اخبار فرش ماشینیاسلاید شونساجی و مردم

تامین مواد اولیه؛ مانعی در مقابل صنعت فرش ماشینی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

کمالیان گفت: هم اکنون تامین مواد اولیه، مشکل اصلی در این صنف به حساب می‌آید.

محمد هادی کمالیان رئیس اتحادیه فروشندگان فرش ماشینی و موکت اظهار کرد: تولید مواد اولیه در صنف تولید کنندگان صنعت  فرش ماشینی مشکلی است که این حوزه را مورد آزار قرار می دهد.

رئیس اتحادیه فروشندگان فرش ماشینی با اشاره این که با یکسان شدن نرخ ارز تا حدودی مشکلات صنعت فرش ماشینی مرتفع شده است، تصریح کرد: خوشبختانه یکسان شدن نرخ ارز، موجب شده که دغدغه تولیدکنندگان کاهش پیدا کند چرا که با هر ارزی (همچون دولتی و آزاد) می‌تواند مواد خود را تهیه کنند.

کمالیان در پاسخ به این پرسش که تولیدکنندگان در تامین سرمایه در گردش مشکلی دارند یا خیر؟ افزود: خوشبختانه تا حدی توانسته ایم این تامین سرمایه را مرتفع کنیم و مشکلی در این زمینه وجود ندارد. هم اکنون صنعت فرش ماشینی، به کشور‌هایی همچون آسیای میانه، عراق، چین صادر می‌شود.

کمالیان با تاکید بر اینکه صنعت فرش ماشینی در بازار ارزان شده است، افزود: فرش زیربافت ۷۰۰ شانه از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تا ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، فرش زیربافت ۱۲۰۰ شانه، از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تا ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، فرش زیربافت ۱۵۰۰ شانه، از ۴ میلیون تا ۵ میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسد، گفتنی است که  از الیاف ترک از این فرش‌ها استفاده می‌شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان فرش ماشینی در ادامه گفت: هم اکنون، فرش ماشینی، پتانسیل خوبی برای اشتغال‌زایی دارد که امیدواریم با همکاری مسئولان ذی‌ربط این امر محقق شود.

‫——————————-‬

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

این مطلب را نیز بخوانید
افزایش هفت برابری قیمت مواد اولیه صنعت فرش

————————————————————————————
تحریریه مجله نساجی کهن
ارسال مقالات و ترجمه جهت انتشار در سایت : info@kohanjournal.com

فرم ثبت نام سریع

جهت دریافت آخرین اخبار و رویدادهای نساجی و فرش ماشینی ایران و جهان در فرم زیر ثبت نام کنید

[instagram-feed]

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×