آموزش مهارتی ۲۵۰۰ نفر جویای کار در قالب طرح استاد شاگردی در همدان

به گزارش خبرگزاری مهر، سید مهدی باقری با بیان اینکه آموزش به روش استاد- شاگردی در راستای ایجاد بسترهای لازم برای اشتغال پایدار انجام می‌شود، گفت: هماهنگی نظام آموزشی با بازار کار از دغدغه‌های نظام‌های آموزشی است که نظام آموزش به شیوه استاد ـ شاگردی کاملاً مبتنی بر نیاز بازار کار است.

وی عنوان کرد: در روش آموزش استاد-شاگردی، با استفاده از توانمندی های بخش غیردولتی شایستگی ها و توانایی های مربوطه به یک شغل، در محیط کار واقعی و تحت نظر استادکار به شاگرد منتقل می شود و کارآموز با بازار کار و مشتریان و چگونگی بازاریابی نیز آشنا می‌شود.

باقری با اشاره به برگزاری ۲۱۵ دوره آموزشی با این روش در استان همدان بیان کرد: این آموزش‌ها در ۱۲۸ کارگاه و در ۱۱۲ حرفه آموزشی به متقاضیان ارائه شده است.

وی با اشاره به تنوع رشته‌های زیر پوشش این شیوه گفت: تعمیر موتورسیکلت، در و پنجره ساز آلومینیومی، تعمیرکار سیسمتهای تعلیق خودروهای سبک (جلوبندی ساز)، تعمیرکار برق خودرو، دریل کار و اره کار، جوشکار قطعات فولادی و تعمیرکار وسایل گاز سوز خانگی از جمله این رشته هاست.

وی گفت: تعمیرکار اتومبیل های سواری، لوله کش و نصاب وسایل بهداشتی، تعمیرکار خودروهای تجاری (سنگین و نیمه سنگین)، طراح و سازنده کانال های هدایت هوا، صافکاری قطعات بدنه اتومبیل، تعمیرکار رادیاتور نیز از جمله حرفه‌هایی بودند که در استان همدان در قالب نظام استاد ـ شاگردی آموزش داده شده‌اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان راسته دوز، قالی باف، معرق کار، آشپز هتل، مشبک کار، طراح نقشه فرش، نصاب در و کمد چوبی، پیرایشگر مردانه، کیف دوز، تعمیرکار ماشین آلات و ادوات کشاورزی، کارگر فنی مرغداری صنعتی، کابینت ساز چوبی، کشتکار گلخانه های خاکی، پرورش دهنده زنبور عسل را از دیگر حرفه‌های آموزش داده شده در قالب طرح استاد- شاگردی عنوان کرد.

وی درخصوص عملکرد این اداره کل در این بخش افزود: در سال گذشته به میزان ۸۴۶ هزار و ۱۶۷ نفرساعت آموزش به متقاضیان ارائه شد و استان همدان از استان های پیشرو در اجرای این شیوه نوین آموزشی در کشور بوده است.

باقری یادآور شد: آموزش های ارائه شده مطابق تمام یا بخشی از استاندارهای آموزشی سازمان اجرا شده و شاگرد در پایان دوره می تواند با مراجعه به مراکز معین شده در آزمون های سنجش مهارت شرکت نموده و درصورت قبولی گواهینامه مهارت دریافت کند.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

آغاز دوباره نمایشگاه دموتکس دبی با حضور فراگیر شرکت‌های ایرانی (ویدیو)

10 دوره در نمایشگاه های دموتکس آلمان، ترکیه و دبی حضور داشتیم. اکثریت شرکت کننده…

5 ساعت ago

مصاحبه با آقای سام فروتنی، مدیر اجرایی شرکت فرش فارکو، در طول نمایشگاه دموتکس خاورمیانه

در گفتگوی اختصاصی مجله کهن با سام فروتنی، مدیر اجرایی شرکت فرش فارکو، که در…

7 ساعت ago

فرش عظیم زاده: جلوه ای از هنر و خلاقیت در نمایشگاه دموتکس خاورمیانه

فرش عظیم زاده یکی از معروفترین و بزرگترین تولیدکنندگان در زمینه فرش دستبافت است. این…

1 روز ago

فرش ایرانی؛ قدرتمند اما نیازمند بازاریابی هدفمند (ویدیو)

معرفی کوتاه از شرکت بزرگ فرش قنبری نیا من امیر قنبری نیا پسر حاج محمود…

1 روز ago

بازگشت ایران به صحنه بین المللی در نمایشگاه دموتکس دبی (ویدیو)

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه با یک وقفه 14 ساله دوباره برگزار شد و براساس در خواست…

3 روز ago

به برگزارکنندگان دموتکس دبی اعتماد داریم و به آینده آن امیدواریم (ویدیو)

نمایشگاه دموتکس دبی بعد از تقریبا دوازده سیزده سال دوباره برگزار شد و یک وقفه…

4 روز ago