اخبار نساجی

بررسی بخش ریسندگی نخ در کشور مصر + معرفی ۹ شرکت برتر ریسندگی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

مصر بزرگترین تولید کننده در آفریقا و در سراسر جهان برای الیاف پنبه با طول بلند (LS) و با طول بسیار بلند (ELS) است که حدود ۵۰ درصد از تولید جهانی را به خود اختصاص داده است، این کشور به دلیل کیفیت پنبه خود شهرت زیادی به دست آورده است. علاوه بر این، مصر یک صنعت نساجی و پوشاک به صورت یکپارچه دارد و  ۹۰ درصد شرکت‌های ریسندگی و بافندگی در مالکیت عمومی و دولتی هستند.

طی ده سال گذشته، تعداد فزاینده ای از شرکت های خصوصی کارآمد در مصر متولد شده است. با این حال، بخش خصوصی با بیش از ۷۰ درصد تولید پوشاک بر صنعت پایین دستی تسلط دارد. دولت مصر تشویق سرمایه گذاری های خصوصی در صنایع بالادستی و همچنین صنایع پایین دستی را هدف قرار داده است.

مصر و بزرگترین کارخانه ریسندگی و بافندگی جهان

مصر در حال آماده شدن برای افتتاح بزرگترین کارخانه ریسندگی و بافندگی جهان است. این پروژه عظیم پس از تاخیر در ساخت و ساز در نتیجه همه گیری ویروس کرونا، قرار است تا پایان سال جاری تکمیل شود.

به گفته شرکت مشاور این پروژه عظیم این کارخانه بزرگترین کارخانه در جهان خواهد بود و به یک تغییر عمده برای این صنعت در مصر کمک خواهد کرد. این کارخانه اولین گام رو به جلو به سمت توسعه و نوسازی صنعت نساجی را از طریق برنامه دولت با هزینه بیش از ۲۱ میلیارد پوند مصر معادل یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار طی دو سال نشان می دهد.

این پروژه عظیم با دقت بالا و یکپارچه سازی تعداد زیادی از واحدهای ریسندگی کم بازده دولتی و یا کارخانجات فرسوده انجام می شود. در حال حاضر خرید و نصب بخش زیادی از ماشین آلات این کارخانه عظیم به پایان رسیده و تعداد زیادی از مهندسین مصری در شرکت های اروپایی تامین کننده این ماشین آلات در حال آموزش هستند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.


این طرح شامل تمرکز زیاد بر افزایش صادرات و ارتقای کیفیت تولید با واردات جدیدترین ماشین آلات روز دنیا از ایتالیا و آلمان و سوئیس است.

یک استراتژی نوسازی جامع توسط دولت مصر برای توسعه صنعت نساجی برای هر دو بخش دولتی و خصوصی اجرا شده است. بر اساس این استراتژی، بخش دولتی در نظر دارد بخش نساجی دولتی را با سرمایه گذاری اختصاص یافته در حدود ۲۴ میلیارد پوند مصر در طول سه سال تا سال ۲۰۲۳ نوسازی کند.

این بودجه از طریق فروش دارایی های استفاده نشده تامین می شود. این کار با ادغام ۲۴ کارخانه دولتی در تنها ده کارخانه پیشرفته انجام می شود، در حالی که ۲۴ کارخانه پنبه پاک کنی فعلی را تنها به ۱۴ کارخانه در حال اجرا ادغام می کند.

حجم تولید پنبه در کشور مصر از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۲۱
حجم تولید پنبه در کشور مصر از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۲۱

 

در مورد بخش خصوصی، برنامه‌هایی برای ایجاد یک مرکز آموزشی برای کارگران وجود دارد تا مهارت‌های خود را افزایش دهند و در معرض دید قرار بگیرند، به بازارهای جدید دسترسی پیدا کرده و صندوق حمایت از صادرات را فعال کنند.

در نهایت هدف این استراتژی دستیابی به یک جهش قابل توجه در ظرفیت تولید با تولید هدف ۱۸۸ هزار تن نخ در سال در مقایسه با ۳۷ هزار تن است. ۱۹۸ میلیون متر پارچه به جای ۵۰ میلیون متر و در نهایت ۵۰ میلیون قطعه البسه به جای ۸ میلیون قطعه فعلی. کارشناسان از این پروژه به عنوان رنسانسی در صنعت نساجی مصر یاد می کنند.

این کارخانه که قرار است در مارس ۲۰۲۳ افتتاح شود، در زمینی به مساحت حدود ۶۲۵۰۰ متر مربع برنامه ریزی شده است، این کارخانه دارای بیش از ۱۸۲ هزار اسپیندل نخ با ظرفیت تولید متوسط ​​۳۰ تن نخ در روز است که به معنی مصرف حدود ۳۰۰ هزار عدل پنبه با طول بلند می باشد.

به گفته منابع در بخش بازرگانی عمومی، کارگران در حال آموزش در مورد آخرین فناوری‌هایی هستند که در کارخانه نصب می‌شوند و همچنین در کارخانه‌هایی که به زودی در قاهره، کفرالدوار و منطقه دلتا توسعه خواهند یافت. این پروژه علاوه بر فرصت های شغلی غیرمستقیم، حدود ۱۷ هزار شغل مستقیم ایجاد می کند و صادرات به بازارهای خارج از کشور را هدف قرار می دهد.

مصر به دلیل موقعیت جغرافیایی خود همواره نقش مهمی در تجارت جهانی داشته است و ۳ قاره را با دسترسی نزدیک به همه به هم متصل می کند. اما از آنجایی که در دهه ۸۰ بسیاری از مواد خام و زنجیره تامین وابسته به کالاهای وارداتی وجود نداشت، بخش نساجی مصر نتوانست به سطح جهانی که شایسته آن است برسد.

در اینجا، پروژه دولت مصر نقش بسیار مهمی در زنده کردن امکانات موجود و یکپارچه سازی آنها خواهد داشت. این نه تنها ارقام تجارت نساجی را در بازار محلی و صادرات مصر  تسریع می‌کند، بلکه رقابت را برای رساندن این بخش به استانداردهای جهانی را نیز تقویت می‌کند.

افزایش صادرات نساجی مصر در سال ۲۰۲۱ به ۱.۵ میلیارد دلار

صادرات نساجی مصر در طول سال ۲۰۲۱ حدود ۲۵ درصد افزایش یافت و به ۱.۵۶۷ میلیارد دلار رسید، در مقایسه با ۱.۲۴۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰.

بخش ریسندگی و منسوجات در سال ۲۰۲۱ حدود ۲۰ درصد رشد کرد و ۹۱۶ میلیون دلار در مقایسه با ۷۶۳ میلیون دلار در سال ۲۰۲۰ به ثبت رسید و بخش “منسوجات خانگی” رشدی معادل ۲۰ درصد داشته است. ۳۵ درصد به ۶۵۱ میلیون دلار در مقایسه با ۴۸۲ میلیون دلار در سال ۲۰۲۰.

صادرات پوشاک ۴۲ درصد از کل صادرات این بخش را به خود اختصاص داده است که نشان می‌دهد با افزایش ۲۵ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۰، ۳۸۷ میلیون دلار به ثبت رسیده است و پس از آن صادرات نخ با ۲۸۴ میلیون دلار صادرات ، ۳۱ درصد از کل صادرات را به خود اختصاص داده است. تا سال ۲۰۲۰، پس از آن صادرات منسوجات فنی که ۱۴ درصد از کل صادرات را به خود اختصاص داده است و صادرات الیاف نیز ۱۲ درصد از کل صادرات منسوجات در سال ۲۰۲۱ را به خود اختصاص داده است.

در بزرگترین بازارهای صادراتی ریسندگی و منسوجات مصر در سال ۲۰۲۱، حجم صادرات به ایتالیا ۲۲ درصد و صادرات به الجزایر ۱۸ درصد افزایش یافت و به عربستان سعودی ۴۲ درصد و سپس آلمان ۲ درصد افزایش یافت. صادرات ریسندگی و منسوجات مصر به تونس ۲۷ درصد، به بازار نیجریه ۲۷ درصد و همچنین به اردن با نرخ رشد ۲۴ درصد افزایش یافته است.

تقاضای جهانی برای محصولات نساجی به ویژه نخ پنبه و همچنین فروش داخلی به دلیل وضعیت وحشت ناشی از شیوع COVID-19 متوقف شده است. گسترش ویروس در چین که بعداً به اتحادیه اروپا و ایالات متحده سرایت کرد، مصر را تحت تأثیر قرار داد زیرا آنها بازارهای بزرگی برای محصولات نساجی مصر هستند.

صادرات نخ و منسوجات مصر به کشورهای اروپایی بالاترین ارزش را در مقایسه با سایر گروه های بین المللی به ثبت رساند و در نیمه اول سال ۲۰۲۰ به ۹۷ میلیون دلار رسید که نسبت به ۱۱۶ میلیون دلار در سال ۲۰۱۹ حدود ۳۲ درصد کاهش داشت.

تشکیل شورای صنایع نساجی مصر برای توسعه بخش ریسندگی و بافندگی

تشکیل این شورا با هدف توسعه صنایع نساجی در سطح جمهوری و هماهنگی تلاش ها برای تقویت تمامی حلقه های صنعت نساجی و تلاش برای اجرای چشم انداز راهبردی آن صورت گرفته است. نوین گاما، وزیر تجارت و صنعت، تصمیم به ایجاد شورای صنایع نساجی به ریاست وزیر و تعدادی دیگر از مقامات کشوری و کارشناسان این حوزه را صادر کرده است.

دولت مصر توجه زیادی به ارتقای سیستم صنعت ریسندگی، بافندگی و پوشاک آماده در مصر مطابق با استانداردهای بین‌المللی دارد که نیازهای بازار محلی را برآورده می‌کند و کیفیت محصولات مصر را برای صادرات به بازارهای جهانی از طریق گسترش در همه زمینه‌ها افزایش می‌دهد.

صنایع نساجی یکی از حیاتی ترین صنایعی است که مصر دارای مزیت های رقابتی بزرگی است که این کشور را واجد شرایط دو برابر کردن صادرات و دسترسی به بازارهای خارجی بیشتر می کند.

در این تصمیم، صلاحیت هایی که شورا با هماهنگی مراجع ذی ربط در صنایع نساجی انجام می دهد، از جمله برشمردن مشکلات و موانع پیش روی این صنعت، تنظیم برنامه عملیاتی برای اجرای استراتژی و اهداف دولت در جهت ارتقا و توسعه صنعت ریسندگی و بافندگی و نیز تعیین تکلیف شده است.

همچنین شامل مطالعه بهای تمام شده تولید داخلی و پیشنهاد اقدامات لازم برای کاهش این هزینه ها به گونه ای است که به افزایش رقابت پذیری محصولات داخلی در مقایسه با محصولات وارداتی کمک کند. و تهیه نقشه ای برای صنایع نساجی که محل تجمع، پتانسیل رشد و کارایی آنها را مشخص می کند. افزایش ارزش افزوده آنها؛ و زنجیره های ارزش را تقویت کند.

وظایف این شورا همچنین شامل ایجاد سازوکارهایی برای پیوند بین صنایع زیردستی و شرکت های بزرگ در صنعت ریسندگی و بافندگی و یافتن مکانیزمی مدرن برای برقراری ارتباط با تمام بازارهای جهانی با هدف ارائه محصولات مصر به عنوان جایگزینی قوی و رقابتی برای محصولات سایر کشورها است.

همچنین مطالعه ای را برای طراحی برندهای مصری برای بازار داخلی و صادرات با کمک مقامات ذیربط داخلی و بین المللی در این زمینه و همچنین راه اندازی برنامه های آموزش حرفه ای برای احراز شرایط اشتغال مورد نیاز برای این صنعت و راه های اجرای آن آماده می کند.

 

۹ شرکت برتر ریسندگی نخ در مصر

در کشور مصر به عنوان مهد پنبه با کیفیت جهان شرکت های ریسندگی زیادی حضوردارند. در اینجا ملاک انتخاب ۹ شرکت برتر شرکت هایی هستند که دارای استانداردهای بین المللی مانند اوکوتکس هستند و به کشورهای زیادی صادرات دارند.

۱- شرکت ریسندگی مصر

www.egyptianspinning.com

شرکت ریسندگی و بافندگی مصر، ESW، در سال ۲۰۰۵ در زمینی به وسعت ۲۸۰ هزار متر مربع تأسیس شد. ESW یک شرکت خصوصی متعلق به یکی از گروه های پیشرو در بخش نساجی در مصر است.

پنبه مرغوب بسیار بلند مصری، به دلیل ویژگی منحصر به فردش در زیردست ظریف و ظاهر ابریشمی، که مناسب ترین برای تولید نخ های فوق ظریف و همچنین مودال و میکرو مودال است، شناخته شده است. چنین نخ های ظریفی برای تولید پوشاک با کیفیت بالا با راحتی فوق العاده استفاده می شود.

ESW بر اساس استحکام پنبه مصری برای تولید نخ های فوق ظریف برای خریداران آگاه و با کیفیت، تاسیس شده است. تلاش ESW برای برتری در کیفیت با این واقعیت مشهود است که خریداران ESW به موقع ثابت کرده اند که به محصول ESW وفادار هستند. ESW همیشه پشت محصول خود ایستاده و بهترین خدمات را به مشتریان خود تضمین می کند.

شرکت ریسندگی و بافندگی مصر تولید کننده و صادر کننده نخ های فاین و سوپرفاین، نخ های کامپکت، نخ های گاز و باند، نخ های TFO، با بازه نمره ای از ۲۰ تا ۱۶۰ در نخ های تک لا، دو لا و چندلا و غیره می باشد.

شرکت ریسندگی و بافندگی مصر در حال حاضر ظرفیت تولید ۱۱ تن در روز دارد. در حال حاضر واحد ریسندگی ما دارای ۶۴ هزار دوک می باشد که از این ۱۶۰۸۰ اسپیندل Rieter K44 است.

۲- CSA Textile Egypt

www.csatextileegypt.com

CSA Textile Egypt توسط Abalıoğlu Tekstil Sanayi A.Ş تاسیس شد. که عضو گروه هلدینگ Abalıoğlu است. این سرمایه گذاری در سال ۲۰۰۶ آغاز شد و تولید در سال ۲۰۰۸ با ۲۵ هزار اسپیندل آغاز شد.

در این کارخانه نخ هایی با الیاف سلولزی و پنبه و ترکیب آنها در محدوده نمره نخ Ne ۱۲ تا Ne ۵۰ تولید می شود. این واحد ریسندگی از الیاف سلولزی Lenzing – اتریش مانند انواع الیاف Modal، MicroModal، Tencel STD، Tencel LF، Viscose و الیاف بامبو از چین استفاده می کند.

همچنین قادر به تولید نخ های اسلاب بین تعداد نخ های Ne ۱۰ تا Ne ۳۰ با سیستم Amsler می باشد.

۳- آلکان

www.almatex.com

در سال ۱۹۸۸ کارخانه ریسندگی Open End در منطقه آزاد امریا اسکندریه در زمینی به مساحت ۱۰۵۰۰ متر مربع راه اندازی شد، سپس در سال ۱۹۹۹ این شرکت کارخانه رینگ اسپینینگ را در شهر سادات – منطقه صنعتی دوم – به مساحت ۸۱ هزار متر مربع راه اندازی کرد.

این شرکت در سال ۲۰۰۲ به عنوان یک شرکت سهامی عام شروع به کار کرد و سپس ساختار قانونی شرکت به منطقه آزاد خصوصی تغییر یافت. این شرکت دارای  ۱۲۰۰ نفر نیروی کار است.

سهامدار اصلی شرکت نساجی آلکان S.A.E. (Almatex) شرکت سرمایه گذاری Alkan است که یکی از گروه های تجاری خصوصی پیشرو مصر است.

کارخانه ریسندگی در شهر سادات، در یک منطقه صنعتی در حدود ۹۰ کیلومتری قاهره در جاده صحرای اسکندریه واقع شده است.

موقعیت مکانی در شهر سادات منحصر به فرد است، قرار گرفتن در منطقه صنعتی انعطاف لازم را برای صادرات به کشورهای دیگر از طریق وسایل حمل و نقل مناسب و سایر امکانات موجود برای مناطق صنعتی ایجاد می کند.

 

۴- شرکت ریسندگی INTERYARN

www.interyarncotton.com

INTERYARN یک شرکت سهامی خصوصی است که در شهر صنعتی نیوبورگ العرب – اسکندریه – مصر واقع شده است، این شرکت در سال ۲۰۰۳ با کارخانه ریسندگی اکریلیک خود برای تولید نخ های پشمی / اکریلیک با حجم بالا تاسیس شد.

در ابتدای سال ۲۰۱۰، INTERYARN ساخت پروژه جدید خود را با ۴۰ هزار اسپیندل ریتر K46 در دو فاز برای تولید نخ های کامپکت ۱۰۰٪ پنبه در نمرات ظریف و فوق العاده ظریف با تکیه بر پنبه منحصر به فرد و مشهور Giza مصر آغاز کرد.

فاز اول با نصب ۲۰ هزار اسپیندل از مارس ۲۰۱۴ تا به امروز در حال تولید بوده و تمامی تولیدات را به شرکت های برتر جهان در ایتالیا، آلمان، فرانسه، پرتغال، ترکیه، هند و پاکستان صادر می‌کند و در حال حاضر آماده‌سازی برای اجرای فاز دوم این طرح در حال انجام است.

۵- میراتکس

https://miratexeg.com/

شرکت نساجی میراتکس به موجب قرارداد همکاری اقتصادی منعقده در تاریخ ۲۵/۵/۱۹۷۴ بین دولت های مصر و ایران به منظور تأمین سرمایه گذاری های لازم برای اقتصاد مصر در زمینه صنعتی سازی و صادرات محصول پنبه مصر تأسیس شد.

بر اساس آن قرارداد، هر دو دولت متعهد شدند که با پروژه‌های سرمایه‌گذاری مشترک مانند پروژه‌های ملی خود رفتار کنند (سیاست درهای باز مصر) شهر SUEZ برای این پروژه انتخاب شد تا اهداف مصر برای توسعه منطقه کانال از نظر اجتماعی و اقتصادی تضمین شود. این شرکت فعالیت خود را از طریق کارخانه های زیر انجام می دهد:

کارخانه سوئز، کوه آتاقا، استان سوئز.
کارخانه Minia El Kamh، استان شارکیا.

۶- FILMAR NILE TEXTILE S.A.E

www.filmarnile.com

فیلمار نخ های پنبه ای با کیفیت برتر را با ژن منحصر به فرد ایتالیایی تولید و به فروش می رساند. از سال ۱۹۵۸ فیلمار مشتاقانه به دنبال بهترین راه‌ها برای ارزش آفرینی این ماده باستانی یعنی پنبه مصر است که در با ارزش‌ترین نوع آن انتخاب شده است.

از زمانی که اولین بار تولید را آغاز کرد، این شرکت فلسفه تعالی را در هر جنبه ای از کار، از مواد اولیه تا خدمات کاربر نهایی، انتخاب کرده است. کیفیت پنبه مصری از همان ابتدا در مزارع و کشت پنبه که توسط شرکت مستقیماً در مصر خریداری شده است دنبال می شود.

سرمایه گذاری های مستمر و قابل توجه منجر به ایجاد مناطق جدید تولید در ایتالیا و مصر – با مجموع ۴۶ هزار متر مربع – شده است. ماشین آلات پیشرفته تولید سالانه ۷ میلیون کیلو نخ رنگ شده را تضمین می کند.

با تجربه ای که در بیش از ۵۰ سال به دست آمده است، فیلمار اکنون یک رهبر در بازار داخل و خارج از ایتالیا است و به طور مداوم در حال نفوذ بیشتر به بازارهای جهانی است.

با راه اندازی کارخانه جدید فیلمار نیل در Bourg el Arab، نزدیک اسکندریه، Filmar برند Nile100% را افتتاح کرد. محصولاتی که با پنبه کشت شده در دلتای نیل فراوری می شود.

بهترین کیفیت پنبه در واقع از اینجا سرچشمه می گیرد، جایی که گل و لای و آب “رودخانه بزرگ نیل” سرزمین مصر را بسیار حاصلخیز می کند. گیاهان پنبه به لطف ترکیب آب رودخانه، آفتاب داغ مصر و آب و هوای خشک مناطق بیابانی مجاور، رشد میکند و قدرت می گیرند.  آب نیل به همراه نمک مدیترانه توسط فیلمار برای تکمیل مواد اولیه استفاده می شود.

۷- ریسندگی و بافندگی Giza شهر سادات

www.nilespin.com

شرکت ریسندگی و بافندگی Giza شهر سادات در سال ۲۰۰۸ تاسیس شد. این شرکت همواره تمام تلاش خود را می کند تا بهترین شرکت در زمینه تولید پوشاک آماده و  ریسندگی نخ های پنبه با کیفیت مصری باشد.

برای دستیابی به چنین هدفی، شرکت مراحل ثابتی را تعیین کرد. شرکت با علم به اینکه کیفیت محصول تنها با ماشین الات و مواد اولیه مرغوب اجرا نمی شود به دنبال پیروی از اصل بهبود مستمر در روابط مشترک با مشتریان و تامین کنندگان و نیز رعایت استانداردهای جهانی در کیفیت محصول است تا رضایت مشتریان خود را جلب کند.

ظرفیت کارخانه ریسندگی ۱۰۰ هزار اسپیندل می باشد. در حالی که ظرفیت تولید ریسندگی ۱۳ تن در روز از نخ شانه شده در محدوده نمره نخ ۳۰ ال ۱۵۰ NE و از نخ کارد شده در محدوده نمره نخ  ۱۲ تا ۵۰ NE می باشد. برای تولید چنین محصولاتی، شرکت از انواع مواد اولیه استفاده می کند. مانند پنبه مصری با کیفیت بالا، پنبه آمریکایی و پنبه یونانی برای رضایت همه مشتریان خود.

ظرفیت تولید پوشاک سالانه نزدیک به ۲ میلیون قطعه پوشاک آماده می باشد.

۸- اشراتکس

www.eshratex.com

اشراتکس در سال ۱۹۷۰ در اسکندریه مصر به عنوان یک شرکت بازرگانی نخ نساجی که واردات و برون سپاری نخ های مختلف تولیدی (اکریلیک، پلی استر و پنبه) را انجام می داد، تأسیس شد. اشراتکس با ۶۰ درصد سهم بازار در عرض پنج سال به رهبر بازار محلی تبدیل شد.

اشراتکس مرکز تولید پلی استر خود (ISO 14001:2015، ISO 9001:2015) را در سال ۱۹۹۰ در منطقه صنعتی بورگ العرب با ظرفیت اولیه ۱۵ تن در روز ساخت که سه سال بعد دو برابر شد.

اشراتکس در سال ۲۰۰۷ تولید خود را با یک کارخانه نخ ریسی کاملاً جدید (ISO 14001:2015، ISO 9001:2015، Oeko-Tex Standard 100) گسترش داد که متخصص در نخ ظریف با کیفیت بالا با تولید روزانه ۸ تن در روز است. گروه اشراتکس سالانه ۳۰ میلیون دلار فروش داشته و مجموعاً ۵۳ میلیون دلار سرمایه گذاری کرده است.

 

۹ – شرکت نساجی مدیترانه  (Mediterranean textile company)

شرکت نساجی مدیترانه در مصر متعلق به شرکت معتبر کنگلومرا گروه سیف می باشد. با افتخار، نخ‌های ۱۰۰% پنبه مصری یعنی پنبه Giza (با تعداد متعدد) را ریسیده و صادر می‌کنیم. MTC قابلیت ردیابی کامل را با ضمانت تست DNA ارائه می دهد. در حال حاضر، این شرکت اعضای معتبر انجمن مصر پنبه با مهر طلا و شورای سوپیما هستیم.

تاریخچه شرکت نساجی مدیترانه به سال ۲۰۰۶ باز می گردد، زمانی که کارخانه خود را در منطقه صنعتی بورگ العرب، اسکندریه تأسیس کرد. این یک کارخانه عظیم به مساحت ۳۰ هزار متر مربع در زمینی به مساحت ۸۸ هزار متر مربع را پوشش می دهد.
در ادامه، نخ های باکیفیت تولید و صادر کرد.

شرکت نساجی مدیترانه به شدت به پنبه مصری (پنبه Giza) متکی است زیرا این پنبه در بین بهترین پنبه های موجود در بازار است. علاوه بر این، شرکت نساجی مدیترانه همچنین از انواع مختلف پنبه با کیفیت بالا استفاده می کند. پنبه سوپیما و پنبه ارگانیک، برای تولید نخ های مرغوب.

متعاقباً، شرکت نساجی مدیترانه بزرگترین تولید کننده نخ های پنبه ای فشرده و بزرگترین صادرکننده نخ در مصر شد.
با افتخار، مدیترانه نساجی بزرگترین تولید کننده انواع نخ در مصر است. محصولات شرکت نساجی مدیترانه شامل کامواهای بافندگی، نخ های بافندگی و نخ های خیاطی پنبه ای، نخ های سفید خام، نخ های رنگ شده و نخ های مرسریزه است، اما محدود به آنها نیست.

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×