اخبار نساجی

اوکوتکس (OEKO-TEX) و گواهی نامه کسب و کار مسئول در صنعت نساجی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

از نوامبر ۲۰۲۲، ابزار و گواهینامه OEKO-TEX® RESPONSIBLE BUSINESS از برندها، خرده فروشان و بازرگانان در بخش نساجی و چرم با رعایت دقت لازم پشتیبانی می کند. بررسی دقیق شرکت‌ها را ملزم می‌کند که مسئولیت قانونی کلیه موارد نقض حقوق بشر و محیط‌ زیست در زنجیره‌های تامین جهانی خود را بر عهده بگیرند.

در مواجهه با منافع چندگانه ذینفعان در سراسر جهان – کارمندان، مصرف کنندگان، سرمایه گذاران، رسانه ها و سیاست – با دیدگاه های مختلف، شرکت ها باید از همه آنها محافظت کرده و با آنها ارتباط برقرار کنند. OEKO-TEX® RESPONSIBLE BUSINESS به شرکت ها این امکان را می دهد که بین ارزیابی درون سازمانی و محدود یا کسب گواهی نامه تأیید شده توسط مؤسسه OEKO-TEX® یکی را انتخاب کنند.

OEKO-TEX® RESPONSIBLE BUSINESS مبتنی بر طیف گسترده ای از سیاست های بین المللی با تمرکز بیشتر بر حفاظت از آب و هوا و محیط زیست است.

با ابزار و گواهینامه جدید اوکوتکس با هدف جلوگیری و کاهش اثرات منفی موجود و بالقوه عملیات تجاری خود شرکت ها، زنجیره تامین آنها و در روابط تجاری گسترده تر آنها می باشد.

گئورگ داینرز، دبیر کل OEKO-TEX® می گوید:”گسترش پورتفولیوی ما در این جهت برای ما مهم بود.  OEKO-TEX® بیش از سه دهه از ایمنی محصول دفاع کرده و به طور مداوم از زنجیره تأمین شفاف و مسئولیت شرکت حمایت می کند. از نظر دقت لازم، تحلیل و ارزیابی کل نگر یک امر کلیدی است. برای توسعه این استاندارد قوی، ما از سیستم ثابت شده و استاندارد جهانی خود و ۳۰ سال تجربه در صنعت نساجی و چرم استفاده کرده ایم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و کسب گواهینامه اوکوتکس OEKO-TEX با نماینده رسمی این سازمان در ایران جناب آقای دکتر احسان اکرامی در تماس باشید.
ایمیل: ehsan.ekrami@oeti.biz
شماره تماس: ۴۷۶۲۳۲۳۳-۰۲۱

این استاندارد بر اساس اصول راهنمای سازمان ملل در زمینه تجارت و حقوق بشر (UNGPs)، دستورالعمل OECD برای شرکت های چندملیتی، دستورالعمل OECD Due Diligence Guidance نساجی و کفش و دستورالعمل OECD برای رفتار تجاری مسئولانه است.

همچنین انطباق با قانون زنجیره تامین آلمان و دستور العمل پیشنهادی اروپا در مورد بررسی دقیق پایداری شرکتی را تضمین می کند. مانند دستورالعمل‌های OECD، فرآیند بررسی دقیق کسب و کار مسئول OEKO-TEX® در شش بخش ساختار یافته است: سیاست تجاری، ارزیابی ریسک، ادغام اقدامات مناسب، نظارت مستمر، ارتباطات شفاف و مکانیسم شکایت.

علاوه بر این، OEKO-TEX® شامل هفتمین ماژول داوطلبانه در مورد اقدامات آب و هوایی است. در ماژول آب و هوا، شرکت ها متعهد به توافق پاریس و هدف آن برای محدود کردن گرمایش زمین به ۱.۵ درجه سانتیگراد بالاتر از دمای پیش از صنعتی شدن هستند. با استفاده از این ماژول، شرکت‌ها می‌توانند عملکرد آب و هوایی، استراتژی و اجرای هدف خود را مشخص کنند، پیشرفت‌های درون شرکت را اندازه‌گیری کنند و بهبودهای زنجیره تامین بیشتری را هدف قرار دهند.

OEKO-TEX® RESPONISBLE BUSINESS یک سیستم مدولار است که دسترسی کسب و کارهای کوچک و تازه واردان و همچنین شرکت های چندملیتی بزرگ را تسهیل می کند. خود ارزیابی به عنوان یک ابزار مستقل برای ارزیابی وضعیت  عمل می کند.

این گواهی به عنوان نمای کلی از وضعیت تجاری مسئولیت پذیر شرکت، زمینه هایی را برای بهبود مشخص می کند. هر شرکت کننده می تواند مرحله بعدی اعتبار سنجی را از طریق ممیزی انتخاب کند که منجر به یک گواهی و گزارشی می شود که می تواند به صورت عمومی به اشتراک گذاشته شود. افراد علاقه مند می توانند در وب سایت OEKO-TEX® درخواست دهند و پس از ارزیابی خود تصمیم بگیرند که آیا بازرسی را ادامه دهند یا خیر.

این گواهی نامه که برای ۳ سال اعتبار دارد، شامل ممیزی های سالانه انطباق است و متعاقباً قابل تمدید است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×