اخبار فرش ماشینی

آمار صادرات و واردات صنایع نساجی کشور طی ۹ماهه نخست سال ۱۳۹۳

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

رشد ۳۱ درصدی صادرات پتو نسبت به نه ماهه سال ۹۲

براساس اعلام دفتر مطالعات آماری و راهبردی انجمن صنایع نساجی مطابق با آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران طی نه ماه نخست سال ۱۳۹۳، کل صادرات صنایع نساجی کشور با احتساب صادرات رنگ، ماشین آلات و فرش دستباف بالغ بر ۷۵۲/۲۱میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد یک درصدی داشته است. صادرات محصولات صنایع نساجی بدون احتساب رنگ، ماشین‌آلات و فرش دستباف طی نه ماه گذشته برابر با ۴۹۴/۴میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۲ دستخوش افت سه درصدی بوده است.

فرش ماشینی و موکت با صادرات ۲۲۹/۱۱میلیون دلار علیرغم کاهش ۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، همچنان در صدر جدول صادرات محصولات نساجی قرار دارد. اما فرش دستباف نسبت به مدت مشابه سال ۹۲ با رشد ۱۳ درصدی همراه بوده ‌است. در میان محصولات نساجی صادرات پتو نسبت به مدت مشابه سال ۹۲ رشد ۳۱ درصدی داشته است. صادرات محصولات دیگر نساجی به غیر از الیاف در نه ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد منفی مواجه بوده است. براساس این گزارش عمده ترین اقلام صادراتی پس از کفپوشهای نساجی طی این مدت از نظر ارزش به ترتیب عبارتند از : انواع الیاف به ارزش ۵۶/۱۶میلیون دلار، انواع پوشاک به ارزش ۴۸/۴۵میلیون دلار، انواع نخ به ۳۹/۰۷میلیون دلار و انواع پارچه به ارزش ۳۴/۵۸میلیون دلار. لازم به ذکراست که صادرات فرش دستباف در نه ماه نخست سال ۹۳ بالغ بر ۲۵۰/۸میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۳ درصدی داشته است.

براساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران طی نه ماه نخست سال ۱۳۹۳ کل واردات نساجی کشور با احتساب ماشین‌آلات و رنگ با رشد ۲۰ درصدی بالغ بر ۱/۵۳میلیارد دلار بوده که بدون احتساب رنگ و ماشین آلات، واردات صنایع نساجی کشور در این مدت با کاهش ۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به رقم ۱/۰۲میلیارد دلار رسیده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

در نه ماه نخست سال جاری، واردات انواع الیاف بالغ بر ۳۱۲/۰۸میلیون دلار بوده که در مقایسه با واردات سایر محصولات نساجی در رتبه نخست قرار گرفته است پس از آن واردات پارچه به ارزش ۲۴۹/۰۸میلیون دلار در رتبه بعدی قرار دارد. متاسفانه واردات پارچه همچنان در حال افزایش است، بطوریکه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۵۴ درصدی داشته است. واردات نخ به ارزش ۲۳۹/۵۴میلیون دلار پس از الیاف و پارچه بیشترین واردات را در میان محصولات نساجی داشته است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×