اخبار نساجی

تحریم نفتی یکی از گزینه ها بود یا مهمترین گزینه؟

 

تحریم نفتی یکی از گزینه ها بود یا مهمترین گزینه؟

رییس کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا : « از حمله اسراییل به ایران متعجب نخواهم شد.»

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز، سایت رادیو فردا، روز شنبه ۱۰ مارس (۲۰ اسفند) نوشت: «رییس کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا تحریم بین المللی نفتی ایران را یکی از گزینه ها دانست.»
این سایت افزود : « سناتور کارل لوین، ابراز امیدواری کرد که تحریم نفتی، ایران را مجبور به توقف برنامه اتمی اش کند تا نیازی به اقدام نظامی نباشد.

رییس کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا در عین حال، در مورد حمله اسراییل به ایران گفت که متعجب نخواهد شد، اگر اسرائیل در ماه های آینده به چنین اقدامی دست بزند.»

گفتنی است که از باز شدن پرونده هسته ای ایران در سال ۲۰۰۲ بزرگترین چماق و تهدید غرب تحریم اقتصا ایران بود. بعد از این که ایران از حقوق مسلم خود در برنامه هسته ای عقب نشینی نکرد و به خواسته های غرب تن در نداد، غرب که اقتدارش توسط ایران به سخره گرفته شده بود، دست به استفاده از آخرین برگ خود زد و ابتدا بانک مرکزی و سپس نفت ایران را تحریم کرد و گمان می کرد که این بار ایران به زانو در خواهد آمد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

ولی هنگامی که با بی توجهی و خونسردی ایران و پاسخ ایران مبنی بر قطع صادرات ایران به کشورهای اروپائی مواجه شد، تازه متوجه شد که آخرین برگ بازی خودرا سوزانده است، و از طرفی هنوز ایران اهرم های بسیاری برای تحت فشار گذاشتن غرب در دست دارد، که نمونه آن افزایش ناگهانی قیمت نفت ، آن هم تنها در طی چند روز بود که اقتصاد ورشکسته غرب را به احتضار انداخت.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×