مقالات فرش ماشینی

تاثیر دیجیتال مارکتینگ و  وب سایت بر توسعه کسب و کارها

مطالعه موردی در صنعت فرش ماشینی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

نویسنده: عالیه یزدانپرستی

امروزه به خاطر گسترش گوشی های هوشمند و استفاده از اینترنت ، مشتریان بالقوه، ابتدا بیشترین زمان خود را برای جستجوی کالای مورد نیاز در اینترنت صرف میکنند. به همین دلیل شیوه های سنتی بازاریابی و فروش،  تنها استراتژی موفق برای کسب و کار نیست.

در عصر جدید که عصر دنیای دیجیتال محسوب می شود، دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال از طریق اینترنت یا وب به یکی از بسترهای مناسب برای کسب و کار تبدیل شده است که روز به روز هم بر تعداد کاربران آن افزوده می شود. طراحی یک وبسایت با کیفیت که رتبه خوبی را در نتایج جستجوی گوگل دارد (بعبارتی از نظر سئو جایگاه خوبی را در سایت گوگل به خود اختصاص می دهد)، و نقش غیر قابل انکاری را در بازاریابی و تجارت اینترنتی ایفا می کند و اولین گام در جذب مشتریان جدید محسوب می شود.

برای بیان ساده تر مطلب باید اینگونه بگوییم که در عصر جدید (عصر دیجیتال مارکتینگ)، اگر مشتری دنبال خرید محصول باشد دیگر مانند قبل خود را متحمل صرف زمان و هزینه نمی کند تا از خانه و یا حتی از شهر خود خارج شده و به محل مورد نظر رفته و خرید خود را انجام داده و برگردد. بلکه از طریق اینترنت و جستجوی کالای خاص و مورد نظر، با چند کلیک بصورت اینترنتی، محصول و کالای محبوب خود را انتخاب و شاید در نهایت خریداری می کند.

حال با این اوصاف، کسب و کارهایی که دارای سایت با کیفیتی باشند و در نتایج جستجوی گوگل در صفحات اول ظاهر شوند بطور حتم ابتدا مشتری وارد آن سایتها شده و خرید خود را از آن سایتها انجام خواهد داد.

بطور مثال وقتی مشتری قصد خرید  انواع فرش ماشینی (۱۰۰۰،۷۰۰، ۱۲۰۰ شانه ، فرش عروسکی و اتاق کودک و امثالهم …) را داشته باشد، مسلما همین عناوین را در گوگل جستجو کرده و از سایتهایی که در صفحات اول یا دوم هستند بررسی و تحقیقات خود را انجام داده و اگر برند و سابقه و اعتبار شرکت تولید کننده خوب و معتبر بوده و مشتری سابقه خرید ( همان) فرش را از شرکت تولید کننده داشته باشد بدون حضور خرید خود را انجام می¬دهد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

( البته شرکت باید ابزار های بازاریابی مدرن را مثل گارانتی و وارانتی را در اختیار داشته و چنانچه سایتها امکاناتی مانند ارسال رایگان یا پرداخت وجه درب منزل را داشته باشند، مشتری را بسیار ترغیب به خرید اینترنتی می شود.

بنابراین بسیاری از صاحبان سرمایه برای بوجود آوردن و داشتن کسب و کاری موفق و پرسود، نیازمند یک وبسایت قوی و دارای رتبه بالا در گوگل می باشند. حتی آن دسته از صاحبان کسب و کار که خود را در زمینه تجارت سنتی موفق می دانند میبایست به اهمیت موضوع بهره برداری از فضای وب به عنواان یک ابزار موفقیت آمیز  برای تجارت خود توجه وافی داشته باشند.

بدین جهت ما در مقالات بعدی قصد داریم به نقش تاثیرگذار  یک وبسایت قوی که در نتایج جستجوی گوگل رتبه های برتر را به خود اختصاص می دهد، در کسب و کارها بپردازیم.

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×