اخبار نساجی

انعقاد قرارداد جدید صندوق توسعه ملی و بانک کشاورزی به مبلغ ۷ هزار میلیارد ریال

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

قرارداد جدید صندوق توسعه ملی و بانک کشاورزی به مبلغ ۷ هزار میلیارد ریال امضاء شد.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران،‌ محمدرضا نظری عضو هیات عامل و معاون قراردادهای عاملیت و اعتبارات صندوق توسعه ملی در مراسم امضای قرارداد با بانک کشاورزی تصریح کرد: این قرارداد به استناد بند ۱-۵  قانون بودجه سال ۱۳۹۱ کل کشور منعقد می گردد که براین اساس صندوق توسعه ملی مکلف است ۱۰ درصد از منابع سال ۹۱ این صندوق را به صورت ریالی  به سرمایه گذارن خصوصی و تعاونی در بخش های آب و کشاورزی که توجیهات فنی، مالی ، اقتصادی و اهلیت متقاضی آن توسط بانک عامل احراز شده باشد پرداخت نماید.

نظری با اشاره به این که تاکنون ۵/۴۶ هزار میلیارد ریال از منابع صندوق توسعه ملی به استناد ماده ۱۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۰ و بند ۱-۵  قانون بودجه سال ۱۳۹۱ کل کشور در اختیار دو نهاد تخصصی بانک کشاورزی و صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی قرار گرفته است اظهارداشت: با لحاظ نمودن مجموع قراردادهای عاملیت منعقد شده با بانک های سپه، صادرات،رفاه کارگران و توسعه تعاون تاکنون ۵/۶۴ هزار میلیارد ریال منابع صندوق توسعه ملی در اختیار بخش آب و کشاورزی قرار گرفته که امید است با جذب سریع منابع این  قراردادها توسط بانک های عامل موجبات رشد و شکوفایی و توسعه در بخش آب و کشاورزی بیش از پیش فراهم گردد.

عضو هیات عامل صندوق توسعه ملی افزود:  مرحله اول تخصیص منابع به طرح های غیردولتی آب و کشاورزی به اتمام رسید و نوید آن را می دهیم اگر بانک های عامل نسبت به جذب این منابع با تاکید بر سرعت و دقت اقدام و در صورت نیاز بانک های عامل به  منابع بیشتر ، صندوق توسعه ملی منابع جدید در اختیار آنها قرار خواهد داد .

نظری نرخ سود تسهیلات را حداکثر ۱۳ درصد اعلام کرد و گفت: پرداخت و بازپرداخت این منابع به صورت ریالی خواهد بود و با درخواست متقاضی و تشخیص بانک عامل  می توان ۲۰ درصد از منابع را به صورت سرمایه در گردش پرداخت نمود.

وی خاطرنشان کرد: در قراردادهای منعقد شده جهت تسریع در فرآیند جذب منابع سهم آورده از منابع  داخلی بانک ها در نظر گرفته نشده و بانک های عامل می توانند صرفا منابعی که در اختیارشان قرار گرفته را مصرف کنند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

معاون قراردادهای عاملیت و اعتبارات صندوق توسعه ملی در خصوص مکانیزم پرداخت تسهیلات گفت:  بانک های عامل به اندازه سرجمع طرح هایی که در ارکان اعتباری اشان مصوب می شود از صندوق توسعه ملی درخواست وجه می کنند آنگاه صندوق با تطبیق شناسنامه طرحها و پروژه ها با قراردادهای عاملیت منعقده و نظام نامه ضوابط و شرایط پرداخت تسهیلات در صورت رعایت قوانین و مقررات، وجوه را به حساب بانک عامل واریز می نماید.

نظری ضمن تقدیر از عملکرد بانک کشاورزی در خصوص جذب منابعی که سال گذشته در اختیار این بانک قرارداده شد گفت: بانک کشاورزی سال گذشته ۱۹ هزار میلیارد ریال طرح مصوب کرد که بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال آن را پرداخت نمود و موجبات اشتغال ۵۰ هزار نفر را  فراهم کرد.

مدیرعامل بانک کشاورزی نیز در مراسم امضای قرارداد جدید این بانک با صندوق توسعه ملی گفت: اولین برکات صندوق توسعه ملی به بخش کشاورزی و کشاورزان عزیز رسید و خوشبختانه آن هدفی که صندوق توسعه ملی برای بکارگیری منابع در جهت توسعه اقتصادی کشور مدنظر داشت محقق گردید.

طالبی تصریح کرد: بخشی از طرح هایی که از محل منابع صندوق توسعه ملی تسهیلات گرفتند طی هفته های جاری به بهره برداری می رسند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×