اخبار فرش ماشینیاخبار نساجی

اتاق ایران و سوئیس تجربیات خود را به دیگر اتاق‌های مشترک منتقل کنند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

به گزارش مجله کهن از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، «پدرام سلطانی» از اتاق مشترک ایران و سوئیس خواست که تجربه های موفق در عملکرد و اداره این اتاق و دانش خود در حوزه‌های مدیریت تشکلی، بازاریابی و جذب اعضا را به دبیران و مدیران سایر اتاق‌های مشترک انتقال دهند.
سلطانی در بخش دیگری از سخنان خود به موفقیت اتاق مشترک ایران و سوئیس برای خرید دفتر محل استقرار اتاق اشاره کرد و این دستاورد را بیانگر برنامه‌ریزی و اقدامات مؤثر اعضای اتاق برای ارتقای جایگاه خود و اقبال اعضاءبه این اتاق برشمرد.
وی گفت: تعدادی از اتاق‌ها با وجود آنکه دهه‌ها از تاسیس شان می‌گذرد، همچنان از نظر منابع مالی به اتاق ایران وابسته هستند و حتی نتوانسته‌اند مکانی را به عنوان دفتر خود تهیه کنند.
این مسوول گفت: ارتباط استان های سوئیس با استان‌های ایران می‌تواند بسیار موثر بوده و در راستای بازاریابی و گسترش مناسبات ایران با سوئیس گامی رو به جلو باشد.
نائب رئیس اتاق ایران در ادامه این جلسه به طرح اتاق ایران موسوم به «یک تشکل، یک کشور» اشاره کرد که با همکاری وزارت امور خارجه و تشکل‌های اقتصادی کلید خورده است.
به گفته وی، قرار است هر تشکل اقتصادی هر سال روی یکی از بازارهای صادراتی خود تمرکز جدی داشته باشد.
سلطانی افزود: سفارتخانه های ایران در کشورهای هدف هم مکلف شده اند در حمایت از تشکل ها، هر گونه همکاری را داشته باشند تا بتوانند در مدت یک سال جایگاه خود و اعضایشان را در آن بازار بهبود بخشند.

حضور بخش خصوصی ایران در اجلاس داووس
در همین پیوند، «شریف نظام مافی» رئیس هیات مدیره اتاق مشترک ایران و سوئیس از پیگیری‌های این اتاق برای حضور بخش خصوصی ایران در اجلاس داووس خبر داد و از آن به عنوان یکی از برنامه‌های مهم این اتاق در سال ۹۶ یاد کرد.
وی همچنین برنامه‌های آموزشی این اتاق را به عنوان یکی از مهم‌ترین اهداف امسال مطرح و تأکید کرد: این اتاق مشترک سال گذشته دوره های آموزشی مختلفی برگزار کرده که مورد استقبال اعضا نیز قرار گرفته است؛ اتاق مشترک درصدد است که در حوزه آموزش توسعه فعالیت دهد و در آن صاحب برند شود.
نظام مافی ادامه داد: اکنون تعدادی از واحدهای آموزشی مطرح سوئیس را شناسایی کرده و در پی آن هستیم که با همکاری آنها زمینه حضور و فعالیت‌های تحقیقاتی دانشجویان سوئیسی و ایرانی مقیم سوئیس را در کشور مهیا کنیم.
بررسی مبادلات تجاری ایران و سوئیس نشان می‌دهد در ۱۰سال گذشته ارزش صادرات ایران به این کشور کاهشی قابل توجه داشته است. در حالی که صادرات ایران به سوئیس در سال ۱۳۸۵، ۱۹میلیون و ۹۰۰هزار دلار بود، این میزان در سال ۱۳۹۳ به ۱۰میلیون و ۷۰۰هزار دلار رسید.
فرش و کف پوش نساجی، زعفران، روده، بادکنک و شکمبه حیوانات و گل و غنچه از اقلام صادراتی ایران به سوییس است.
در مقابل ذرت دامی، لوبیای سویا، کنجاله و سایر آخال‌های جامد، روغن خام سویا، انواع دانه‌ها و مکمل‌های دارویی از اقلام وارد شده به ایران از سوییس را تشکیل می‌دهد.

این خبر در روزهای آینده با اطلاعاتی در رابطه با شرکت‌هایی که به این کشور صادرات فرش دارند و همچنین میزان صادرات در سال ۹۵ و برنامه‌های صادراتی در حوزه فرش برای سال ۹۶ تکمیل خواهد شد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×