اخبار نساجی

تقلب و قاچاق دو آسیب صنعت نساجی و پوشاک

قائم مقام وزیر صمت مطرح کرد؛

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

قائم مقام وزیر صمت گفت: تقلب در تولید و قاچاق دو آسیب اصلی در صنعت نساجی و پوشاک است.

محمد صادق مفتح در آیین بهره‌برداری از یک واحد تولیدی در زمینه نساجی که امروز (دوشنبه، ۷ شهریور) در شاهین‌شهر و میمه با حضور فرماندار شهرستان و مسئولان برگزار شد، در جمع اصحاب رسانه تقلب و قاچاق را دو آسیب اصلی در صنعت نساجی و پوشاک برشمرد و اظهار کرد: تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی وظیفه و اولویت وزارت صمت و دولت بوده که امکان فعال‌سازی بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی و خودکفایی  صنعتی را در کشور فراهم می‌کند.

وی آگاهی‌بخشی به مصرف‌کننده را یکی از راهکارهای موثر برای مقابله با قاچاق و تقلب در صنایع  دانست و افزود: اطلاع رسانی و آگاهی بخشی موثر به خریدار در راستای چگونگی دریافت استعلام از اصالت اجناس از یک سو و نیز تامین ضمانت و خدمات پس از فروش متناسب با ارزش کالای عرضه شده از سوی دیگر، تقاضا و تمایل به خرید کالاهای قاچاق و تقلبی را کاهش می‌دهد.

به گزارش ایسنا، قائم مقام وزیر صمت با بیان اینکه این واحد تولیدی دارای فناوری نوین و مناسبی است، خاطرنشان‌کرد: یکی از محصول‌های هدف گذاری شده این بنگاه اقتصادی، تولید پارچه‌های پرده‌ای است که کشور با کمبود آن مواجه بوده و انتظار می‌رود با ورود این واحد به چرخه تولید، علاوه بر تامین نیاز داخلی و اشباع بازار، فرصت صادرات نیز مهیا شود.

سید محمد رضا کاظمی طبا، فرماندار شاهین شهر و میمه نیز با بیان اینکه این واحد تولیدی در زیر بنای ۴هزار مترمربع احداث شده است، افزود: این واحد تولیدی مصنوعات نساجی، با ۸۶ میلیارد تومان اعتبار ارزی و ریالی امکان اشتعال برای ۸۰ نفر را در حوزه تولید پارچه‌های پرده‌ای فراهم کرده است.

وی با اشاره به این که شرکت ماندگار اقدام به ایجاد تصفیه خانه آب در راستای بازگشت آب به چرخه تولید کرده است، افزود: با توجه به کمبود منابع آبی شهرستان و ضرورت صرفه‌جویی در منابع انرژی با احداث این حوضچه‌ها مازاد آب مصرفی در رنگرزی و باران تجمیع، تصفیه و به چرخه تولید بازمی‌گردد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×