نماید که به کیفیت می اندیشد و این پندار را دارد که از ابتدا تا انتها همراه مشتریان است. در راستای تأمین نیازمندی های مشتریان و جلب اعتماد آنها از کیفیت محصولات تولیدی، مدیریت شرکت فرش توس مشهد مبادرت به استقرار نظام مدیریت کیفیت مبتنی بر استاندارد ISO 9001:2008 نموده و ضمن تعهد به اجرای آن جلب رضایت مشتریان را سرلوحه کار خود قرارداده است. محصولات این شرکت عبارت است از:تولید انواع فرش ماشینی، ۳۲۰شانه تا ۱۲۰۰ شانه با تراکم ۷۵۰ تا ۳۶۰۰، با طرح های مدرن ، فانتزی و سنتی و تولید انواع سجاده، قالیچه و پادری طبق سفارش مشتری

فرش آسایش
شرکت مجتمع نساجی آسایش کاشان درسال۱۳۸۰ تاسیس و شروع به فعالیت در زمینه تولید فرش ماشینی نمود و از همان ابتدا پا به عرصه صادرات گذاشت. با توجه به سعی و پشتکار و برنامه ریزی مناسب، ضمن ایجاد اشتغال حدود دویست و پنجاه نفر (بطور مستقیم) نایل به افتخارات متعدد از جمله: طی چهارسال (۸۹و۹۰و ۹۲و۹۴) به عنوان صادر کننده نمونه کشوری – ملی و طی دوازده سال متوالی (ازسال۱۳۸۳ لغایت سال ۱۳۹۴) به عنوان صادرکننده نمونه استانی (اصفهان) انتخاب گردید. این شرکت با بهره برداری از دستگاه های پیشرفته بافندگی روز دنیا و با بکارگیری نیروهای متخصص و استفاده از کادر مجرب در گروه طراحی، نسبت به تولید محصولات با کیفیت و مرغوب انواع فرش ماشینی اعم از : هزار و دویست شانه، هزار شانه، هفتصد شانه، فرش کودک، فریز، گبه، گلیم و گلیم جاجیم اقدام می نماید. سعی و تلاش مدیران شرکت از ابتدا بر این دیدگاه استوار بوده تا بتوانند با تولید کالاهای مرغوب و قابل رقابت با مشابه  خارجی نسبت به صادرات محصولات تولیدی خود به کشورهای هدف اقدام نمایند. از آنجا که استفاده از نخ مرغوب و با کیفیت و با قیمت تمام شده پایین، از مهمترین عوامل در تولید فرش ماشینی و همچنین قابل رقابت بودن آن در بازارهای جهانی می باشد، این شرکت اقدامات لازم برای خرید، استقرار و بهره برداری از دستگاه های مدرن ریسندگی را به انجام رسانده که در آینده بسیار نزدیک شاهد تولید انواع نخ های قابل مصرف در دستگاه های جدید بافندگی فرش طبق سلایق و خواست مشتریان در کشورهای مختلف جهت صادرات خواهیم بود.

فرش جردن
گروه آرا پردیس تهران (فرش جردن) در سال۱۳۸۵ با سرمایه فکری، مادی، ذوقی و به مدد تلاش و کوشش های شبانه روزی جمعی از متخصصین، مدیران و با همفکری و مشورت تنی چند از بزرگان نساجی ایران در زادگاه صنعت فرش ماشینی ایران تاسیس شد.
گروه آرا پردیس تهران (جردن) در طول یا دهه تولید فرش ماشینی با هدف تامین رضایت مشتری به مجموعه ای از افراد باتجربه و کاربلد تبدیل شد. محصولات تولید شده در این مجموعه عبارت است از: فرش های مرغوب دستگاههای فول اتوماتیک شونهر آلفا ۴۰۰، آلفا۳۶۰ ،۵۰۰ شانه و۷۰۰ شانه دستباف گونه (هندلوک). کلیه محصولات گروه آرا پردیس تهران دارای علامت استاندارد ملی ایران می باشد و این نتیجه آزمایشگاه های مجهز کنترل کیفیت و مهندسین مجرب در زمینه کنترل کیفیت (QC) و متخصصین تولید در شرکت آرا پردیس تهران می باشد که به صورت شبانه روزی در حال فعالیت و خدمت رسانی می باشند. از جمله فعالیت های گروه آراپردیس تهران حضور فعال در نمایشگاه های معتبر خارجی از جمله دموتکس آلمان، دبی و سلیمانیه عراق می باشد که همین امر موجب شده است که گروه آرا پردیس تهران (جردن) بازار خارجی مناسبی را به دست آورد.

فرش الماس کویر
شرکت فرش الماس کویر کرمان با انگیزه ایجاد اشتغال از یک سو و احیای نقشه اصیل فرش های کرمان که زیبایی آن زبانزد خاص و عام و زینت بخش موزه های هنری جهان است از سوی دیگر، در مهر ماه سال ۱۳۸۵ افتتاح شد. این شرکت موفق شد اولین تولیدات خود را در تابستان سال ۱۳۸۶ وارد بازار نماید. بهره گیری از هنر پیشکسوتان طراحی فرش سنتی و امکانات و قابلیت های طراحی مکانیزه نقشه فرش که در واحد طراحی شرکت فرش الماس کویر کرمان گرد هم آمده به همراه استفاده از روزآمدترین فن آوری و مدرن ترین ماشین آلات فرش ماشینی و رعایت پیشرفته ترین استانداردهای روز دنیا موجب شده تا تولیدات شرکت مورد استقبال مصرف کنندگان صاحب ذوق و ظریف بین قرار گرفته و دامنه فعالیت های شرکت روز به روز گسترده تر شود. از جمله موفقیت هایی که حاصل همت و همدلی تلاشگران مجموعه در سالیان گذشته است باید به اخذ پروانه علامت استاندارد، برگزیده شدن به عنوان واحد نمونه تولید فرش ماشینی از طرف اداره استاندارد، کارآفرین نمونه و … اشاره نمود. در سال ۱۳۸۹ با احداث و راه اندازی بخش تکمیل در سالنی مجزا به مساحت ۲۰۰۰ مترمربع و انجام فرآیند تکمیل بوسیله تجهیزات مدرن، این شرکت ضمن بهبود کیفیت محصولات از دریافت خدمات تکمیل از سایر شرکت ها بی نیاز گردید. در حال حاضر با به ثمر رسیدن چندین فاز طرح و توسعه ، هم اکنون شرکت با فعالیت نیروهای متخصص و علاقه مند در داخل  شرکت و شبکه گسترده توزیع و فروش در حال فعالیت است.

فرش برلیان
شرکت فرش پدیده کویر یزد در سال ۱۳۷۰ با شماره ثبت ۱۱۶۷ تاسیس گردیده و در طی این مدت سابقه فعالیت در زمینه تولید فرش ماشینی، به پیشرفته ترین ماشین آلات روز دنیا مجهز می باشد. این شرکت با بهره مندی از پرسنل مجرب و کارآزموده موفق به کسب استانداردهای ایزو ۹۰۰۱ مدیریت کیفیت در تولید فرش ماشینی مرغوب گردیده است. از جمله محصولات شاخص شرکت، تولید فرشهای ابریشم گونه هشت رنگ ۵۰۰ شانه با تراکم ۱۵۰۰ و همچنین فرش ۱۰ رنگ، شش صد شانه با تراکم۱۵۰۰و نیز فرشهای گل برجسته ابریشم گونه می باشد که مورد توجه بسیاری از هموطنان عزیز قرار گرفته است.

 فرش سورنا
شرکت فرش سمندرخ از سال ۱۳۷۵ با هیئت  موسسی که بیش از ۱۵ سال در زمینه فرش دستباف ایرانی سابقه فعالیت داشتند، جهت تولید فرش ماشینی درشهرستان آران وبیدگل تاسیس شد. گروه صنعتی سمندرخ از ابتدا با توجه به سلیقه روز بازار به تولید فرش های ۴۴۰ و ۵۰۰ شانه ممتاز و استفاده از مواد  اولیه آکریلیک مرغوب  با برند تجاری راذین مشهد مشغول به فعالیت شد و با ورود تکنولوژی جدید فرش دستباف گونه  گروه صنعتی سمندرخ اقدام به خریداری و نصب دستگاه ۷۰۰شانهHCP  از بهترین برند اروپایی (Van de While) نمود. تولیدات ۷۰۰ شانه  با بهره گیری از نخ های با لطافت ترک و بابرند تجاری سورنا در واحدی مجزا به بازار عرضه شدند. در سال ۹۳ شرکت در راستای افزایش تکنولوژی تولیدات خود، دستگاه ۱۰۰۰ شانه۱۰ رنگ، آخرین دستاورد روز شرکت وندویل بلژیک را خریداری و به تولید محصول جدید، فرش ۱۰۰۰ شانه با تراکم ۳۰۰۰ برای اولین بار با ده رنگ واقعی روی آورد. هم اکنون گروه صنعتی سمند رخ با برند تجاری سورنا و تجربه بیش از ۳۰ ساله مدیران  و به کارگیری ۶۰ نفر پرسنل متخصص در سه واحد تولیدی مجزا مشغول به تولید فرش ۷۰۰ شانه و۱۰۰۰ شانه ۱۰ رنگ با بهترین مواد اولیه و به روزترین تکنولوژی دنیا می باشد. این گروه صنعتی طی سنوات گذشته موفق به دریافت برترین گواهینامه های استاندارد بین المللی شده که از جمله آن می توان نشان استاندارد ملی ایران، نشان استاندارد ومطابقت اتحادیه اروپا ، گواهینامه هایISO 90001 ISO10002  و بسیاری گواهینامه های معتبر داخلی را نام برد .

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

شرکت سیمین الیاف
شرکت سیمین الیاف در سال ۱۳۸۷ با ماموریت تولید انواع نخ پلی استر تاسیس و در سال ۱۳۹۰ با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا در کنار پرسنل کارآزموده به بهره برداری رسید. هدف این شرکت جلب رضایت مشتری از طریق ارائه محصولات متنوع و با کیفیت جهت پاسخگویی به نیازهای روز صنعت نساجی کشور می باشد. در این راستا سیمین الیاف همواره سعی در افزایش انعطاف پذیری شرکت جهت پاسخگویی  به نیازهای جدید بازار از طریق گسترش فرهنگ خلاقیت و نوآوری در کنار بهبود پیوسته کیفیت از طریق بکارگیری تکنولوژی روز دنیا و پرسنل کارآزموده داشته است. از روز نخست فرهنگ مشتری مداری در سیمین الیاف نهادینه شده است بطوریکه پرسنل این شرکت، مشتری را بخشی از شرکت خود دانسته و پاسخگویی شایسته به نیازهای مشتری را ماموریت اصلی خود در سیمین الیاف می دانند. هم اکنون سیمین الیاف طیف وسیعی از نخ های مختلف ایرتکسچره را جهت پاسخگویی به نیازهای مختلف صنعت نساجی تولید و به بازار عرضه می کند؛ برخی از این محصولات عبارتند از: انواع نخ خاب فرش ماشینی ۱۰۰ درصد پلی استر در دو نوع مات و برایت، انواع نخ چله ۱۰۰درصد پلی استر جهت فرش ماشینی در دنیرهای مختلف با ELONGATION پایین تر از ۱۴درصد و بدون SHRINKAGE ، نخ ATY پود فرش ماشینی، انواع نخ تریکویی با دنیرهای مختلف، انواع نخ ATY با نمرات مختلف جهت مصرف در پارچه رومبلی، پرده به صورت ساده و ملانژ، انواع نخ ATY با نمرات مختلف جهت پارچه های صنعتی و برزنت از ۳۰۰ تا ۳۰۰۰ دنیر، نخ نانو ATY.

فرش پرهام
شرکت فرش پرهام در سال ۱۳۸۴ تاسیس گردید. این شرکت تولیدات تمام داخلی دارد. فرش کاشان طرح پرهام به عنوان یک نقش اصیل از کلکسیون فرش های دستبافت گونه با تمام رنگ بندی های متنوع طراحی شده مانند زمینه سرمه ای و کرم رنگ در بازار فرش کاشان موجود و قابل ارائه به هموطنان عزیز است. این شرکت فرش های ۷۰۰ شانه با جنس نخ خاب آن صد در صد اکریلیک هیت ست و نخ پود آن صد در صد پنبه تولید می کند، که به نوعی گران ترین و بهترین نوع مواد اولیه فرش ماشینی را تشکیل میدهند. همچنین فرش های ۴۰۰ و ۵۰۰ شانه تمام پلی استر ۸ رنگ در این شرکت تولید می شود. تولیدات این شرکت با استفاده از استاندارد های روز فرش ماشینی و دستگاه های مدرن دنیا مانند HCPx2 ، HCIx2  و ندویل بلژیک و  Schonherr شونهر آلمان با تکیه بر مواد اولیه درجه یک مانند نخ بایر آلمان و دارا بودن گواهینامه استاندارد ملی ایران یک ضمانت محکم و قاطع را درمورد کیفیت فرش ماشینی پرهام ارائه می دهند اما با این وجود کالا فرش حتی پس ازخرید فرش نیز همراه خریدار گرامی است به طوریکه تمامی فرش ها و محصولات کالا فرش با ضمانتنامه کتبی ۱۰ ساله و بیمه نامه (بیمه ایران) همراه هستند.

شرکت فرش ضابطی
این شرکت در سال ۱۳۸۳ با مدیرت جناب آقای میثم ضابتی تاسیس گردید و زمینه فعالیت آن تولید و توزیع کننده انواع قالیچه های فانتزی می باشد. لیست محصولات این شرکت لیست محصولات:

شگی
شنل اکرلیک
فرش های ابریشمی
انواع هیت ست طرح سنتی و عروسکی
تولیدات این شرکت ۲۰۰۰۰ متر در ماه می باشد. در حال حاضر این شرکت با تکیه بر توانمندی های پرسنل ۲۰ نفره مجرب در حال تولید است.

شرکت فرش سبحه
این شرکت در حدود سی سال است که در زمینه تولید و تجارت فرش های دستباف فعالیت می کند، در طی سال های اخیر این مجموعه در زمینه فرش های چهل تکه فعالیت دارند. که این فرش حاصل خلاقیت، تکنولوژی و هنر ایرانی است. این شرکت در حال حاضر بر بازار خارجی متمرکز است چرا که وضعیت بازار داخل قابل پیش بینی نیست و بیشترین خریداران این نوع فرش ها تاکنون کشور آلمان بوده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×