اخبار فرش ماشینی

انعطاف پذیری در تولید فرش با ماشین های آلفا ۵۰۰ اشتابلی

STÄUBLI ALPHA 500

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

بازار فرش امروزی میل زیادی به تنوع دارد و استانداردهای بالایی را از نظر طرح و مواد اولیه می طلبد. مد و سلایق بازار اغلب کوتاه مدت بوده و بسته به کشور و فرهنگ بسیار متفاوت هستند. برای ماندن در خط مقدم بازار فرش، شرکت های تولید کننده فرش ماشینی  باید نیازهای مشتریان را به‌طور مؤثر و سریع برآورده کنند.

با عرض بافت تا ۵.۳ متر و ادغام جدیدترین فن آوری ها و اجزای با تکنولوژی پیشرفته، انواع ماشین آلات مختلف مانند ALPHA 500 UNIVERSAL، ALPHA500 XHDC، ALPHA 500 SINGLELOOP، ALPHA500 LEANTECALPHA و بافندگان فرش را قادر می سازد تا به این چالش ها تسلط پیدا کنند.

سری ALPHA500 توسط شرکت Staubli و بخش تخصصی ماشین الات  فرش بافی اشتابلی یعنی شرکت شونهر (Schonherr) به بازار عرضه شده که در برخی از بزرگترین کارخانه‌های بافندگی فرش ماشینی در سراسر جهان توانایی های عالی خود را به اثبات رسانده است و به دلیل تولید کارآمد مشهور است.

بازارهای خاورمیانه و طراحان جاه طلب آن با تکنولوژی آلفا ۵۰۰ و توانایی بافت فرش های تا ۳ میلیون گره در هر متر مربع به دنبال کیفیت فرش با تراکم بالا و بسیار بالا برای مجموعه فرش های پیچیده خود هستند.

شرکت شونهر (Schonherr) به سرعت این نیازها را تشخیص داد و ماشین مدل ALPHA500 XHDC که کاملاً مناسب این بازار است را در سال ۲۰۱۵ راه‌اندازی کردند. این دستگاه فرش بافی از آن زمان تاکنون بسیار موفق بوده است. ALPHA 500 XHDC و ALPHA 500 UNIVERSAL دارای تراکم  شانه حتی بالاتر تا ۱۲۰۰ دندانه در متر  و توان بافت فر ش های ۸ رنگ هستند، که امکان بافت فرش هایی با وضوح فوق العاده بالا، بدون خطوط رنگی مخلوط و با پشت فرش شفاف و  عالی را فراهم می کند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اول ایمنی : اپراتورهای بافندگی از حافظت بالایی برخوردار هستند

سیستم‌های بافندگی Schonherr ALPHA بسیار قوی هستند و مطابق با استانداردهای مهندسی پیشرفته طراحی شده‌اند. ماشین آلات بافندگی فرش شونهر توانسته سختگیرانه ترین الزامات ایمنی که توسط سازمانهای بین المللی تدوین شده است را برآورده کند. با کنترل متمرکز و اتصال به شبکه محلی کارخانه، این سیستم ها کاملاً برای استانداردهای صنعت بافندگی فرش ماشینی امروز و فردا آماده شده اند.

طراحی فرش های خلاقانه به کمک فناوری خاب بریده و افکت نخ پود

افکت نخ پود جادویی (در انتظار ثبت اختراع)

از طراحان فرش خواسته شده است تا یک تجربه فرش منحصر به فرد ایجاد کنند و Magic Weft Effect 3 ابزار قدرتمندی برای ایجاد این است. سه نخ پود مختلف در هر مرحله ورود پود به بافت فرش قابل مشاهده است و تغییرات طراحی خلاقانه را امکان پذیر می کند.

تا ۶ + ۶ نخ پود مختلف را می توان برای ایجاد محصولی منحصر به فرد با حداکثر ۱۵ ترکیب رنگ مختلف در هر دو فرش بالا و پایین استفاده کرد. Magic Weft Effect 3 با انتخاب چند پود اختیاری که برای عرض بافت ۳.۴ و ۵ متر در دسترس است به دست می آید.

انعطاف پذیری در تولید فرش با ماشین های سری STÄUBLI ALPHA 500

افکت سایه جادویی (در انتظار ثبت اختراع)

الگوی تک رنگ با تغییر زاویه دید ظاهر می شود – این افکت فرصت های جدیدی را برای طراحی فضای داخلی مدرن ایجاد می کند. با انتخاب ترکیبی خاص از ساختار بافت زمینه و خاب فرش، خاب بریده شده می تواند به سمت جلو یا عقب مایل شود تا فرش های جالبی با ظاهری منحصر به فرد ایجاد کند. افکت سایه جادویی با انواع نخ های فرش با مواد و جنس های متفاوت قابل انجام است.

انعطاف پذیری در تولید فرش با ماشین های سری STÄUBLI ALPHA 500

ایجاد افکت فرش های سنتی

سیستم‌های بافندگی فرش شونهر، افکت فرش سنتی (TCE) را برای علاقه‌مندان به فرش های شرقی ارائه می‌دهد. این افکت بهترین سطح و پشت فرش را تولید می کند که از فرش های دستباف به راحتی قابل تشخیص نیست.

انعطاف پذیری در تولید فرش با ماشین های سری STÄUBLI ALPHA 500

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×