اخبار فرش ماشینیگالری ویدئو

نمایشگاه دموتکس دبی: رونق صنعت کفپوش در خاورمیانه(ویدیو)

مصاحبه با آقای کامبیز مقراضی در نمایشگاه دموتکس دبی

نمایشگاه دموتکس دبی با پتانسیل خوبی بعد از چندسال دوباره برگزار شد. در این نمایشگاه شکایتی از طرف غرفه گذار و و بازدید کننده وجود نداشت.

نمایشگاه دموتکس دبی میتواند جایگاه خود را پیدا کند. هر نمایشگاهی در زمان و مکان خودش جایگاهی دارد و نمیشود آن هارا باهم مقایسه کرد. نمایشگاه همیشه فرصتی است که باید در آن حفظ موقعیت انجام شود.

قطعا لازمه هر نمایشگاه وجود مشتری جدید نیست باید بتوانیم در نمایشگاه حفظ موقعیت فعلی و حفظ مشتری انجام شود. رتبه اول و دوم دنیا بین شرکت های Merinos و Orientalweavers جابه جا میشود. این دو شرکت به صورت مداوم در نمایشگاه حضور دارند با وجود فروش زیاد و قراردادهای طولانی مدت برای حفظ موقعیت های خود تلاش میکنند.

انتظار میرفت در نمایشگاه دموتکس دبی شرکت کنندگان ایرانی بیشتری شرکت کنند و امیدواریم در سال آینده این نمایشگاه حضور پررنگ تری داشته باشند.

نکته ای که در صنعت کفپوش ایران وجود دارد نبودن تنوع در محصولات است، حتی در بین رقبا هم تنوع محصول وجود ندارد باید سیاست های هزینه تمام شده و کلاس قیمتی محصول رعایت شود.

بازار به سمت ارزان سازی میرود. بزرگترین شرکت ها محصولات خود را به سمت قیمت ارزان برده اند. نباید فراموش کرد قدرت و شرایط اقتصادی مردم ایران با سال های قبل متفاوت است و باید با توجه به شرایط روز پیش رفت. باید به سمت سیاست هایی رفت که بتوانیم محصول را ارزان تر عرضه کنیم این مورد برای بازار خارجی و هم برای بازار داخلی موثر است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

ما بیش از ۱۲۰۰ تولیدکننده فرش ماشینی در ایران با سهم حداقل بازار هم در بازار داخلی و هم در بازار خارجی رقابت معکوس انجام میدهیم و این مسئله نگران کننده است.

مشکلات تولیدکنندگان ایرانی در کشور ایران در هر زمینه ای قابل مقایسه با هیچ جای دنیا نیست و نمیشود از این مسئله به راحتی گذشت.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×