نساجی و مردم

اعلامیه OEKO-TEX®: مقررات جدید برای سال ۲۰۲۴

در اکوتکس، هدف ما ایجاد اعتماد در صنعت نساجی و چرم با اطمینان از کیفیت بالا است. برای دستیابی به این هدف، ما به طور منظم معیارهای آزمون، مقادیر حدی و دستورالعمل های گواهینامه ها را بر اساس تحقیقات علمی جدید و پیشرفت های قانونی به روز می کنیم. اکثر این به‌روزرسانی‌ها از اول آوریل ۲۰۲۴ اعمال می‌شوند، به جز ممنوعیت PFAS، که یک مقدار محدود جدید برای کل فلوئور دارد که از اول ژانویه ۲۰۲۴ اعمال می‌شود.

PFAS – مقدار محدود جدید برای محتوای کل فلوئور

با توجه به نگرانی در مورد استفاده گسترده از PFAS و تأثیر بالقوه آن بر سلامت و محیط زیست، ما روش فلوئور آلی قابل استخراج (EOF) را با فلوئور کل جایگزین کرده ایم. مقدار محدود جدید ۱۰۰ میلی گرم بر کیلوگرم بر چندین گواهینامه از جمله STANDARD 100، ECO PASSPORT، LEATHER STANDARD و ORGANIC COTTON از ۱ ژانویه ۲۰۲۴ تأثیر می گذارد. این به روز رسانی مطابقت با مقررات ایالات متحده در مورد PFAS را تضمین می کند.

OEKO-TEX® STeP: رسیدگی به آلودگی میکروپلاستیک

استاندارد به روز شده OEKO-TEX® STeP به تأسیسات گواهی شده نیاز دارد تا به طور فعال خطر رهاسازی میکروپلاستیک ها را در طول فرآیندهای تولید، شناسایی و مدیریت کنند. آلودگی میکروپلاستیک تهدیدی برای اکوسیستم های آبی، حیات دریایی و سلامت انسان است و می تواند در حین تولید و شستشو از منسوجات آزاد شود. هدف استاندارد STeP با پرداختن به این چالش ها ارتقای حفظ محیط زیست و حمایت از تاسیسات دارای گواهی است.

OEKO-TEX® STeP: همکاری با ZDHC

در سال ۲۰۲۴، شرکت های دارای گواهی STeP برای شرکت در برنامه ZDHC Supplier to Zero تخفیف دریافت خواهند کرد. این شامل چشم پوشی از هزینه برای سطح ۱ و ۵۰٪ تخفیف برای سطح ۲ می شود. شرکت های علاقه مند به شرکت باید با موسسه آزمایش OEKO-TEX® خود تماس بگیرند.

استاندارد چرم اکوتکس: تاکید بر قابلیت ردیابی محصولات

برای مطابقت با مقررات اتحادیه اروپا در مورد زنجیره های تامین بدون جنگل زدایی، استاندارد چرم OEKO-TEX® به قابلیت ردیابی بیشتر مواد چرمی و اثبات منشأ نیاز دارد. هدف این آیین نامه رسیدگی به جنگل زدایی و تاثیر آن بر محیط زیست است.

پنبه ارگانیک اکوتکس: تنظیم محدودیت های پنبه اصلاح شده ژنتیکی

گواهی OEKO-TEX® ORGANIC COTTON اکنون به کمتر از پنج درصد مواد اصلاح شده ژنتیکی نیاز دارد که از ده درصد کاهش یافته است تا از برچسب‌گذاری قابل اعتماد منسوجات پنبه‌ای ارگانیک اطمینان حاصل شود. این تعدیل ناخالصی های اجتناب ناپذیر را به حساب می آورد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

به‌روزرسانی‌های کاتالوگ‌های ارزش محدود

مواد جدید بسیار نگران کننده (SVHC) به کاتالوگ های ارزش محدود برای چندین گواهینامه از جمله STANDARD 100، LEATHER STANDARD، ORGANIC COTTON و ECO PASSPORT اضافه شده است. به عنوان مثال می توان به بیس (۴-کلروفنیل) سولفون و حلال ۱،۴-دیوکسان اشاره کرد که می تواند اثرات جدی بر سلامت و محیط زیست داشته باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و کسب گواهینامه اوکوتکس OEKO-TEX با نماینده رسمی این سازمان در ایران جناب آقای دکتر احسان اکرامی در تماس باشید.
ایمیل: ehsan.ekrami@oeti.biz
شماره تماس: ۴۷۶۲۳۲۳۳-۰۲۱

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×