بررسی خوشه‌های کسب و کار قم در مرکز توسعه روستایی ریاست جمهوری

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم گفت: ‌دستاوردهای خوشه‌های کسب و کار قم مورد ارزیابی و تحلیل مدیر کل سرمایه‌گذاری مرکز توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم، مهندس روح اله ابراهیمی اظهار داشت: خوشه‌های کسب و کار یکی از سیستم‌های مدیریتی و حمایتی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی است که در سال‌های اخیر اجرایی شده و خوشبختانه نتایج مثبتی را درپی داشته است.

وی افزود: خوشه‌های کسب و کار در تلاش هستند تا با برنامه‌ریزی و تحلیل شرایط مختلف و بررسی عوامل اولیه و نهایی در تولید کالا و محصولات صنعتی، تولیدکنندگان را یاری کرده تا در یک کار گروهی ضمن توجه به صنایع بالا و پایین دستی خود نسبت به تولید کالا اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم خاطرنشان کرد: ‌این شرکت با توجه به ظرفیت‌های موجود استان قم تاکنون ۶ خوشه کسب و کار را شناسایی کرده که از این تعداد سه خوشه آن عملیاتی شده و خوشه کسب و کار کفش و دمپایی قم به عنوان نخستین خوشه استان توانسته است در سطح کشور مقام نخست را به خود اختصاص دهد.

وی اضافه کرد: موفقیت‌های قم در بحث خوشه‌های کسب و کار موجب شد تا این روش ضمن کسب موفقیت و مطرح شدن به عنوان یک سیستم نوین و قابل اجرا در کشور، مورد توجه مسولان تصمیم گیر در سطح کلان قرار گیرد.

ابراهیمی ادامه داد: ‌با توجه به موفقیت‌های عنوان شده مدیران کل هماهنگی و نظارت بر امور فنی حوزه معاون اول ریاست جمهوری و مدیرکل سرمایه گذاری مرکز توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری در نشستی تخصصی با مدیران و کارشناسان شرکت شهرک‌های صنعتی قم و همچنین عاملان و فعالان خوشه کسب و کار استان دستاوردها و قابلیت‌های اجرای این سیستم در بخش‌های مختلف کشور را مورد ارزیابی قرار دادند.

وی با بیان اینکه مدیران کل نهاد ریاست جمهوری از چندین مرکز کارگاهی فرش، تولید قطعات کفش و مبلمان بازدید کردند گفت:‌ در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد خوشه‌های کسب و کار می‌توانند به عنوان مدلی مناسب در توسعه و تقویت مشاغل خانگی نقش مهم و تاثیر گذار ایفا کنند.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه و آینده روشن صنعت فرش(ویدیو)

شرکت فرش شاهکار درین کاشان شامل فرش های 700 شانه و 1200 شانه میباشد. نمایشگاه…

16 ساعت ago

طراح فرش ایرانی برنده مسابقات بین‌المللی طراحی Adesign شد (ویدیو)

خانم سمیه صالحی یکی از طراحان برجسته فرش ماشینی و دستباف ایرانی و استاد دانشگاه…

1 روز ago

نمایشگاه دموتکس دبی: رونق صنعت کفپوش در خاورمیانه(ویدیو)

نمایشگاه دموتکس دبی با پتانسیل خوبی بعد از چندسال دوباره برگزار شد. در این نمایشگاه…

2 روز ago

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه: جایگاه برجسته فرش دستباف ایرانی در دبـی(ویدیو)

نمایشگاه دموتکس دبی بعد از سال ها در شهر دبی برگزار شد. در نمایشگاه امسال…

3 روز ago

آغاز دوباره نمایشگاه دموتکس دبی با حضور فراگیر شرکت‌های ایرانی (ویدیو)

10 دوره در نمایشگاه های دموتکس آلمان، ترکیه و دبی حضور داشتیم. اکثریت شرکت کننده…

3 روز ago

مصاحبه با آقای سام فروتنی، مدیر اجرایی شرکت فرش فارکو، در طول نمایشگاه دموتکس خاورمیانه

در گفتگوی اختصاصی مجله کهن با سام فروتنی، مدیر اجرایی شرکت فرش فارکو، که در…

3 روز ago