اخبار نساجیگزارش نمایشگاه ها

ایتما ۲۰۲۳ میلان با مشارکت قوی صنعت نساجی به پایان رسید

صنعت نساجی جهان پس از بهبودی از تأثیر همه‌گیری کرونا، انعطاف‌پذیری قابل توجهی از خود نشان داد و با حضور قوی خود در ایتما ۲۰۲۳ میلان، توجه جهان را به خود جلب کرد. این نمایشگاه که تمام متخصصین صنعت نساجی برای برگزاری آن ثانیه شماری می کردند به عنوان یک ویترین جامع از فناوری های پیشرفته عمل کرد که توسط یک رویداد چشمگیر متشکل از ۱۷۰۹ غرفه دار برگزار شد.

ایتما ۲۰۲۳ میلان رهبران و تصمیم‌گیران صنعت نساجی جهان و کارآفرینان تأثیرگذار را جذب کرد که اهمیت این نمایشگاه را به خوبی در شکل‌دهی به آینده صنعت نساجی تشخیص دادند. با استقبال چشمگیر، این نمایشگاه با بازدیدکنندگان متنوع و مشتاق بیش از ۱۱۱۰۰۰ نفر از ۱۴۳ کشور جهان برگزار شد. هشت کشور اول که بیشترین بازدید کننده را ثبت کردند عبارتند از کشورهای ایتالیا، ترکیه، هند، پاکستان، آلمان، پرتغال، فرانسه و برزیل
kohan textile journal booth at ITMA Milan 2023
غرفه مجله کهن در نمایشگاه ایتما میلان ۲۰۲۳ – پنجمین حضور متوالی مجله کهن در نمایشگاه های ایتما

 

آقای ارنستو ماورر، رئیس CEMATEX گفت: “ایتما میلان با بازدیدکنندگان بیشتر از نمایشگاه قبلی در سال ۲۰۱۹ موفقیت بزرگی داشته است. در این ITMA، سفر تحول به سمت دیجیتالی شدن و پایداری جهشی بزرگ به جلو داشته است. این یک رویداد بزرگ با حضور سهامداران کل اکوسیستم نساجی و پوشاک بوده است. انجمن‌های CEMATEX و شرکت‌های عضو آن‌ها، و همچنین سایر غرفه‌داران، از نتایج خرسند هستند زیرا نمایشگاه از همه انتظارات ما فراتر رفته است.”

آقای فدریکو پلگاتا، مدیر ACIMIT، خاطرنشان کرد: “نتایج، آمار و ارقام و آنچه در ایتما میلان شاهد آن بودیم، ITMA را به عنوان مهم ترین نمایشگاه برای صنعت ماشین آلات نساجی جهان بیش از پیش اثبات کرد. با توجه به کیفیت بازدیدکنندگان، موفقیت بزرگی را در میلان شاهد بودیم و بسیاری از غرفه داران ایتالیایی از این موضوع بهره مند شدند قرارداد می‌بندند و ماشین‌هایشان را می‌فروشند».

نوزدهمین دوره بزرگترین نمایشگاه فناوری نساجی و پوشاک جهان نیز با حضور چندین هیئت و گروه های سازمانی حامی همراه بود. در میان بسیاری از مقامات و نمایندگان دولتی، ITMA 2023 میزبان هیئت‌های بلندپایه کشوری از دو کشور بزرگ تولیدکننده نساجی، هند و ازبکستان بود.
نمایشگاه نساجی ایتما
هیات ایرانی بازدیدکننده از نمایشگاه ایتما

 

شوکت میرضیایف رئیس جمهور ازبکستان به عنوان ششمین تولیدکننده بزرگ پنبه در جهان در صدر هیئتی مهم  از نمایشگاه یازدید کردند و به این ترتیب رئیس جمهور ازبکستان قصد قوی خود را برای تقویت صنعت نساجی در کشورش اعلام کرد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

دارشانا ویکرام جاردوش، وزیر نساجی و راه آهن هند که رهبری هیئت تجاری کنفدراسیون صنایع نساجی هند (CITI) را بر عهده داشت نیز از این نمایشگاه بازدید کرد. این هیئت متشکل از ۳۹ مدیر ارشد اجرایی نساجی و پوشاک هندی بود که مایل بودند از فرصت‌های جدید با سوار شدن بر موج دیجیتالی‌سازی و پایداری استفاده کنند.

محمد رضا صبوری سفیر ایران در ایتما
آقای محمد رضا صبوری سفیر ایران در ایتما

جاردوش گفت: ITMA 2023 یک نمایشگاه عالی از ماشین آلات نساجی بود. من مطمئن هستم که تعاملات در طول نمایشگاه باعث تشویق بیشتر سرمایه‌گذاری‌ها در این بخش می‌شود و به هند کمک می‌کند تا به  برنامه بلند مدت نخست‌وزیر نارندرا مودی با عنوان از مزرعه پنبه به الیاف تا صادرات کالاهای نساجی هند به سراسر جهان کمک کند.

ITMA 2023 همچنین از خانم والنتینا سوپرتی، مدیر کمیسیون اروپا، DG GROW-Internal Market, Industry, Entrepreneurship و SME استقبال کرد. او در فروم Impact Financing for Sustainable Transformation سخنرانی کرد.

غرفه‌داران، از شرکت‌های نوپا گرفته تا شرکت‌های باتجربه صنعت در ITMA، از ایتما میلان به عنوان رویدادی منحصر به فرد یاد کردند.

نمایشگاه نساجی ایتما

بازدید سفیر ایران از نمایشگاه

آقای صبوری سفیر محترم ج.ا. ایران در نمایشگاه صنعت منسوجات و ماشین آلات نساجی اروپا ITMA 2023 حضور یافته و از این این رویداد مهم در صنعت نساجی بازدید نمودند. در ابتدای این بازدید، جلسه ای میان سفیر ایران، برگزارکنندگان نمایشگاه و رؤسای اتحادیه‌های صنعت نساجی اروپا برگزار شد. در این جلسه درباره موضوعات مختلف مرتبط با صنعت نساجی و ظرفیت های همکاری با شرکتهای فعال ایرانی بحث و تبادل نظر شد.

سپس جناب آقای سفیر به همراه مدیران و برگزارکنندگان نمایشگاه به بازدید از غرفه‌های ایرانی پرداختند. در این بازدید، غرفه‌داران ایرانی توضیحاتی را درباره توانمندی‌ها و دستاوردهای خود ارائه نمودند و برخی مسائل و مشکلات موجود و ضرورت یافتن راه حل برای پیشبرد فعالیت هایشان را مطرح کردند.  این رویداد، یکی از مهمترین و بزرگترین رویدادهای صنعت نساجی جهان است که هر چهار سال یکبار در یکی از کشورهای اروپایی برگزار می‌شود

بازدید اقای صبوری سفیر ج.ا. ایران از نمایشگاه ایتما میلان
بازدید اقای صبوری سفیر ج.ا. ایران از نمایشگاه ایتما میلان

آقای آرنو گارتنر، مدیر عامل گروه کارل مایر، گفت: “ITMA 2023 بار دیگر مکانی برای تصمیم‌گیران و کارشناسان از سراسر جهان است. مشارکت ما با موضوعات استراتژیک پایداری و راه‌حل‌های فرآیند دیجیتال پاسخ‌هایی را به چالش‌های فعلی مشتری ارائه کرد. ما تعداد باورنکردنی گفتگوهای فشرده با مشتریان بین المللی خود داشتیم. ما خوشحالیم که اجرای مقررات کپی رایت در ماشین آلات نساجی در ITMA جدی گرفته می شود. ما با موفقیت در مورد یک مورد نقض حقوق ثبت اختراع خود در طول نمایشگاه اقدام کرده بودیم.”

خانم ایدا آلنمو، رئیس بخش کاربرد و پایداری TreeToTextile که برای اولین بار در ITMA شرکت می کند، گفت: “ITMA 2023 در میلان اولین شرکت ما در یک نمایشگاه بزرگ تجاری بود، جایی که به ما فرصت شرکت در استارت آپ داده شد. فضای اختصاص داده شده به استارت آپ ها، یک محیط واقعاً نوآورانه بود که توجه زیادی را در بین بازدیدکنندگان به خود جلب کرد. ما از سراسر جهان و از تمام بخش‌های زنجیره ارزش پاسخ مثبتی داشتیم. ITMA یک پلتفرم عالی برای همکاری‌های آتی بوده است که برای گسترش نوآوری‌ها مانند ما، برای ایجاد تغییر مثبت در صنعت نساجی در ارائه الیاف بهتر به همه، مورد نیاز است.”

نمایشگاه نساجی ایتما

دکتر جانپیتر هورن، رئیس انجمن ماشین سازان نساجی آلمان، در جمع بندی پاسخ مثبت شرکت کنندگان، گفت: “ITMA 2023 یکی از معدود نمایشگاه های بین المللی است که پس از همه گیری، تعداد و کیفیت بازدیدکنندگان کاهش نیافته است. این به خوبی در مورد درخشش ITMA صحبت می کند! نمایشگاه میلان معیار ITMA 2027 در هانوفر را تعیین کرده است. ما مشتاق و مطمئن هستیم که داستان موفقیت ITMA را ۳۶ سال پس از میزبانی در آنجا ادامه دهیم.”

ITMA 2023 راه‌حل‌های نساجی را در زمینه مواد پیشرفته، اتوماسیون و آینده دیجیتال، فناوری‌های نوآورانه، و پایداری و دایره‌گرایی ارائه کرد. نمایشگاه میلان در ۱۴ ژوئن به پایان رسید.

نمایشگاه ایتما ۲۰۲۷ از ۱۶ تا ۲۲ سپتامبر ۲۰۲۷ در مرکز نمایشگاه هانوفر برگزار خواهد شد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×