اخبار نساجی

آمادگی ایران برای توسعه و رونق صنعت چرم سازی در بازارهای بین المللی

 

آمادگی ایران برای توسعه و رونق صنعت چرم سازی در بازارهای بین المللی

ایران آمادگی لازم را برای تبدیل شدن به یکی از قطب های چرم سازی در جهان را دارد.

مهدی اسلام پناه گفت: ایران با دارا بودن ظرفیت های بالا در صنعت چرم می تواند به عنوان یکی از قطب های چرم سازی در جهان شناخته شود.

وی در ادامه گفت: تولید سالانه چرم سبک و سنگین در ایران بالغ بر ۲۲ میلیون و ۸۵۳ هزار و ۴۰۰ مترمربع است.

این کارشناس صنعت خاطرنشان کرد: می توان از استان های آذربایجان شرقی، قم، تهران و خراسان به عنوان قطب های چرم سازی در ایران نام برد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اسلام پناه اظهار داشت: این صنعت در ایران خوشبختانه از نظر ماشین آلات صنعتی و تکنسین های مجرب با کمبودی مواجه نیست و از لحاظ تامین مواد اولیه در شرایط مساعدی قرار دارد.

وی ادامه داد: در سال های اخیر کارهای موثری در زمینه این صنعت صورت گرفته که از جمله آنها می توان به ایجاد برندهای ایرانی، مبارزه با خام فروشی و ایجاد فروشگاه های زنجیره ای اشاره کرد.

وی در پایان افزود: دولت برای تولیدکنندگان این صنعت برنامه های حمایتی شامل تامین مواد اولیه، ایجاد مراکز آموزشی علمی- کاربردی و در اختیار گذاشتن تسهیلات ارزی و ریالی در نظر گرفته است که امیدواریم با این حمایت ها بتوانیم صنعت و صادرات چرم را در سال های آتی تقویت کنیم و به جایگاهی در خور کشورمان دست یابیم.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×