اخبار نساجی

اختیارات لازم برای خرید و فروش پنبه به اتحادیه ها واگذار شد

 

پنبه

 

رئیس سازمان تعاون روستایی کشور گفت: در راستای حمایت از پنبه کاران در کل کشور اختیارات لازم در خصوص خرید و فروش پنبه به اتحادیه ها واگذار شده است.

حسین صفایی در سفر به شهرستان بشرویه و بازدید از شرکت تعاونی خدمات کشاورزی بهدشت این شهرستان گفت: با تامین نهاده ها، تولید و توزیع بذر و نیز افزایش قیمت تضمینی در راستای حمایت از پنبه کاران اقدام کردیم.

صفایی ادامه داد: با توجه به خشکسالی های اخیر لزوم حمایت از کشاورزان دو چندان شده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی افزود: با توجه به اینکه پنبه کشور بیشتر در استان های خراسان و در خراسان جنوبی در دو شهرستان بشرویه و سربیشه کشت می شود لذا بحث موضوع حمایتی در تقویت پنبه کاران را در دستور کار خود قرار دادیم.

رئیس سازمان تعاون روستایی کشور گفت: در ۲۴ محصولی که دارای قیمت خرید تضمینی است یکی از محصولاتی که بیشترین افزایش قیمت را داشته، محصول پنبه بوده که نزدیک ۲۰ درصد افزایش قیمت داشته است.
صفایی اظهار داشت: طی چند سال اخیر با رشد قیمت تضمینی می توان این حمایت را دید به گونه ای که قیمت از دو هزار و ۲۵۰ تومان در سال ۹۲ به دو هزار و ۵۵۰ تومان در سال بعد و نهایتا به دو هزار و ۹۲۰ تومان در سال جاری رسیده است.

رئیس سازمان تعاون روستایی کشور افزود: همچنین در راستای حمایت از پنبه کاران در کل کشور اختیارات لازم در خصوص خرید و فروش پنبه را به اتحادیه ها واگذار کردیم.
وی ادامه داد: تامین نقدینگی از دیگر اقدامات حمایتی در این راستا بود که در همین زمینه دو میلیارد تومان اعتبار صفر درصد به خراسان جنوبی اختصاص داده شد.
صفایی بیان کرد: امسال نیز سعی بر آن داریم تا با تامین نقدینگی کمکی به پنبه کاران کنیم یا اینکه تعاونی های شهرستان را مسئول خرید محصول پنبه کشاورزان کنیم.

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×