اخبار نساجی

بیش از ۱۹ هزار میلیارد تومان تسهیلات داده شده به بنگاه های زودبازده کجاست؟

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

بیش از ۱۹ هزار میلیارد تومان تسهیلات داده شده به بنگاه های زودبازده کجاست؟

پورمحمدی: همه باید تلاش کنند تا تولید متوقف نشود

قضایی – رئیس سازمان بازرسی کل کشور اصلاح قوانینی را که تولید را غیر رقابتی و غیراقتصادی می‌کند یادآور شد و گفت: در شرایط فعلی همه اعم از مدیران و تولیدکنندگان باید تلاش کنند تا تولید متوقف نشود.
به گزارش خبرآنلاین؛ حجت‌الاسلام پورمحمدی پیش از ظهر امروز در نشستی با فعالان اقتصادی و کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری در استان گلستان که در شهرک صنعتی آق‌قلا برگزار شد گفت: تولید محور توسعه پایدار است و کشور با تولید به پیش می‌رود.
وی افزود: کشور ما با ظرفیت‌هایی که دارد زمینه مستعدی برای تولید دارد و همه باید برای حمایت از تولید بسیج شوند.

به مدیریت هزینه و بازاریابی در بخش تولید توجه شود

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان این‌که تولید و رشد آن به عوامل زیادی نیاز دارد اظهار داشت: در کشور اقدامات خوبی در این زمینه طی سال‌های اخیر انجام شده است. ضمن این‌که فرهنگ و دانش تولید در کشور نهادینه شده و بازار داخلی مناسبی برای مصرف وجود دارد.
وی تصریح کرد: مدیریت هزینه و بازاریابی تولید نکته‌ای است که در بخش تولید باید به آن بیشتر توجه کرد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

پورمحمدی با اشاره به بحث بنگاه‌های زودبازده گفت: اکثر مشکلاتی که در این جلسه توسط واحدهای تولیدی مطرح شد مربوط به اجرای طرح بنگاه‌های زودبازده می‌شود. بحث موفقیت یا عدم موفقیت این طرح چیزی نیست که در این یکی دو سال اخیر مطرح شده باشد بلکه در همان موقع که بحث و اجرای اولیه‌اش مطرح شد مشکلات آن نیز طرح شد و این مسایل نکته جدیدی نیستند. آن موقع حرکتی که انجام شد این بود که دولت به بانک‌ها و دستگاه‌ها فشار آورد تا این کار راحت‌تر انجام شود.

پورمحمدی بیان کرد: ۱۹ هزار و اندی میلیارد تومان در بنگاه‌های زودبازده تسهیلات داده شد و بخش زیادی از آن بازگشت داده نشده است. این در حالی است که باید تسهیلات را با مطالعه و دقت اعطا کرد و از آن طرف هم، تسهیلات‌گیرندگان باید تسهیلات را در خدمت تولید قرار دهند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان این‌که نرخ و زمان بازگشت تسهیلات در تولید مهم است گفت: این‌ها در اختیار مدیران تصمیم‌گیر است و پیچیدگی این موضوع و نیز تحریم‌ها مشکلات تولید را بیشتر کرد.
وی تصریح کرد: راه حل این قضیه برگشت به تولید و اصلاح قوانینی که تولید را غیررقابتی و غیراقتصادی می‌کند است.

با کارهای پژ‍وهشی و مطالعاتی برای تولید پشتوانه ایجاد کنید

رئیس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: همه اعم از مدیران و تولیدکنندگان باید از همه ظرفیت استفاده کنند تا تولید متوقف نشود. نکته دیگر این‌که بودجه‌ای برای کارهای پژوهشی و مطالعاتی بگذارند. یک‌بار مصرف فکر نکنیم و برای تولید پشتوانه داشته باشیم و اصول کار تولید را رعایت کنیم.
پورمحمدی گفت: این‌که به دولت بگوییم حمایت کن، به بانک بگوییم استمهال بده، به مالیات و بیمه بگوییم حمایت کن، آیا تولید این‌گونه به پیش می‌رود؟ آیا می‌تواند رقابت کند؟ تا کی باید این‌گونه باشد؟ به‌هر حال این بخش‌ها هم باید فعالیتشان را تنظیم کنند.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور اظهار داشت: اگر کشور می‌خواهد از این شرایط عبور کند هر کس در بخش خود و به سهم خود با دقت و بازنگری، موانع و مشکلات را رفع کند.

از برخی تخلفات به‌خاطر تقویت و رشد تولید چشم‌پوشی کردیم

پورمحمدی با اشاره به اقدامات دستگاه قضا برای حمایت از تولید گفت: رئیس قوه قضائیه دستور دادند کمیته حمایت از سرمایه‌گذاری فعال‌تر شود و ما در سازمان بازرسی کل کشور نیز اعلام نمودیم هر جا که بازرسی به روند تولید آسیب می‌زند بازرسی‌ها متوقف شود.
وی ادامه داد: حتی از برخی از تخلفات به‌خاطر تقویت تولید چشم‌پوشی کردیم. این‌ها همه به‌خاطر این است که به رشد تولید کشور در این شرایط حساس کمک شود.

شفاف‌نبودن یکی از چالش‌های بزرگ اقتصاد است

رئیس سازمان بازرسی کل کشور بر ضرورت شفاف‌سازی فعالیت‌ها تأکید کرد و گفت: عدم سلامت و شفاف‌نبودن، یکی از چالش‌های بزرگ اقتصاد است. هرجا که شفافیت نیست سلامت هم نیست و این هم در حوزه اداری و هم در حوزه اقتصاد و تولید صدق می‌کند.
وی با بیان این‌که صنعتی‌ها بیشتر چوب عدم شفافیت را می‌خورند تصریح کرد: صنعتی‌ها و تولید‌کنندگان باید حامی شفافیت باشند. چرا که در اقتصادی زیرزمینی که عملیاتش پنهان است سوء استفاده صورت می‌گیرد.

بازدید از شهرک صنعتی آق‌قلا

حجت‌الاسلام پورمحمدی امروز از تعدادی واحد صنعتی در شهرک صنعتی آق‌قلا در استان گلستان بازدید کرد.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور همچنین از نمایشگاهی که محصولات تولیدی شهرک صنعتی آق‌قلا را به نمایش گذاشته بود بازدید کرد. شهرک صنعتی آق‌قلا، بزرگ‌ترین شهرک صنعتی در حال واگذاری استان گلستان است که برای حدود ۳ هزار نفر ایجاد اشتغال کرده است.
پورمحمدی چند روز قبل نیز از واحدهایی از شهرک صنعتی آمل در استان مازندران بازدید کرده بود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×