اخبار فرش ماشینیاسلاید شو

تاثیر کرونا بر تولید و توزیع فرش ماشینی زیاد بوده است

محمدهادی کمالیان، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان فرش ماشینی و موکت تهران: فرش ماشینی کالای مصرفی است و اولویت مردم نیست

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان فرش ماشینی و موکت تهران معتقد است کرونا بر تمام اصناف اثر گذاشته و فرش ماشینی نیز از این امر مستثنی نیست؛ اما باید این موضوع را مد نظر قرار دهیم که فرش ماشینی، کالای مصرفی است و اولویت مردم نیست؛ بنابراین میزان تاثیر بر تولید و توزیع زیاد بوده است.

محمدهادی کمالیان، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان فرش ماشینی و موکت تهران گفت: به ارگان‌های متفاوتی نامه زدیم و میزان خسارت صنف را با آمار و ارقام اعلام کردیم؛ اما هنوز به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم. خیلی تلاش کردیم تا کارگران تعدیل نشوند؛ اما متاسفانه حمایتی هم شاهد نبودیم. خط مقدم مقابله با کرونا کادر درمان هستند و این مسائل که ما می‌گوییم بیشتر جنبه مادی دارد اما دولت وضعیت ما را بهتر از همه می‌داند و با آماروارقام به وضعییت ما اشراف دارد. همه اصناف از شیوع کرونا آسیب دیدند و یک سری بعد از گذشت پنج ماه هنوز تعطیل هستند و احتیاج به کمک دارند.

طراحی فرش ماشینی
فرش ماشینی

وی معتقد است در حال حاضر، تولیدکنندگان فرش‌های ماشینی از کمبود مواد اولیه رنج می‌برند. عده‌ای از واردکنندگان با قیمت دلار قبلی این محصولات را وارد کرده‌اند اما با قیمت دلار قعلی می‌فروشند و متاسفانه نظارت کافی روی عملکرد آنها وجود ندارد.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان فرش ماشینی و موکت تهران با تاکید بر اینکه در حال حاضر نیاز مبرمی به مواد اولیه داریم، گفت: به دلیل اختلاف قیمت ناگهانی دلار در این مدت، عده‌ای مواد اولیه را به جای ارز صادراتی وارد کرده‌اند؛ اما نظارت روی عرضه آنها و قیمت شان نیست. هرکس با هر قیمتی که بخواهد این مواد اولیه را به فروش می‌رساند. برای مثال در طول یک هفته قیمت یک محصول از ۴۸ هزار تومان به ۵۷ تومان رسید و به‌تبع آن قیمت محصول نهایی افزایش یافت. با این اوصاف، کارخانه‌هایی که نخ می‌خریدند در حال حاضر با معضل بزرگی روبه‌رو هستند و امکان تعطیلی آنها نیز وجود دارد.

او تصریح کرد: قیمت فرش نابه‌سامان در حال افزایش است. در حال حاضر بازار فرش ماشینی اشباع شده و انبار قاچاق نداریم چراکه تولیدکننده زیاد داریم ولی اگر با این منوال پیش برویم کارخانه‌ها تعطیل می‌شوند و انحصار ایجاد خواهد شد.

به گفته کمالیان، مواد اولیه تا پایان سال هست؛ اما یک سری اشخاص آنها را در اختیار دارند و قطره‌چکانی اقدام به عرضه می‌کنند. آنها مواد اولیه را با قیمت قبلی خریده‌اند اما با قیمت جدید آن را می‌فروشند و هیچ نظارتی هم روی آن نیست.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×