اخبار نساجی

انگلیسی‌ها انار ایرانی می‌خورند

قریشی تأکید کرد: هم‌اکنون در بخشی از باغ‌های ساوه، انار ارگانیک تولید می‌شود و بخشی دیگر از باغ‌ها در حال گذار هستند.

ساوه با تولید ۱۳۳ هزار تن انار مرغوب، هرساله بخشی از آن را به کشورهای مختلف ازجمله انگلیس، آلمان، ژاپن، ارمنستان، امارات و اوکراین صادر می‌کند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی ساوه در گفتگو با ایانا با اعلام این مطلب گفت: بیش از ۱۰ هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی ساوه سطح زیر کشت انار است که هشت‌هزار و ۹۰۰ هکتار آن بارور و مابقی آن نهال است.

قریشی افزود: برآورد می‌شود امسال بیش از ۱۳۳ هزار تن از این محصول در ساوه برداشت و روانه بازارهای مختلف داخلی و خارجی شود.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته حدود پنج‌هزار تن از این محصول به کشورهای مختلف ازجمله انگلیس، آلمان، ژاپن، امارات، ارمنستان و اوکراین صادر شد و امسال نیز پیش‌بینی می‌شود صادرات این محصول ادامه داشته باشد.

قریشی ادامه داد: انار ساوه به ازای هر کیلوگرم بین یک‌هزار و ۵۰۰ تا چهارهزار تومان از کشاورز خریداری می‌شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی به کرم گلوگاه انار اشاره کرد و یادآور شد: برای مبارزه این آفت طبیعی در سطح پنج‌هزار و ۵۰۰ هکتار از باغ‌ها مبارزه شد که از این سطح یک‌هزار و ۷۰۰ هکتار به‌صورت پاک کردن تاج انار بوده و در سطح سه‌هزار و ۸۰۰ هکتار نیز مبارزه مکانیکی بوده است. یعنی جمع‌آوری و سوزاندن انارهای پای درختان که توسط کرم گلوگاه آلوده می‌شوند.

این مقام مسئول با اشاره به تولید انار ارگانیک نیز تصریح کرد: انار ارگانیک باید زیر نظر انجمن ارگانیک باشد و مجوز داشته باشد و حداقل سه سال برای تولید آن طول می‌کشد.

قریشی تأکید کرد: هم‌اکنون در بخشی از باغ‌های ساوه، انار ارگانیک تولید می‌شود و بخشی دیگر از باغ‌ها در حال گذار هستند.

وی اظهار داشت: بیش از ۹۵ درصد از ارقام انار شهرستان ملس است.

قریشی در پایان گفت: دو کارخانه صنایع تبدیلی در ساوه وجود دارد که روزانه ۱۵۰ تن انار را خریداری و تبدیل به آب انار و کنسانتره می‌کنند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×